aline Skrevet 27. november 2003 #21 Skrevet 27. november 2003 Jeg tror på en måte at man kanskje tåler litt mer jeg, når man tillater kroppen å bli utsatt for en viss mengde bakterier utenfra. (som f.eks de man treffer ved å ta på rulletrappbånd og dørhåndtak etc) Dersom man aldri utsetter kroppen for mindre doser bakterier, vil vel kroppen reagere sterkere dersom de først blir "angrepet" av de da "ukjente" bakteriene? Fordi imunforsvaret ikke har møtt bakteriene og bygget opp en naturlig motstand mot disse? Dette sies at gjelder med barn, og jeg innbiller meg at det er noe i det med voksne også jeg da. Imunforsvaret trenger å lære seg å kjenne bakterier og å kunne motarbeide dem effektivt. Men jeg har INGEN fakta om min tro på det området, men det virker som det funker på min kropp ihvertfall, siden jeg ikke har hatt influensa eller omgangssyke eller noe slikt, blir småforkjøla og kan ha ustabil mage,men har sluppet unna de store hittil. Men det som virker på meg virker jo ikke nødvendigvis på andre da.
aline Skrevet 27. november 2003 #22 Skrevet 27. november 2003 ... - men etter å ha prøvd klær i fellesprøverom i England, har jeg ikke lenger panikk for det heller. æsj ja!!!! Felles prøverom med mange stykk i ett og samme prøverom var totalt blæ!!! Måtte stå i kø for å få se seg i speilet også jo!!
Såpebobla Skrevet 27. november 2003 #23 Skrevet 27. november 2003 Ærlig talt så er offentlige toaletter noe jeg KUN bruker dersom jeg er helt NØDT!!! Det er rett og slett avskyelig, heslig, grisete og lytt!!! Huff!! Syns faktisk det er greit å betale for å gå på do, standarden der er iallefall noen hakk bedre enn de som er fritt vilt for alle.
Bø Skrevet 27. november 2003 #24 Skrevet 27. november 2003 Står alltid i hockey på offentlige toaletter. Er jeg på utenlandsreise, er alltid standarden på toalettene et problem for meg. (Tror f.eks ikke at jeg hadde taklet en ferie til Kina.) Jeg hadde nok dødd av forstoppelse. :oops: Jeg bruker også papir når jeg stenger kranen på vasken. Jeg liker ikke toalettene på fly, for der klarer man omtrent ikke å kaste papir i søpla, uten å presse hardt på lokket. Blææ
Gjest Starya Skrevet 27. november 2003 #25 Skrevet 27. november 2003 Hm, jeg får hetta når damer står på huk over doen og tisser, drypper litt på kanten, og ikke tørker opp etter seg. Ikke at jeg insinuerer at noen HER gjør det, da.. Når jeg er på off. toaletter, tørker jeg på setet med papir før jeg setter meg, etter håndvasken er jeg minst mulig borti krana for å stenge av. Jeg er egentlig overhodet ikke bekymret for bakteriene, jeg synes bare tanken på å få andres gugge på meg er ekkel, enkelt og greit.
Gjest Anonymous Skrevet 27. november 2003 #26 Skrevet 27. november 2003 Jeg har litt klaustrofobi og liker absolutt best offentlige toaletter som er litt åpne. Når det gjelder rensligheten så jeg er litt ekstrem. Legger papir på kanten, selvom jeg sjeldent setter meg ned. Vasker hendene godt og bruker papir til å stenge kranen og til å åpne og lukke døren etter meg. Har en venninne som er sykepleier og hun har lært meg at dørhåndtak er noe av det mest smitsomme på offentlige toaletter.
VesleBråka Skrevet 27. november 2003 #27 Skrevet 27. november 2003 Kom på da jeg var på diskotek i italia, som jeg trodde tilhørte europeiske vaner av en eller annen grunn, drakk, ruslet på do og oppdaget til min store forskrekkelse at doen var et stort hull i gulvet! Det hadde jeg aldri trodd om et land så nærme Norge. Jeg var temmelig brisen og derav litt dårlig balanse, og var overbevist om at jeg kom til å ramle nedi hullet.. ikkeno å holde seg fast i der nei. Jeg sluttet tvert å drikke, for jeg ville ikke gå på do igjen Jeg trodde ikke flaksen lot meg komme velberget fra det helvetes hullet to ganger.. Skrekkelige greier. + Roskilde da, det kurerer ethvert problem med offentlige toaletter! Da er man så lykkelig over å ha en ordentlig do, at man gjør det man må mens man kan. Uinteressant om det er lang kø utenfor, det er bedre å stinke ned den doen enn å vente til man er tilbake til festivalområdet og må bruke tid i de überekle mobildoene. Anbefales varmt som livslærdom!
Gjest Poirot Skrevet 28. november 2003 #28 Skrevet 28. november 2003 Hm, jeg får hetta når damer står på huk over doen og tisser, drypper litt på kanten, og ikke tørker opp etter seg. Ikke at jeg insinuerer at noen HER gjør det, da.. . Helt enig. Tiss på setet skyldes mang en hysterisk dame... Bakterier smitter ikke gjennom hud. Selv er jeg så lav at det å stå på huk kan være et problem på toaletter, tenk litt på meg neste gang og tørk av setet etterpå takk.
Gjest Anonymous Skrevet 28. november 2003 #29 Skrevet 28. november 2003 det er sikkert veeldig pinlig..men d spørs vel hva du driver me som er såå farlig:at folk hører HVA?du gjør på toalettet?(koker dop kansje)for med innestengte "doer"er det det narkomane gjør hvis du noen gang har måttet bruke toaletter i sentrum..stakkars Jeg liker ikke å gå på offentlige toaletter, men av og til er jeg nødt. Det verste er om de er skitne, noe jeg heldigvis sjeldent opplever. Noe som er nesten like ille :oops: er at jeg ikke liker doer hvor dørene ikke går helt opp til taket eller helt ned til gulvet. Det er ikke morsomt å gå på do når alle andre kan høre hva du holder på med. Det er forferdelig ekkelt. Jeg kom til å lure på om det bare er meg som synes det er litt pinlig. Eller er vi flere? Jeg er anonym akkurat nå.
-Fisken- Skrevet 28. november 2003 #30 Skrevet 28. november 2003 Må man så må man. Har ikke noe videre imot offentlige toaletter, men liker best "hele" dører. Det som virkelig irriterer meg er når man må betale 10 kr for å gå på do, også er det verken såpe eller papir der, og attpå til møkkete og ekkelt.. :-? Hva går pengene man betaler til da?
Gjest Gjesta Skrevet 28. november 2003 #31 Skrevet 28. november 2003 Har ingen problem med aa gaa paa offentlige toalett, saa lenge det er mulig aa faa fatt paa papir og saape.. Synest det er motbydelig naar bosset er saa fullt at folk har begynt aa kaste brukte bind aa tamponger paa golvet!!...(selv om jeg ikke har opplevd dette kjempe mange ganger, saa faar jeg alltid spyet langt opp i halsen....) Clea
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå