Gå til innhold

trenger hjelp med strikkeoppskrift!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

strikk normalt etter oppskriften, men strikk med to tråder slik som du strikker med en. Det er for tykkelse og styrke i strikkingen.

Skrevet

så da bruker jeg 2 garnnøster på en pinne?

Skrevet

Strikker du med den tråden som er anbefalt i oppskriften? (altså drops alpaca?)

Man strikker med 2 tråder for å få ønsket tykkelse som nevnt over her.

I denne oppskriften er det også viktig at du strikker jevnt, siden remsene skal hekles sammen er det en fordel rutene/lappene matcher hverandre i str.

Og ja, det er rillestrikk, som er rett hver pinne.

Skrevet

nei, bruker et billigere garn jeg kjøpte på sparkjøp som var beregnet på pinne 6.

Skrevet (endret)

det var meg over, vet ikke hvordan jeg klarte å trykke på AB knappen men..jeg ble ikke ferdig med innlegget iallefall, men hvordan det?

Endret av ^me^
Skrevet

ok. For da har du nok kjøpt et mye tykkere garn enn drops alpaca som er anbefalt i oppskriften.

For om garnet du strikker med nå er tykkere trenger du ikke 2 tråder.

Kan ikke du lage en prøvelapp? Så avgjør du selv om du synests det er tykt nok eller ikke. :klemmer:

Skrevet

jepp, jeg vet, de hadde ikke pinne 5 garn, så da ble det pinne 6 garn som jeg strikker på pinne 5, gjør ikke noe at teppet blir for stort :)

tusen takk for hjelpsomme svar :blomst:

da prøver jeg med en prøvelapp :)

Skrevet

jepp, jeg vet, de hadde ikke pinne 5 garn, så da ble det pinne 6 garn som jeg strikker på pinne 5, gjør ikke noe at teppet blir for stort :)

tusen takk for hjelpsomme svar :blomst:

da prøver jeg med en prøvelapp :)

nå har jeg lukket ned oppskriften din, men synest å huske det sto der at 2 tråder på pinne nr 5, så om du har kjøpt et garn beregnet på pinne nr 6 holder det nok med 1 tråd.

Og det er ikke størrelsen som øker med garntykkelse, det er tykkelsen på arbeidet ditt. Så det kan bli for stivt/tykt/varmt.

Skrevet

det stemmer, jeg strikker nå med 1 tråd på pinne 5 og jeg er fornøyd med tykkelsen så jeg fortsetter med det tror jeg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...