Gå til innhold

offentlige toaletter

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg liker ikke å gå på offentlige toaletter, men av og til er jeg nødt.

Det verste er om de er skitne, noe jeg heldigvis sjeldent opplever.

Noe som er nesten like ille :oops: er at jeg ikke liker doer hvor dørene ikke går helt opp til taket eller helt ned til gulvet.

Det er ikke morsomt å gå på do når alle andre kan høre hva du holder på med.

Det er forferdelig ekkelt.

Jeg kom til å lure på om det bare er meg som synes det er litt pinlig.

Eller er vi flere?

Jeg er anonym akkurat nå.

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Enig i at halvåpne do ikke er spesielt privat. Liker selv å være litt privat med mine ting jeg.

Skjønner jo at det er verdens mest naturlige ting i verden, men noe vil man gjøre for seg selv.

Synes egentlig det samme om halvåpne prøverom i klesbutikkene hvor leggene og skuldrene vises er teit også jeg da... :wink:

Gjest Trulselinemor
Skrevet

Jeg liker det heller ikke. Jeg prøver å holde meg lengst mulig for å slippe å gå på slike toaletter, men det er som du sier at av og til er du nødt.

Det er nok mange som føler og har det slik.

Skrevet

Det gjør ikke meg noen verdens ting at båsene ikke er hermetisk lukket. Man er da på do for søren! Hva driver dere på med når dere går på offentlige toalett? Andre ting enn å lette på trykket? Det er vel ingen hemmelighet at man driter eller tisser når man er på do?

Hygienen derimot...

Skrevet
Hygienen derimot...
:Nikke:

Jeg er helt manisk på offentlige toalett og klarer ikke ta i noen ting uten papir etter at jeg har vasket hendene.

Skrevet

Plager meg ikke på offentlig do, men hvis jeg er på besøk hos noen hvor det er lytt liker jeg ikke at alle i stua hører tissestrålen dure ned i skåla.. så jeg lar kaldtvann renne ut av springen for å overdøve.

Jeg har flere ganger nektet å prøve klær når prøverommet er midt i butikken og det er gliper langs kantene. Hvis en utenfor står riktig til, ser h*n meg når jeg er nesten naken. Helt uaktuelt.

Skrevet

Må jeg tisse, så må jeg tisse. Og finner jeg ikke en egnet do eller busk, (i skogen, ja) så er alternativet enda pinligere... :oops: Heldigvis har ikke det skjedd da...

Skrevet

Man blir ikke syk av å sitte der andre har sittet, så offentlige doer plager meg ikke (med mindre det ikke er papir, men jeg har papirlommetørklær i vesken).

Prøverom med dumme dører derimot...

Har korte bein, ergo synes mer av mine ben enn mange andres. Og er dørene lave har jeg flere ganger opplevd at høye kviner (og MENN!) går og titter over døren for å se om det er ledig. :evil:

Gjest gurimalla
Skrevet

Rene og delikate toaletter er selvsagt det beste.

Etter at jeg har reist mye rundt i Asia, Afrika og Latin-Amerika er det få offentlige toaletter i Norge som skremmer meg…

Skrevet

Prøverom med dumme dører derimot...

Har korte bein, ergo synes mer av mine ben enn mange andres. Og er dørene lave har jeg flere ganger opplevd at høye kviner (og MENN!) går og titter over døren for å se om det er ledig. :evil:

:enig::enig::enig:

Skrevet

Dersom jeg bare må tisse, så plager ikke offentlige toaletter meg, verken med eller uten glipe.

Men jeg har slitt endel med nervøs mage grunnet angst, og da søker jeg helst til de toalettene som er lukket. Klart jeg vet at det er den mest naturlige ting av verden å gjøre fra seg på do, men jeg føler ikke for å dele mine "problemer" med alle fordet!! Roer meg mye bedre dersom det er ett lukket toalett da, og jeg kun kan konse om å slappe av og roe pust og hjerte. :)

Prøverom som gjerne er åpne fra gulv til kne, og fra skulder til tak missiker jeg også!!! Særlig fordi det ofte er i trange ganger med flere av samme typen, og naboen har kjærste/venninde el. stående å henge utenfor.... eller når folk står i kø innover, og da altså står å stirrer rett på utsiden av prøverommet, som føles som en fem hakk for liten bikini akkurat da!!!! :x

Også prøverom med forheng, der forhenget er akkurat så smalt at uansett hvor hardt du jobber, så blir det glipe på en eller begge sider!!!! Jeg føler heller ikke for å stå å vise min smekre rumpe kun iført g-string til alle som tilfeldigvis går, står eller henger på utsiden av en eller annen grunn!!! :x

Ender stort sett opp med å ikke kjøpe noe da jeg, fordi jeg ikke rekker å prøve skikkelig, kommer meg liksom ikke fort nok ut av klærne og ut av prøverommet igjen, og da har jeg jo sjelden lyst på plagget!! så, dumt salgstriks av butikkeierne!!

Skrevet
Rene og delikate toaletter er selvsagt det beste.

Etter at jeg har reist mye rundt i Asia, Afrika og Latin-Amerika er det få offentlige toaletter i Norge som skremmer meg…

Jepp, etter å ha sittet og tisset i en skrent ved siden av en turiststi uten mulighet for å stenge for innsyn (gikk litt bort, da, men stien gikk nedover uten steiner eller vegetasjon, så alle som snudde seg kunne se rett opp i...) i Peru, ble jeg kvitt angst for slikt.

Samme med doer på toget i India, der du må henge deg fast i en stang når du sitter på huk for ikke å miste balansen og tråkke nedi hullet.

