starie Skrevet 26. november 2003 #1 Del Skrevet 26. november 2003 Gangen vår har panel opp til halve veggen, resten er mørkerødt. Vi er drittlei fargene og vil ha gangen lys. Parketten er mørk med litt rødskjær, dørene er mørkegrønne :o Noen som har noen farger å anbefale? Panelet skal også males. Listene er for tiden trehvite. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiger Skrevet 27. november 2003 #2 Del Skrevet 27. november 2003 Med så mange forskjellige underlag tror jeg det blir finest om du bruker samme farge på hele gangen -inkl. dører og lister. Dvs. ha taket og taklistene hvite, mal veggen i vanlig veggmaling, panelet og dørene i blank oljemaling. Jo blankere maling du bruker på dører og panel, jo mer lys vil reflekteres. Med det litt røde gulvet tror jeg jeg ville gått for en farge som sto litt i kontrast for å unngå at veggene tok opp gulvfargen og fikk et rosaskjær. Mange av de lyse fargene ser nesten like ut, men om du velger en med f.eks. litt grønt eller blått i, tror jeg det vil bli penere enn gul eller rød. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. B Skrevet 27. november 2003 #3 Del Skrevet 27. november 2003 Kanskje det ville blitt fint om panel og lister ble malt hvite, og så veggen over panelet i en svak lys gråfarge? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 27. november 2003 #4 Del Skrevet 27. november 2003 Jeg ville valgt en mørkere farge på brystpanel og lister. Ikke mørk, men i en litt mørkere nyanse enn veggen. Om veggen over blir mørkere enn resten, så synes jeg at det virker trangere. Hva med å male alt i samme farge og lasere panel og lister med en litt møkere nyanse? Alternativt kan du velge samme farge på panel og vegg og beise listene i samme farge som gulvet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
starie Skrevet 27. november 2003 Forfatter #5 Del Skrevet 27. november 2003 Takk for tipsene jenter :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå