Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! jeg har vel vært litt mye i solen i sommer, for nå har jeg nupper i hele ansiktet. Ikke akkurat kviser, men med hvit talg inni. De er overalt, og har lik farge som huden min, men de er utrolig irriterende. Huden min er ikke myk i det hele tatt. Har hat tproblemer med kviser og arr, men dette er nytt. Tror kanskje MD formulations skrubben min vil fungere, men er dette lurt? Mister jeg brunfargen min da? Det vil jeg jo helst ikke. Og hvis jeg skal ta solarium om en uke eller noe, gjør det noe om jeg skrubber meg da?

Folk sier jo at man ikke kan skrubbe bort brunfargen fordi den ligger langt nede i huden, men når man flasser blir man jo hvit der?

Altså:

1. Mister jeg brunfargen hvis jeg skrubber meg med md formulations skrubben? eller flass, osv?

2. Kommer det til å funke mot disse nuppene?

3. Kan jeg sole meg noen dager etter dette?

Hvis noen har ett annet alternativ til disse nuppene, tar jeg gjerne imot!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke spesialist på noen måte, men har fått svar på dette fra hudpleier tideligere.

1. Nei du mister ikke brunfargen din. Brunfargen ligger ikke i det øverste hudlaget.

2. Mulig noe forsvinner, men du bør gjerne ikke skrubbe så altfor hard/mye, men heller skrubbe forsiktig morgen og kveld...?

3. Kansje du skulle ta det litt med ro når det gjelder soling av ansiktet litt fremover?

Ellers burde du styre unna oljer i ansiktet og fete solkremer/kremer.

Det lureste er vel om du tar deg en tur til hudpleier, da får du akkurat den behandlingen som du trenger.. :) Lykke til^^

Skrevet

Jeg bruker MD-skrubben min 2-3 ganger i uken, er brun og tar solarium. Er ikke mindre brun i ansiktet enn ellers. Pleier forøvrig aldri å skrubbe meg samme dagen jeg tar solarium.

Skrevet

Høres igrunn ut som om det kanskje er soleksem. MD skrubben inneholder glycosyre, så det kan bleke huden noe, men vil nok også fungere mot nuppene. Hadde jeg vært deg, ville jeg definitivt droppet solarium. Det kan gjøre eksemen værre, om det er det du har, og er uansett ikke bra for deg :P

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...