Egentlig er doer med hull i bakken best, for da er man ikke borti noen ting, så om hygienen ikke er bra går et greit.

Skrevet
:Nikke:

Jeg er helt manisk på offentlige toalett og klarer ikke ta i noen ting uten papir etter at jeg har vasket hendene.

Som jeg skulle sagt det selv....

HATER offentlige toaletter og jeg tar i vask / dørhåndtak etc. MED papir etter håndvask.

Noe annet kunne ikke falle meg inn :o

Skrevet

Som jeg skulle sagt det selv....

HATER offentlige toaletter og jeg tar i vask / dørhåndtak etc. MED papir etter håndvask.

Noe annet kunne ikke falle meg inn :o

Jeg skjønner at dere er redde for bakterier, men hva er det dere egentlig er redde for at skal skje? Hvilke sykdommer har dere fått av å ikke gjøre det slik?

Skrevet

Hva er vitsen med å vaske seg på hendene om man tar på alle steder der det åpenbart er bakterier ?

JEG er ikke interessert i å få noen andres tarmbakterier etc. i meg i allefall.

Det er jo logisk at,- har folk noe gørr på hendene når de tar i krana på do, så kan man få "med seg" disse om man ikke gidder å bruke papir når man skrur igjen..

Er jeg hysterisk ? Ja, kanskje. Om folk synes det, så er ikke det noe krise for meg....

Tar jeg sjanser ? Nei!

Så enkelt er det egentlig.

Hygienen på mange offentlige toaletter er pyton, og folk griser noe sinnsykt til tider....

Har opplevd å være inne i toalettavlukker midt på en fjellstue der det så ut som det var dritt smørt opp etter veggen. GJETT om jeg løp fort ut.

Folk kan være så grisete! :kvalm:

For øvrig så er det slik håndvask nevnt ovenfor som gjøres på sykehus etc. for å hindre bakteriespredning. Man blir jo ikke steril på hendene, men rent blir det i allefall.

Skrevet

Til dere som er redd for tarmbakterier på offentlige toaletter:

IKKE BRUK HÅNDTØRKERE!!!

Så en gang en reportasje om disse, og selv om jeg ikke har problemer med å ta i dørhåndtaket etter at jeg har vasket henda, så bruker jeg ALDRI slike!!

Det sto ganske fint forklart om all slags bakterier disse suger i seg og spytter ut igjen rett på dine nyvaskede hender!! DET var for mye for meg altså!!! :kvalm:

Men jeg tror egentlig ikke man risikerer så mye ved å utsette seg verken for disse lufttørkerne, dørhåndtak eller annet offentlig, dersom man ikke er spesielt utsatt for smitte. (jeg lar det være fordi jeg ser for meg all driten og synes det er ekkelt, ikke fordi jeg tror jeg kommer til å bli syk av det.)

Har selv tatt i dørhåndtak, gelendre, rulletrappbånd, fellesdører og alt annet offentlig som visstnok skal være store smittekilder til både det ene og det andre, og har allikevel ikke hatt omgangssyke eller influensa eller andre slike smitte-ting noen gang (hva jeg hadde som lite barn husker jeg ikke, så man skal aldri si aldri,men dog.)

Har man derimot et svekket imunforsvar, så bør man kanskje være forsiktig.

Skrevet

Offentlige toaletter er ikke da jeg oppholder meg lenger enn høyst nødvendig på do for å si det sånn.

Prøverom som andre nevner her hvor det er glippe på forhenget eller som bare skjuler halvparten av meg, gjerne også med glippe på sida så alle som gidder kan glane inn på hva jeg foretar meg, syns jeg ikke noe om.

Liker å skifte ifred jeg altså.

Skrevet

Men det er vel like mye bakterier , som Aline nevner, på eks rullebånd, handlevogner, doen din hjemme (vet du om dine gjester vasker seg?) ol?

Skrevet

Jeg vasker meg....

- etter toalettbruk hjemme ( har man mistanke om bakterie etc. så kan man ofte bruke albuen å skru igjen krana med... )

- når jeg har tatt penger / handlet i det hele tatt

- alltid før jeg spiser,- uansett hvor jeg har tatt eller ikke tatt

Og så er det stort sett flere tarmbakterier osv. på toaletter enn på rullebåndet i kassa da... "Faren" er ikke alltid like stor..

Men det sies jo nå at omgangssyke og influensa smitter lett via dørhåndtak, rulletrapp-"bånd" etc på offentlige plasser. Jeg vet at man ikke har noen garanti for å ikke bli syk, men det går jo an å prøve å forhindre / utsette...

Synes det går greit jeg,- og dette er i mine daglige rutiner.

Ikkeno` problem :wink:

P.S : om det blir litt mye håndvask for noen, så skal det sies at jeg bruker en god håndkrem. Det gjøres også på sykehus.... ( kanskje blitt litt preget jeg - mulig det... )

Skrevet

Har ikke panikk for offentlige doer - må man, så må man. Så lenge det er papir og ikke altfor grisete, klarer jeg meg.

Hender jeg bruker papir for å stenge av kranen, men ikke for noe annet. Hvis jeg skal være livredd for bakterier kan jeg jo ikke ta i handlevogner, stengene på t-banen, penger eller noe annet. Bakterier florerer det jo rundt oss - fra mer eller mindre hygieniske mennesker.

Prøverom trives jeg best i der forhenget kan trekkes HELT igjen eller der det er dør - men etter å ha prøvd klær i fellesprøverom i England, har jeg ikke lenger panikk for det heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...