Gå til innhold

Hva slags gruppetimer liker du best og minst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som deltar på gruppetimer på treningssentre, hvilke liker dere best? Og gjerne minst? Hvorfor?

Jeg liker best:

Body pump - god styrketrening, alltid gåen og merket rask framgang.

Six pack attack - god magetrening

Ass attack - god rumpetrening

Zumba - lett og gøy trening de dagene jeg føler for det

Liker minst:

Spinning - liker ikke å sykle og timene varer for alltid føles det som.

Aerobic/step - for mye fokus på trinn og for lite trening på de timene jeg er på. Greiere å ta seg en halvtime på tredemøllen da...

Yoga - absolutt ikke meg. Syns det var dritkjedelig >.<

Liker best å trene på egenhånd, men dette er hva jeg liker best og minst innen gruppetimer:D

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

liker best

xyckling - en annen form for cardio trening, som erl itt mer motiverende enn mølla.

Bulesck dance - er generelt glad i dans, denne typen er ny og spennende for meg.

cardio energy - cardio trening med litt ektra motivasjon, og varierende.

styrke og core - Trener de viktige musklene på ulike måter.

Liker mindre

streching

step

yoga

disser er bare ikke meg. langtekkelige og kjedelige timer. føler de er veldig repeterende.

Endret av Betty2
Skrevet

Jeg liker best Bodypump, Piloxing og Power Step. Spinning er også gøy, men det kommer litt an på instruktøren. Liker i hovedsak harde timer, der jeg blir helt kjørt og musikken er tøff.

Liker ikke aerobic, høypuls og zumba (sistnevnte fordi timene er så fulle at jeg føler jeg ikke får plass til å bevege meg skikkelig..)

Dette er på Sats.

Skrevet

Jeg trener på SATS og foretrekker powerstep og bodypump

Holder meg unna spinning og pilates.

Skrevet

Liker best:

Spinning

Shape - core-trening uten vekter

Step & styrke - step med fire "pauser" hvor vi trener styrke med håndvekter

Power - Styrketrening med og uten vekter

Skrevet (endret)

Liker best (i prioritert rekkefølge):

Cardio combat - morsomt og slitsomt, og en time som sjelden er veldig full. Stas!

Cardio interval/cardio step interval - et morsomt, nytt innslag, hvor man blir passe sliten, og så er det litt styrke innimellom.

Fitness Fusion - noe HELT annet enn jeg pleier å trene, og litt annerledes enn vanlig pilates, litt mer "slitsomt", får opp pulsen mer.

Power - tja, det er styrketrening. Jeg misliker det _egentlig_, men det kjennes veldig bra når jeg er ferdig. Og timene er gode, altså!

Total step/styrke - jeg liker at det er variasjon mellom kondis og styrke, og med step i tillegg blir det litt "ekstra".

Liker minst (i prioritert rekkefølge):

Zumba - jeg tror ikke jeg skjønner greia, og føler meg bare teit.

Xycling - kjedeliiiiiiiiiiiig. Også så dårlig musikk, da, gitt :(

Flow - dette synes ikke jeg er trening. Å surre rundt på en stor ball? Neh, takke meg til ballrommet på Ikea ;)

Aerobic - det er liksom hverken fugl eller fisk: ikke er det dans og ikke er det høypulstrening.

Step - rene steptimer har for mye fokus på trinn og kombinasjoner, og for lite fokus på treningen. Liker ikke.

Edit: Jeg trener på Elixia, og har derfor brukt de navnene de operer med på sin timeplan.

Endret av Frøken Smilla
Gjest Survival
Skrevet

Jeg liker alle bortsett fra yoga. Når jeg har yoga (blir tvinget med av ei venninne) føler jeg at alt er så... creepy stille. Er redd for å slippe en fjert eller hikke. Også er alltid yogainstruktøren merkelig.

Skrevet

Jeg bor ikke i Norge så navnene på timene er jo forskjellige, men det jeg liker aller best er timer som kombinerer cardio med vekter osv. Jeg er så dårlig på å gjøre cardio alene så jeg liker de timene veldig godt. Jeg liker også godt yoga og pilates.

Zumba burde jeg egentlig like for jeg danser masse salsa ellers, men synes aldri jeg blir spesielt sliten av de timene. Tror kanskje det har noe med mitt treningssenter å gjøre.

Skrevet

Alt som har med koordinasjon og korigrafi å gjøre. Jeg er en klomsete person fra før av, og den medfølgende dårlige selvtilliten i forhold til dette pleier å nå ett uant klimaks ut av dimensjoner når man innser at man står mitt i en gruppe bestående av damer i sine beste 50 år, svettebånd rundt panna og trinn som sitter mer støtt enn kiloene på ræva mi. Kjempeflaut!

Nei, takke meg til "superkjedelige" timer uten utfordinger som spinning og rene styrketimer. :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...