Gjest Anonymous Skrevet 26. november 2003 #1 Del Skrevet 26. november 2003 Kan noen svare meg på hvorfor jeg får liksom sånne kuler på lårrene?Jeg trener masse aerobics,har gjort det i mange år. Pluss styrketrening. Syns jeg hørte en trener nevnte noe engang om at var viktig å strekke ordentlig ut musklene foran på lårene for å unngå liksom sånne små bulker. Er ganske fortvila. Har stramme lår som bare det, kjempesterke. Si meg får man stygge bein av mye trening? Hjelp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Shira* Skrevet 26. november 2003 #2 Del Skrevet 26. november 2003 Får vel ikke stygge lår av å trene. Jeg har litt bulker men det er på fremsiden av leggen, mulig det er legg beinet som synest. Dersom du trener mye vil jeg nok anbefale at du strekker godt ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 26. november 2003 #3 Del Skrevet 26. november 2003 Trene litt mer variert? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jente Skrevet 27. november 2003 #4 Del Skrevet 27. november 2003 Det er utrolig viktig å strekke/tøye ut etter en treningsøkt. Dette for at blodet skal renne tilbake til musklene og komme i vanlig modus igjen etter en trening hvor de har vært i høygir hele tiden. Trener du aerobic ville jeg tro at instruktøren tøyde ut sammen med dere, men synes du dette blir for lite er det bare å tøye litt ekstra. Husk å gjøre dette rett etterpå. Holder ikke å gjøre det når du er kommet hjem, da er musklene blitt kalde og det er for sent. Trener du styrketrening vil jeg anbefale at du ikke bruker så veldig tunge vekter. Bruk heller litt lettere vekter og flere repitisjoner. Styrketrenere/vektløftere pumper seg opp for å få kuler og for å se store ut. Det vil jo ikke vi jenter, så vi trenger vårt eget program her. Få en instruktør til å sette opp et skikkelig program for deg. Det er kjekt med muskler men vi vil ha glatte muskler :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 27. november 2003 #5 Del Skrevet 27. november 2003 Ellers ville jeg aldri sett på et veltrent, muskuløst lår som stygt, jeg da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lady-M Skrevet 27. november 2003 #6 Del Skrevet 27. november 2003 Hva mener du med kuler?? Mener du da markerte muskler? Hvis du ikke ønsker markerte muskler bør du nok roe ned på stryketreningen. Tøying gjør ikke muskelen slank, det gjør den myk. Mange som har bulkete muskler og samtidig er super-myke. Dessuten er ikke markerte muskler stygt! Synes jeg da.... 8) Hun her synes jeg er fin: Margaret Diubaldo. Hun er ganske "bulkete". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 27. november 2003 #7 Del Skrevet 27. november 2003 Ellers ville jeg aldri sett på et veltrent' date=' muskuløst lår som stygt, jeg da...[/quote'] Enig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arketypen Skrevet 27. november 2003 #8 Del Skrevet 27. november 2003 Det er utrolig viktig å strekke/tøye ut etter en treningsøkt. Dette for at blodet skal renne tilbake til musklene og komme i vanlig modus igjen etter en trening hvor de har vært i høygir hele tiden. Trener du aerobic ville jeg tro at instruktøren tøyde ut sammen med dere, men synes du dette blir for lite er det bare å tøye litt ekstra. Husk å gjøre dette rett etterpå. Holder ikke å gjøre det når du er kommet hjem, da er musklene blitt kalde og det er for sent. Beklager, men alt dette er galt og feil. Det første er rett og slett feil, det andre stemmer ikke... Dvs: Blodet ER i musklene de hele tiden, men spesielt når du er fysisk aktiv. Vanlig modus.. vel jeg forstår rett og slett ikke egentlig, og jeg har studert dette i til sammen 5 år... Forklare/utdype? Bevegelighetstrening KAN man gjøre når man er kald også, må bare ta det mer forsiktig, ogholde lengre. Det er først og fremst senespolerefleksen som holder igjen ser du... Bevegelighetstrening kan hjelpe på musklenes smidighet, de hjelper ikke på utformimg nødvendigvis. Uttøying etter trening har ingen doumentert effekt på noe som helst. Bevegelighestrening er en økt av en time forresten... Aerobik har flere styrkeelementer i seg, og man vil da utvikle muskulatur som en følge av det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arketypen Skrevet 27. november 2003 #9 Del Skrevet 27. november 2003 Mange som har bulkete muskler og samtidig er super-myke. jepp... f eks mannlige turnere... