Gå til innhold

Ny data!

Anbefalte innlegg

Gjest henriett3
Skrevet (endret)

På torsdag skal jeg kjøpe meg ny pc, men jeg kan ingenting om pc-er og hvilken jeg bør kjøpe! Har mest lyst på mini, siden jeg studerer. Synes Acer Aspire 10.1 mini-pc så grei ut, men det er vel ikke utseende som teller?

Den her og var veldig kul: http://www.lefdal.com/product/data/barbar-pc/VPCCA2S1EWEC1/sony-vaio-14-barbar-pc-vpcca2s1e-w-hvit

Men det er jo ikke en mini-pc. Holder meg under 7000 i prisklasse :)

Noen som har en pc å anbefale? :)

Svar mottas med stor takk!

Endret av henriett3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjøpte meg akkurat en Asus EEE og er veldig fornøyd med den. Jeg har tidligere hatt Acer-laptoper og vært stort sett fornøyd, men jeg har hørt en del negativt om mini-pcene deres.

Ta en titt på noen av testene som ligger ute? Du får mange gode tips der =)

Gjest henriett3
Skrevet

Den var litt kul da! Så en test av mini-pc'n til acer. Der stod det bare positivt, men viss du har hørt mye negativt om den, skal jeg holde meg unna :gjeiper:

Skrevet

Hvis du har opptil 7000 kr å bruke, ville jeg ikke kjøpt en minipc. Som student vil du vel ha en lett data, men samtidig kan det være greit å ha litt størrelse på skjermen. Hva med denne?: http://www.dustinhome.no/asus-u36sd-ci5-23-4gb-500-gt520m-133-w7hp/product/5010601018

Den veier nesten 1 kg mindre enn den du fant, og bare 300 gram mer enn Acer Aspire One. Dessuten koster den bare 5801 hvis du registrerer deg som student (gratis frakt også) ;)

Gjest henriett3
Skrevet

Men beregnet leveranse er jo i slutten av september! Jeg greier ikke å vente så lenge :gjeiper:

Men den var ikke dum den nei. :)

Skal vurdere å kjøpe den :)

Skrevet

Haha, sorry det så jeg ikke :P Poenget mitt var egentlig at hvis du er villig til å bruke opp mot 7000 kr, så kan du få en veldig god data. Da er det ikke nødvendig å kjøpe en minipc som ikke duger til så mye ;)

Gjest henriett3
Skrevet

Heheh, ja jeg forstår det. Bruker ikke pc til så mye jeg da. Trenger egentlig bare en pc med bra farger på skjermen, siden jeg redigerer bilder. :)

Skrevet

Hvis du redigerer bilder trenger du minst 13 tommers skjerm og vanligvis en relativt rask data. Kommer selvfølgelig ann på hva slags program du bruker da ;)

Gjest henriett3
Skrevet

Har gått fint å redigere med minipc fra før av da. Brukte en samsung. Jeg bruker lightroom :)

Skrevet

Hvis det har fungert for deg tidligere, så kan du jo selvfølgelig kjøpe en minipc. Jeg vet ihvertfall at hvis jeg skulle kjøpe ny data, og hadde opptil 7000 å bruke, hadde jeg kjøpt så god pc som pengene strakk til. Ellers har jeg hatt en Asus EEE i mange år nå, og den fungerer fint til småting. De nye EEE'ene er jo blitt veldig mye bedre enn den jeg har også :)

Gjest henriett3
Skrevet

Aha :)

Tenkte å dra inn på lefdal i morgen og spørre om hva de synes. Skal også fortelle om den Asus pc'n du anbefalte :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...