Gå til innhold

Har lyst til å bli lærer.


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Trulseline

Jeg har veldig lyst til å bli lærer. Jeg går på yrkesrettet attføring, så jeg får betalt for å gå på skole. Jeg har ikke mulighet å flytte, så jeg vurderer nettbasert allmennlærer-utdanning. Men det er 5 år, og det synes jeg er lenge. I den siste tiden har jeg vært veldig usikker. Jeg må snart bestemme meg, for søknadfristen går snart ut.

Er det noen som er ikke samme situasjonen?12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Hvor fristende det enn kan høres ut med allmennlærerutd. via nett, tror jeg dere heller bør vurdere ordinær utdanning. Jeg har selv gått almennlærerutdanningen ved Høgskolen i Bergen, og tviler på at jeg hadde klart å lære like mye med så stor andel selvstudier som nettkurset er. Kjenner noen som har tatt desentralisert lærerutd. og føler det har blitt litt for lite helhet i utdanningen. Ikke for å rakke ned på nettutdanningen el desentralisert utd., kan hende det er mye bra inkludert, men vurder å søke ordinær utdanning. Det er vanskeligere enn man kanskje tror å skulle lære alt som skal til for å bli en god lærer. Det er forøvrig folk i mange aldersgrupper som går på lærerutd., og høyskolen pleier å være veldig hjelpsomme ang. studiesituasjonen.

Klem fra Tone S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...