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lady-M Skrevet 27. november 2003 #10 Del Skrevet 27. november 2003 Det er utrolig viktig å strekke/tøye ut etter en treningsøkt. Dette for at blodet skal renne tilbake til musklene og komme i vanlig modus igjen etter en trening hvor de har vært i høygir hele tiden. Trener du aerobic ville jeg tro at instruktøren tøyde ut sammen med dere, men synes du dette blir for lite er det bare å tøye litt ekstra. Husk å gjøre dette rett etterpå. Holder ikke å gjøre det når du er kommet hjem, da er musklene blitt kalde og det er for sent. Skjønte ikke den helt jeg heller... Som Arkis sier så er blodet i muskelene hele tiden, spesielt når man trener. Det er er derfor musklene eser ut når man trener styrke, de fylles med blod/væske. Har du opplevd å bli svimmel av å trene ben f.eks? Er ofte fordi mye blod fra kroppen og hodet går til bena, som er en stor muskelgruppe. Det som ofte er bra med tøying er at man kan bli kvitt en del slagstoffer (heter det det...?) og man slipper å bli sur i muskelen, som kan skje over tid hvis man sjelden tøyer. Tøying har også effekt når man er kald, det er ikke for sent når man har kommet hjem.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 27. november 2003 #11 Del Skrevet 27. november 2003 Uttøying etter trening har ingen doumentert effekt på noe som helst. Ikke engang for stølhet dagen etter? :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesten Skrevet 27. november 2003 #12 Del Skrevet 27. november 2003 Noen tips for alle og enhver.... http://pub.tv2.no/nettavisen/spray/helse/a...ticle155056.ece Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lady-M Skrevet 27. november 2003 #13 Del Skrevet 27. november 2003 Ikke engang for stølhet dagen etter? :o Nei! Mange som tror man blir mindre støle av å tøye - det er helt feil! Man blir mer støl av å tøye. Når man trener ødelegges muskelfibrene og når man tøyer ødelegges de ytterligere. Tøying hjelper kun på bevegeligheten i muskelen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 27. november 2003 #14 Del Skrevet 27. november 2003 Nei! Mange som tror man blir mindre støle av å tøye - det er helt feil! Man blir mer støl av å tøye. Når man trener ødelegges muskelfibrene og når man tøyer ødelegges de ytterligere. Tøying hjelper kun på bevegeligheten i muskelen. Er det bra med bevegelighet i muskelen, da? Blir aldri noe særlig støl, jeg. Man må vel bli litt mer bevegelig av å tøye godt ut, selv om man ikke gjør det i timesvis, vel? Eks da jeg gikk på jazzballett kunne jeg gå i spagat, det kan jeg ikke nå. Men jeg tøyde ikke spesielt mye av den grunn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lady-M Skrevet 27. november 2003 #15 Del Skrevet 27. november 2003 Av å trene styrke kan man bli ganske stiv i musklene. Etter at jeg sluttet å danse har jeg kun trent styrke og har blitt veldig stiv. Nå skal jeg begynne å danse igjen (jippi ) og holder da på med et "ned-i-spagaten-må-tre-uker"-prosjekt. Og som jeg nevnte kan man lett bli sur i muskelen av lite tøying. Dette er min erfaring. Så av den grunn mener jeg at tøying er viktig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lekebøll Skrevet 27. november 2003 #16 Del Skrevet 27. november 2003 Arkis og miss-tricky! Jeg har alltid trodd at det var best å tøye ut når man er varm - siden man da får tøyd bedre. At det dermed er lettere å forebygge "over-strekk", samt at man får brukt musklen bedre, i og med at den blir varm. Stemmer ikke dette altså? :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 27. november 2003 #17 Del Skrevet 27. november 2003 Jeg vil hevde det er best å tøye når muskelen er varm. Den tøyingen man gjør etter en aerobictime er dessuten mest en tøying for smidighet og for å får pulsen ned igjen - man blir ikke mykere av en ti minutters etter trening. For å bli mykere må du tøye flere minutter på hver muskel. Tøying for mykhet og smidighet er dessuten en av de hotteste diskusjonene for tiden, da man egentlig ikke kan dokumentere hva det er godt for og hvordan etc. En masse mennesker som har greie på det har masse delte meinger om dette. Da snakker jeg ikke om dansere som går i spagaten etter å ha tøyd et helt liv etc - men vanlig uttøying etter trening. For meg er det viktig å få ned pulsen og føle at jeg bevarer smidigheten - for andre kan følelsen være en annen... Når det gjelder bulkete muskler må man redusere belastningen på styrkeøvelsene og heller ta flere repetisjoner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lady-M Skrevet 28. november 2003 #18 Del Skrevet 28. november 2003 Selvfølgelig er det best å tøye når en er varm, men det er fullt mulig å tøye når en er kald også. Man må bare være mer forsiktig. Som Tusenfryd sier er det vanskelig å si hva tøying kan være godt for, en må bare gjøre egne erfaringer på det området. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arketypen Skrevet 28. november 2003 #19 Del Skrevet 28. november 2003 amen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ethereal Skrevet 28. november 2003 #20 Del Skrevet 28. november 2003 Jeg FATTER IKKE at folk kan synes det er stygt med muskler Hallo? Hvis det er tynne, smekre lår du vil ha, kan du jo slutte og trene, slik at musklene krymper i størrelse Eventuelt akseptere det, og innfinne deg med et sunt utseende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå