Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I det siste har jeg blitt så veldig blå under øynene og jeg ser skikkelig sliten ut. Men jeg sover bra, trener, spiser sunt, renser morgen og kveld og bruker bra produkter til huden (mary kay). Så hva kan være grunnen til dette? Og hva kan jeg gjøre med det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sliter med det samme. Har fått følgende forklaring: Siden jeg veldig lys hud, og huden under øynene er ekstra tynn, synes blodårene ofte bedre der enn på andre med mørkere hudfarge, og resultatet er mørke ringer under øynene. Det kan være grunnen.

Så over til problemløsningen. Jeg er concealerguru nr 1, har vært innom det aller meste for å dekke over djevelskapen, men har fått en soleklar favoritt som alltid redder dagen min.

Diorskin Nude Skin Perfecting Hydrating Concealer fra Christian Dior. Den er drøy i bruk, gir fukt og sitter hele dagen. Anbefales på det sterkeste!

198 kr på strawberrynet.com

• Liker 1
Skrevet

Jeg bruker øyekremen til MD formulations. Den hjelper!

Skrevet

Ikke godt å si hva det kan komme av, men dehydrert hud kanskje.. det er/har vært sommer og da kan huden tørke ut..

Øyekrem var det første jeg tenkte på faktisk som en løsning.. men har ikke prøvd noen selv så vet ikke hvilke som er å foretrekke.. Bare pass på at du finner riktig krem. En 20-åring trenger ikke anti-age og lignende, men rett og slett fuktighet.

Skrevet

Legg på helt lyst pudder under øynene, før du bruker concealer, funker utmerket!

Skrevet

Legg på helt lyst pudder under øynene, før du bruker concealer, funker utmerket!

Ser ikke det veldig "tørt ut" ?

Skrevet

Ser ikke det veldig "tørt ut" ?

Nei :) Bruk tynttynt hvit pudder beregnet for å ha under øynene, feks Benefit powderflage powder. Den smelter inn, legger seg ikke på overflaten. Over så legger man en flytende/våt concealer.

Skrevet

Tusen takk for mange gode tips:) Nå har jeg bestilt meg en øyekrem, så da får jeg håpe det hjelper:)

Skrevet

Det kan hende du får mørke ringer under øynene grunnet en allergi. Hvis allergi er det som skaper problemer, trenger du bare å behandle dem, eller fjerne det du er allergisk mot. Det kan hende du har en matallergi eller er allergisk mot noe i huset ditt eller der du jobber. Du kan snakke med en hudpleier for å få hjelp til å finne ut av hva du kan være allergisk mot. Ta multivitaminer hvis du ikke gjør det allerede, det kan hjelpe mot allergi, i tillegg til mørke ringer under øynene.

Det kan også være lurt å ta en blodprøve hos legen, for å se om du har lav blodprosent osv, noe som kan være en grunn til mørke ringer.

Skrevet

Søvn, nok vann og øyekrem hjelper :) Og hurra for concealere :fnise:

Skrevet

Har man skikkelige ringer så hjelper det ikke med kremer, vann eller nok søvn. Mine er sikkert medfødt, hatt de så lenge jeg kan huske og de blir bare værre. De er blå/lilla. Sminke er det eneste som hjelper. Også ser de litt bedre ut når jeg er brun. Favorittconcealer er Diorskin Nude Skin Perfecting Hydrating Concealer fra Christian Dior i den mørkeste fargen, men den er ikke perfekt. Den dekker ikke optimalt og den blir litt "tørr" utover dagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...