Milli84 Skrevet 26. august 2011 #1 Skrevet 26. august 2011 Min eldste sønn på 8 kunne fortelle at han var blitt truet til å gi fra seg "hytten" som han og noen kompiser lekte med, hvis ikke så skulle denne gutten drepe lillebroren hans! Nå er 6 åringen min kjempe lei seg og redd for å skulle gå på skolen igjen på mandag. Jeg skjønner jo at dette mest sannsynlig ikke er ment på alvor, men det føles alvorlig for sønnen min. Tenker å ta det opp med læreren til minstemann, og spørre om råd. Han skal jo være fadderen til 6 åringen min, og være den som skal hjelpe ham å føle seg trygg... Hvordan ville dere reagert?
johoo Skrevet 26. august 2011 #2 Skrevet 26. august 2011 ta det opp med skolen ja:) selv om han selvsagt ikke mener å drepe gutten din så er det ikke slik en skal oppfre seg mot andre elever og minst av alt mot fadder barnet sitt:/ 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2011 #3 Skrevet 27. august 2011 Fadderen? Du mener Skolefadder? Ja, er bare å varsle læreren til sønnen din. Men altså: du kan ikke forvente mye av en SKolefadder, det er tross alt barn det er snakk om, det er bare å få en annen fadder .-)
Milli84 Skrevet 27. august 2011 Forfatter #4 Skrevet 27. august 2011 Hehe, ja mener skolefadderen. Hadde blitt en smule mer alvorlig dersom det var en voksen som hadde truet på denne måten (beklager ordvalget i overskriften)... Selvsakt forventer jeg ikke allverden fra et barn, men bør vel forvente at han ikke skal skremme sønnen min på denne måten. Så noe må jeg jo gjøre her synes jeg. Jeg er ikke sint eller sur på denne gutten, som selvsakt ikke forstår betydningen av det han har truet med. Tror jeg holder meg til planen og snakker med læreren om det og prøve å finne en løsning der. Har snakket med sønnene mine om det og sakt at han har ikke ment det han sa, og at han nok ikke forstår at det ikke er greit å true andre elever på denne måten. Sa også at dersom dette skjer igjen så må de si fra til en voksen, slik at de kan hjelpe. Men de har litt problemer med å skjønne at noen kan si slike ting til andre. Så vi ble enige om å snakke med læreren. Takker for svar
Jannu Skrevet 27. august 2011 #5 Skrevet 27. august 2011 Snakk med læreren ja, kanskje de klarer ordne opp eller han får en ny fadder. Og du anonym som sier man ikke skal forvente for mye av en fadder, fordi han/hun bare er et barn. De er store nok til å vite at man ikke engang på tøys sier man skal drepe noen. Såpass kan man vel forvente av en på stortrinnet? (Regner med fadderen går i 5, 6 eller 7 klasse.) 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå