Gå til innhold

Når man ikke har varmluftsovn

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er elendig på kjøkkenet forresten, og mitt spørsmål er; når man ikke har varmluft og må bruke over/undervarme hvordan vet man hvor lenge det skal stå i og på hvor varmt? Kjøpte en pizza der det står 7 min på varmluft 240 grader, og ingen andre ting... Har bare en hybelkomfyr, og den har ikke varmluft.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En pizza ser du jo når er ferdig...

Men jeg bruker samme varme og litt lengre tid, når det ikke står noe om "vanlig ovn".

Skrevet

Øvelse gjør mester. ;)

Skrevet

Da går du ut fra samme temperatur og tid i ovn med over- og undervarme. Så lar du den stå litt lenger dersom den ikke har riktig farge.

Skrevet

Øk temperaturen tjue grader, eller øk tiden ti prosent.

Nå er ikke pizzasteiking noen millimetervitenskap, så det viktigste er at den får rett farge etter din smak. Så kan du seinere øke eller senke temperaturen, om den ble for tørr eller for lite gjennomstekt, og heve eller senke den i ovnen ettersom bunnen blir for hard eller myk.

Uansett hvilken komfyr du har, må du bli kjent med den. Ingen av mine har reagert nøyaktig likt, så her er det bare å investere i ei kartong med pizzaer, og sette i gang med å eksperimentere. :nigo:

Skrevet

Jeg steker alltid pizzaen på 225 grader i 16-18 minutter. Liker den litt godt stekt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...