AnonymBruker Skrevet 26. august 2011 #1 Skrevet 26. august 2011 I dag har jeg vært på jobb fra ni til fire, hvor jeg har stått og gått hele tiden bortsett fra en halv times pause. Spiste havregryn til frokost, to knekkebrød og 200 gram plommer til lunsj. Middag ble strimlet svinekjøtt med ris og salat. Etter etter gikk jeg på en times tur, typisk "ned og opp tur," hvor jeg den første halvtimen går det bare nedover, mens hjemveien er oppoverbakker. I kveld har jeg kost meg med to grovskiver med brunost (vanlig, ikke lett), litt melkesjokolade og smørbukk, samt litt over en halv popcornpose (de ferdig poppede, 75 g i en pakke). Blir kanskje et eple før jeg legger meg. Spørsmålet mitt er om jeg har forbrent det jeg har spist i dag/kveld på jobb og turen. Tenker da på snopet. Gikk tur før jeg begynte å spise snopet, skal ikke trimme mer i dag. Har jeg forbrent noe av det jeg har spist i kveld tidligere på dagen? Nettopp ferdig med lavkalori, så har begynt med godteri én dag i uken. Har jeg spist for mye? Livredd for å gå opp i vekt igjen, jobbet hardt for å komme dit jeg er nå.
Gjest Varpunen Skrevet 26. august 2011 #3 Skrevet 26. august 2011 foreslår at du legger inn alt du har spist + trening inn på vektklubben.no så ser du det selv. Det er litt vanskelig for oss andre å finne ut hvor mye "litt melkesjokolade" er. Det skal ikke mye melkesjokolade til før det blir en del kalorier
AnonymBruker Skrevet 26. august 2011 #4 Skrevet 26. august 2011 Jeg er medlem der, men etter at jeg kom på vekten min, har jeg sluttet å telle, gjør bare overslag i hodet. Ble veldig opphengt i kaloriene, og fikk nærmest panikk dersom jeg nærmet meg 1500 kcal. Litt melkesjokolade og smørbukk vil si fire biter av hver, altså åtte tilsammen
AnonymBruker Skrevet 26. august 2011 #5 Skrevet 26. august 2011 *Fire biter av melkerull, ikke vanlige plater
Supraspinatus Skrevet 27. august 2011 #6 Skrevet 27. august 2011 Du må se på det store bildet. Det er meningsløst å trene bort snopet man spiser. Hele poenget er at du må spise mindre enn du bruker over tid. Normalt er det minste vinduet det er fornuftig å se i én dag. Enda bedre er det å se en hel uke totalt, for da kommer spisedagen med i regnestykket. Å telle kcal er noe tidkrevende og vanskelig og det er en reell sjanse for at du blir sykelig opptatt av det. Du vil legge merke til om du spiser for mye på tendensen. Går du opp i vekt, så gjør du det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå