AnonymBruker Skrevet 26. august 2011 #1 Skrevet 26. august 2011 Hunden min har i dag og i går bare sittet og slikket ene sida av halen sin, den prøver også å fange halen, og peser litt (sikkert pga at han blir sliten av å holde på sånn hele tida). Nå i kveld har han slikket så mye at pelsen har forsvunnet der hvor han slikker. Han har ikke noe avføringsproblemer, og det ser helt normalt ut i analåpningen.. Nå prøvde jeg å dusje han bak der, og det var tydeligvis ikke noe vondt. Smurte på litt kortosilkrem, men han fortsetter tydeligvis å slikke seg. Noen som har noen idé hva dette kan være? Stress?
AnonymBruker Skrevet 26. august 2011 #3 Skrevet 26. august 2011 Har han et sår? Eksem? Lopper? Flått? Ser ikke noe sår eller flått. Kan jo være eksem, men skjønner ikke hvorfor han da har fått dette så plutselig. Nå roa han seg littegrann, kanskje kortisolen dempa kløen eller hva det nå er?
Gjest Survival Skrevet 26. august 2011 #4 Skrevet 26. august 2011 Understimulering/overstimulering? Har det skjedd noen endringer i hjemmet eller vanene dere har? Har han fått et annet fòr? Ellers noe annet som kan være årsaken?
Personlig12 Skrevet 26. august 2011 #5 Skrevet 26. august 2011 (endret) Ser ikke noe sår eller flått. Kan jo være eksem, men skjønner ikke hvorfor han da har fått dette så plutselig. Nå roa han seg littegrann, kanskje kortisolen dempa kløen eller hva det nå er? Kortison demper kløe ja. Følg litt med han, se om han er rød... Kan være, om du har byttet for for at han ikke tåler det? At han har blitt bitt av noe? Kan være så "uskyldig" som et biestikk. Håper han blir bedre da Dakar liten. Endret 26. august 2011 av Personlig12
AnonymBruker Skrevet 26. august 2011 #6 Skrevet 26. august 2011 Det å fange halen sin , er tegn på stress hos hunder. Ekstrem slikking på et bestemt sted,er også tegn på stress,men kan også være tegn på kjedsomhet eller frustrasjon. Sier som hun over , har det skjedd endringer rundt hunden?
AnonymBruker Skrevet 26. august 2011 #7 Skrevet 26. august 2011 Det å fange halen sin , er tegn på stress hos hunder. Ekstrem slikking på et bestemt sted,er også tegn på stress,men kan også være tegn på kjedsomhet eller frustrasjon. Sier som hun over , har det skjedd endringer rundt hunden? takk! Jeg har akkurat begynt å jobbe, og det er han ikke vant til. Er vant til å ha meg hjemme hele dagen. Vi har også flytta, så kan også være det. Men som noen sier, kanskje det kan være så enkelt so et biestikk. Han hylte faktisk til her om dagen da vi gikk tur. Jeg trodde han tråkka på noe, men så ingenting på potene. Mulig det var et insektsbitt da? Skal følge med han og om det blir verre får jeg høre med veterinæren..
Gjest Survival Skrevet 26. august 2011 #8 Skrevet 26. august 2011 Foreslår at du tar deg en tur til dyrelegen og lar de se på halen etter insektsbitt. Hos noen hunder kan insektsbitt fremkalle allergiske reaksjoner, så man vet aldri. Bedre med en tur for mye enn for lite.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå