Mononoke Skrevet 17. september 2011 #41 Skrevet 17. september 2011 Ser mange anbefaler Riftwar av Feist, den anbefaler jeg også. Og etter at du har lest den trilogien, er det en trilogi som er basert på samme (Feist har skrevet denne i samarbeid med en annen forfatter jeg ikke husker navnet på i farten), som heter Empire. Riftwar må leses før Empire! Den tror jeg må være noe av det mest fantastiske jeg har lest (med unntak av Harry Potter kanskje). Var i en helt annen verden de to ukene det tok å pløye igjennom bøkene, fulle av uventede tvister og veldig spennende. Kjøpte de etter anbefaling her inne tidligere. Ellers ser jeg det er mange gode tips her inne som jeg skal sjekke ut også!
Gjest *Røyskatt* Skrevet 18. september 2011 #43 Skrevet 18. september 2011 I går kom alle Nightwatch-bøkene mine De er laaangt bedre enn filmene, og jeg er snart ferdig med første boken.
^^Belle^^ Skrevet 2. oktober 2011 #45 Skrevet 2. oktober 2011 Mine favoritter: Harry Potter (duh!) Codex Alera - Jim Butcher (så noen andre nevne denne også - den er helt fantastisk!) Eragon (jeg DØR etter å lese den siste boken som snart kommer) Ellers har jeg lest første bok - og jeg liker dem så langt: Mistborn - Brandon Sanderson (minner meg om en god blanding av Codex Alera og Silverthorn (andre boken i Riftwarsagaen)) The Blade Itself - Joe Abercrombie (supermørk og sær fantasy) Av bøker som ikke er serier er du nødt til å lese American Gods av Neil Gaiman. Den er bare helt...hærlig sær og rar og fantastisk. --- Sånn, da har jeg denne tråden på mine innlegg også.
Rayanne Skrevet 3. oktober 2011 #46 Skrevet 3. oktober 2011 To serier jeg liker, som ikke er nevnt her: Trudi Canavan - Age of Five trilogien Kate Forsyth - Witches of Eileanan, 6 bøker Begge disse er typisk fantasy med kvinnelige hovedpersoner, og er godt skrevet. Begge forfatterne har også skrevet flere bøker, men disse har jeg ikke lest enda.
Gjest hogwash Skrevet 3. oktober 2011 #47 Skrevet 3. oktober 2011 Feist, ingen over, ingen ved siden.
Gjest Wolfmoon Skrevet 3. oktober 2011 #48 Skrevet 3. oktober 2011 Har du lest The name of the wind av Patrick Rothfuss? Jeg likte den kjempegodt. Den har en oppfølger også Jeg elsker denne boka, og bok nummer to også! Faktisk nok til at jeg kjøpte bok nummer to på reise, noe som var sinnsykt dyrt, og måtte legge den igjen i Australia Men det var uten tvil verdt det Dere må finne ut av Joe Abercrombie og First Law serien. Fire bøker er gitt ut til nu. Hvis man liker mørk humor, og sære personligheter er First Law serien helt fantastisk. Ikke helt tradisjonell fantasy, noe som var utrolig godt etter å ha lest altfor mange tradisjonelle fantasybøker etter hverandre Ellers vet jeg ikke om noen har anbefalt Peter Brett enda, han holder nå på med Demon Triology og ga ut andre bok tidligere i år. Første bok er "Painted Man" og andre er "Desert Spear". En annen er Brent Weeks med "Night Angel"-triologien. Har bare lest første boka i "Kingmaker, Kingbreaker" serien til Karen Miller, men den kan også absolutt anbefales. Ellers må jeg innrømme at jeg har gitt opp fantasy forfattere som aldri klarer å avslutte seriene sine, og holder meg for det meste til triologier. Robert Jordan f.eks var jeg forelsket i til å begynne med, men etter bok 10 var det ikke lenger like spennende og jeg tror faktisk ikke at jeg avsluttet serien noen gang. Jeg synes de har en tendens til å miste gnisten sånn litt etter hvert fra bok 5 og utover Unntaket er kanskje Terry Pratchett og Discworld
sofie777 Skrevet 3. oktober 2011 #49 Skrevet 3. oktober 2011 Ellers må jeg innrømme at jeg har gitt opp fantasy forfattere som aldri klarer å avslutte seriene sine, og holder meg for det meste til triologier. Robert Jordan f.eks var jeg forelsket i til å begynne med, men etter bok 10 var det ikke lenger like spennende og jeg tror faktisk ikke at jeg avsluttet serien noen gang. Ikke så lett å avslutte en serie som ikke er ferdig. Det var også en lang pause etter at Robert Jordan døde, men de to bøkene som nå har kommet er veldig bra og siste boken, som kommer i begynnelsen av neste år, ser jeg frem til med stor spenning.
Gjest Wolfmoon Skrevet 3. oktober 2011 #50 Skrevet 3. oktober 2011 (endret) Poenget mitt var at de har en tendens til å trekke ut å bli intetsigende og kjedelige. Det er min mening da, andre må få mene hva de vil. Jeg leste mange bøker av Robert Jordan etter at jeg egentlig burde ha gitt de opp, men måtte tilslutt innrømme at bøkene hans ikke lenger interesserte meg. Edit: jeg skjønner selvfølgelig at det er vanskelig å avslutte en historie som ikke er ferdig poenget mitt var at jeg nå kun leser forfattere som kan fatte seg med en viss korthet. Har man ikke fått fortalt en historie i løpet av 3-4 bøker, ja da kan det være det samm for meg Endret 3. oktober 2011 av Wolfmoon
Gjest Katee Skrevet 3. oktober 2011 #51 Skrevet 3. oktober 2011 Jeg har nettopp begynt på Game of Thrones, og etter den skal jeg ta til på den lange listen som dere har bidratt med
Soleklart Skrevet 3. oktober 2011 #52 Skrevet 3. oktober 2011 Litt sære bøker, men Begynnelsen, Fortsettelsen og Slutten (ja de heter det) i serien De fire og han som gjør galt verre av Hans Frederik Follestad. De er vel verdt å lese.
Soleklart Skrevet 3. oktober 2011 #53 Skrevet 3. oktober 2011 Holdte på å glemme Neil Gaiman fantastisk forfatter
otilie Skrevet 6. oktober 2011 #55 Skrevet 6. oktober 2011 (endret) Terry Pratchett! Han har gitt ut en haug med fantasybøker! Har selv lest en bok med Pullmann og (det gyldne kompass) og skal starte på bok nr 2 i den trilogien snart. Syntes hvertfall den første boka var bra:) Endret 6. oktober 2011 av otilie
Gjest Applecore Skrevet 6. oktober 2011 #56 Skrevet 6. oktober 2011 Terry Pratchett! Han har gitt ut en haug med fantasybøker! Jaaa! Men hvis man skal lese Discworld-serien, så lønner det seg å lese den i kronologisk rekkefølge, selv om de fleste bøkene er avsluttende historier. Da får man nemlig med seg en hel haug med detaljer og historien føles enda rikere
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå