Gå til innhold

Flytte til oslo, men hvor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg og samboeren skal kjøpe leilighet i Oslo, men vet ikke helt hvor det er best å kjøpe med tanke på miljø osv. Vi vil ha en 3-roms leilighet for under 2 millioner. Har hørt at groruddalen er preget av mange gjenger som gjør det skummelt å gå hjem om natten, og vil helst ikke leve med å være redd der vi skal bo. Vet dere hvor det er mulig å kjøpe for den prisen og samtidig leve "trygt", og med gode kollektivmuligheter. Del gjerne erfaringer :)

Takk!

Videoannonse
Annonse
Gjest NozMonster
Skrevet

grorudalen erke så ille lenger, det er bare det at det er vanskelig å bli kvitt et rykte!

men en 3roms til under 2 mill ja...da må dere nok regne med å måtte pusse opp mye selv!

ved keyserløkka/hasle er det kjempefint! det går bra med kollektiv transport dit, og selvom det er nære sentrum, så er det ikke midt i støyen!

Skrevet

Det blir ikke noe stor bolig med 3 rom og under 2 mil. Glem å bo sentralt iallefall. Det blir gammel bygg og mye å pusse opp. Det er bedre å begynne med 2-roms og kjøpe seg oppover om noen år hvis dere ikke har råd til noe mer enn 2 mil.

Skrevet

Hmm, 2 millioner til en 3-roms kommer du ikke langt med i Oslo, og mange områder vil da være uaktuelle. Etterstad og Ensjø er hyggelige, forholdsvis sentrale områder med gode kollektivforbindelser (T-bane) hvor du muligens kan få noe slikt til den prisen - men da er det nok enten oppussing eller veldig smått.

Skrevet

Gosh, ja her tror jeg kanskje du må regne med å gå opp i pris eller småpendle litt. Vi bor i Ski kommune og bruker 20-30 minutter med tog. Anbefaler virkelig å bo litt utenfor. Nittedal er også veldig flott. Begge kommuner har virkelig aktive miljø hva kultur og sport anngår. Også har man jo marka tett på.

Jeg tror ikke du får noe i sentrum eller gangavstand for 2 mill. Knapt en 1roms.

Enten må du opp i pris, ned i størrelse, eller ut av byen!

Hva enn dere lander på... lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...