Gjest Katee Skrevet 7. september 2011 #21 Skrevet 7. september 2011 Når du nevner Night-watch, er det de russiske som filmene er basert på? Elsker nemlig filmene, og var ikke klar over at det finnes en eventuell bokserie her. Yes, det er en bokserie. Den er skrevet av Sergei Lukyanenko. Jeg liker den veldig godt Den består av - The Night Watch - The Day Watch - The Twilight Watch - The Last Watch Anbefales på det varmeste
Gjest *Røyskatt* Skrevet 7. september 2011 #22 Skrevet 7. september 2011 Hurra!!! Gjett hva som skal bestilles nå?
Gjest Katee Skrevet 7. september 2011 #25 Skrevet 7. september 2011 Å! Nå er jeg litt misunnelig Kos deg!
Gjest *Røyskatt* Skrevet 7. september 2011 #26 Skrevet 7. september 2011 Det skal jeg. Håper de kommer fort fram, for hverdagen min er ikke akkurat ekstatisk spennende for tida..
Gjest "gjest" Skrevet 7. september 2011 #27 Skrevet 7. september 2011 Dere må finne ut av Joe Abercrombie og First Law serien. Fire bøker er gitt ut til nu.
Gjest Katee Skrevet 7. september 2011 #28 Skrevet 7. september 2011 Det skal jeg. Håper de kommer fort fram, for hverdagen min er ikke akkurat ekstatisk spennende for tida.. Men jeg ser den blir kjempespennende om 17 dager Dere må finne ut av Joe Abercrombie og First Law serien. Fire bøker er gitt ut til nu. Takk for tips!
Gjest Villanda Skrevet 7. september 2011 #29 Skrevet 7. september 2011 Nå ser jeg at jeg er litt sent ute, men må få anbefale Black dagger brotherhood! Den har jeg virkelig slukt! også triologien med "posion study, fire stydu og magic study", husker ikke hvem som har skrevet dem. Må innrømme at det går noen kr på www.play.com vær måned... har måttet satt meg en begrensning på 20 pund i måneden der, for å ikke blakke meg helt, eller gå tom for hylleplass:p Så at jeg har kjøpt litt over 100 bøker der på 2 år
Gjest *Røyskatt* Skrevet 7. september 2011 #30 Skrevet 7. september 2011 Men jeg ser den blir kjempespennende om 17 dager Den tickeren er litt feil, men det blir spennende i løpet av måneden Men om denne blir som nummer en så velger ho jo bare å sove hele dagen, så da har jeg fortsatt mye lesetid
Gjest Katee Skrevet 7. september 2011 #31 Skrevet 7. september 2011 Nå ser jeg at jeg er litt sent ute, men må få anbefale Black dagger brotherhood! Den har jeg virkelig slukt! også triologien med "posion study, fire stydu og magic study", husker ikke hvem som har skrevet dem. Må innrømme at det går noen kr på www.play.com vær måned... har måttet satt meg en begrensning på 20 pund i måneden der, for å ikke blakke meg helt, eller gå tom for hylleplass:p Så at jeg har kjøpt litt over 100 bøker der på 2 år Bedre sent enn aldri Jeg er kjempeglad for alle tips jeg får jeg! Ja, det var den hylleplassen da. At biit har salg på dvder hele tiden og Ark har '3 for 2' har gjort lommeboka passe slunken og jeg vet ikke helt hvor jeg skal få plass til alle disse bøkene nå...
Zzyzx Skrevet 7. september 2011 #32 Skrevet 7. september 2011 Litt derfor jeg kjøpte Kindle. Bøker levert på fem sekunder uten å ta opp mer hylleplass.
Gjest Katee Skrevet 7. september 2011 #33 Skrevet 7. september 2011 Litt derfor jeg kjøpte Kindle. Bøker levert på fem sekunder uten å ta opp mer hylleplass. Gief?
Zzyzx Skrevet 7. september 2011 #34 Skrevet 7. september 2011 Kindle med 3G og wi-fi. 3G er gratis i bruk og fungerer over hele verden der det er dekning. Altså stort sett der det er mobildekning. Hvis du kjøper så tar Amazon seg av alt av toll og sånt (forskuddsbetales til Amazon), og du får den levert på døra med UPS. Jeg har mye positivt å si om dedikerte lesebrett, blant annet veldig god batterikapasitet, med en halvtime lesing hver dag på Kindle lades den en gang hver tredje uke. Og det at skjermen er tilnærmet som en papirbok. Tar liten plass i veska og like liten plass på reise. Det har kapasitet til flere tusen bøker. (Ps: Et cover er sterkt å anbefale siden skjermen er ømfintlig for slag og støt.)
Gjest Katee Skrevet 7. september 2011 #35 Skrevet 7. september 2011 Kindle med 3G og wi-fi. 3G er gratis i bruk og fungerer over hele verden der det er dekning. Altså stort sett der det er mobildekning. Hvis du kjøper så tar Amazon seg av alt av toll og sånt (forskuddsbetales til Amazon), og du får den levert på døra med UPS. Jeg har mye positivt å si om dedikerte lesebrett, blant annet veldig god batterikapasitet, med en halvtime lesing hver dag på Kindle lades den en gang hver tredje uke. Og det at skjermen er tilnærmet som en papirbok. Tar liten plass i veska og like liten plass på reise. Det har kapasitet til flere tusen bøker. (Ps: Et cover er sterkt å anbefale siden skjermen er ømfintlig for slag og støt.) Jeg tror jeg er forelsket Det var jo veldig bra batterikapasitet da!
Zzyzx Skrevet 7. september 2011 #36 Skrevet 7. september 2011 Det er fryktelig praktisk, men ikke spesielt økonomisk. Bøkene er liksom ikke gratis selv om man betaler masse for brettet.
Gjest Katee Skrevet 7. september 2011 #37 Skrevet 7. september 2011 Nei, det er klart, men jeg er absolutt villig til å betale for å lese
muesli Skrevet 13. september 2011 #38 Skrevet 13. september 2011 Jeg simpelthen elsker fantasy og science fiction! Har lest det meste av Tolkien, første boka om Locke Lamora, Night Watch-bøkene, the Sookie Stackhouse Novels, Douglas Adams sine bøker, Dune-serien... Har planer om å lese A Song of Ice and Fire-serien og resten av serien om Lock Lamora, men kunne godt tenkt meg noen tips om gode bøker eller serier som bør leses Eg er ikkje ein kjempe fantasy leser, men eg er, i følge min samboer, ein jævel til å plukke ut gode serier Først: Les A Song Of Ice And Fire Andre serier som kan vere kjekke å sjekke ut: - shadows of the apt (Adrian Tchaikovsky) - The Imager Portfolio (L.E. Modesitt jr) - The Riftwar Saga (Raymond E. Feist)
Heart Skrevet 17. september 2011 #40 Skrevet 17. september 2011 I Sci-Fi-kategorien kan jeg anbefale Ender-serien til Orson Scott Card. Det har blitt endel bøker opp gjennom årene, men jeg ville begynt med Ender's Game - Speaker for the Dead - Xenocide. Card har også skrevet en rekke fantasy/Sci-Fi-serier, og Homecoming-sagaen var vanskelig å legge fra seg. Jeg endte opp med å lese de 5 bøkene i løpet av en helg. Jeg vil også anbefale bøkene til Greg Bear (Sci-Fi), da spesielt Eon og oppfølgeren Eternity og "prequel"-boken Legacy.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå