Gå til innhold

Piratkopier av varer hos Lookfantastic, Feelunique osv.?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte jeg kunne høre her inne om noen av dere har fått, eller har mistanke om at dere har fått, falske varer hos de store nettbutikkene. Jeg har handlet hos dem i mange år, men de siste månedene har jeg begynt å lure litt på om varene er ekte. Et eksempel er Kerastase bain de force- sjampo (den turkise). Har brukt den lenge, men etter å ha kjøpt den de siste gangene (enten hos Lookfantastic eller Feelunique, husker ikke) synes jeg den virker annerledes. Håret blir ikke ordentlig rent (selv samboeren min som bruker den har merket forskjellen der), den lukter annerledes og skummer mindre enn tidligere.

Når jeg tenker på hvor stort problemet med piratkopier i andre produktgrupper rundt om i verden, er det vel naivt å tro at dette ikke også gjelder hår-, hud- og sminkeprodukter? Særlig de store og kjente merkene.

Jeg har i alle fall bestemt meg for å stoppe å kjøpe Kerastase på nett og satser nå på litt mindre merker som det er mindre sannsynlig blir kopiert (ennå).

Har noen av dere mistanke om det samme som meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være du fikk et dårlig produkt, ikke at det er kopiert. Det kan skje i fysiske butikker også! Det er bare å klage.

Jeg handler fast hos feelunique og har aldri fått noe som gir meg mistanker. Lookfantastic bruker jeg ikke.

Skrevet

Det er MYE piratkopier på nettet, selv om man kan få ekte vare og :) Mye av det nettbutikker sleger kan være gammelt i tillegg.

Skrevet

Jeg hører folk si at det er så mye privatkopier på nett. Synes det er merkelig jeg aldri har møtt på ett når handlingen min skjer 90% på nettet og jeg tar mine forhåndsregler..

• Liker 1
Skrevet

Jeg hører folk si at det er så mye privatkopier på nett. Synes det er merkelig jeg aldri har møtt på ett når handlingen min skjer 90% på nettet og jeg tar mine forhåndsregler..

Det som er greia er at du kan ikke være hundre prosent sikker på om du har fått et produkt som er ekte, eller bare jævli bra kopiert. Hvordan sjekker du om produktet ditt er ekte? Vet du det bare?

Skrevet

Det som er greia er at du kan ikke være hundre prosent sikker på om du har fått et produkt som er ekte, eller bare jævli bra kopiert. Hvordan sjekker du om produktet ditt er ekte? Vet du det bare?

Ja jeg vet det faktisk bare. :gjeiper: Er av den som har øye for små detaljer på innpakningen og slikt. Og produktene har alltid gjort som de lover selv om de ikke alltid har vært rett for meg, lukter og ser kvalitet ut.

Skrevet

Ja jeg vet det faktisk bare. :gjeiper: Er av den som har øye for små detaljer på innpakningen og slikt. Og produktene har alltid gjort som de lover selv om de ikke alltid har vært rett for meg, lukter og ser kvalitet ut.

Du vet hva som skjer når man er lettlurt?

• Liker 5
Skrevet

Du vet hva som skjer når man er lettlurt?

Herregud, om noe er jeg blant de minst lettlurte. Skepsis ligger naturlig for meg. Når det er sagt må du vite at en nettbutikk har like stort ansvar som en fysisk butikk, og menneskene bak kan spores opp om de faktisk lurer folk.

• Liker 1
Skrevet

Det KAN også være at du har veldig skittent hår, altså med mye produkter i, for eks. hårspray, dust it, gel, varmebeskyttene osv. det gjør at shampoen skummer veldig lite, men hvis du shamponerer to ganger så vil det skumme mer den andre gangen. Det har i hvertfall jeg opplevd.

Skrevet

Lookfantastic og Feelunique er såpass kjente og etablerte, så jeg tviler på at de selger piratkopier. Heller ikke utgåtte produkter. Når jeg bestiller fra FeelUnique har jeg fått ferskere varer enn de har i butikkene her. Men feil kan skje hvor som helst, så hvis du tror det er noe feil på produktet, så ville jeg kontaktet kundeservice og reklamert.

• Liker 5
Skrevet

Herregud, om noe er jeg blant de minst lettlurte. Skepsis ligger naturlig for meg. Når det er sagt må du vite at en nettbutikk har like stort ansvar som en fysisk butikk, og menneskene bak kan spores opp om de faktisk lurer folk.

Virkelig? Da lurer jeg på hvordan leverandørene (eks redken, loreal, decleor osv) ikke vet hvor produktene kommer fra? For de kommer i mange tilfeller ikke fra hovedleverandøren, men ofte fra gamle partier, eller fra pirat markedet. Og om du ikke tror det, er du en smule naiv. Alle har selfølgelig ikke snusk i bedriften, men MANGE har det!

Skrevet

Virkelig? Da lurer jeg på hvordan leverandørene (eks redken, loreal, decleor osv) ikke vet hvor produktene kommer fra? For de kommer i mange tilfeller ikke fra hovedleverandøren, men ofte fra gamle partier, eller fra pirat markedet. Og om du ikke tror det, er du en smule naiv. Alle har selfølgelig ikke snusk i bedriften, men MANGE har det!

Ja men ærlig talt, du ser på nettbutikker som fienden. En luguber frisør eller butikk i Norge kan like godt gjøre akkurat det samme som snuskete nettbutikker. Å tro noe annet er like naivt. Ikke at jeg skjønner hvorfor dette blir dratt opp da som Jade nevner er disse to bedriftene tråden handler om godt etablerte. De går sjeldent tomt for varer over lengre tid, de har spesialpakker når de er til salgs og lignende. En piratbedrift eller gamle varer hadde aldri klart å holde følge.

Peace out frisørmester.

• Liker 4
Skrevet

Jeg stoler mer på de utenlandske nettsidene enn de norske.

• Liker 1
Gjest BabyBlue
Skrevet

Jeg synes det er rart om du får dårlige produkter fra f.eks feelunique. Trodde de var autoriserte selgere av de største merkene de har der? Men uansett: Feilproduserte produkter og ting som har gått ut på dato kan man få hos frisøren også. Det er forresten bare å klage, feelunique har ganske god kundeservice =)

Skrevet

Dårlige produkter?? FAKE?? skal slutte å kjøpe ting derfra ser jeg...

Skrevet

Dårlige produkter?? FAKE?? skal slutte å kjøpe ting derfra ser jeg...

Har du lest tråden? Eller er du frisør?

• Liker 1
Skrevet

Feelunique og Lookfantastic er vel de dårligste eksemplene på potensielle forselgere av fakes. Dette er snakk om store bedrifter/salonger som er autoriserte forhandlere av en hel del merker. FU kan selge ting så billig som de gjør fordi bedriften ligger på Jersey, som er et område som ikke krever inn merverdiavgift/VAT.

Nei, da ville jeg heller sett med et skrått øye på bedrifter som allcosmeticswholesale, bare for å ta ett eksempel.

• Liker 3
Skrevet

Feelunique selger i hvert fall ekte GHD-produkter, dette kan man enkelt sjekke på GHD sine egne nettsider. Ellers har jeg aldri hatt mistanke om at Feelunique er på noen som helst måte useriøse.

Skrevet

Trådstarter her. Takk for svar! Det virker som om de aller fleste av dere har veldig god erfaring med butikkene, og spesielt Feelunique. Da får jeg bare prøve å bestille derfra igjen og satse på at det går bedre denne gangen. :)

Skrevet

Bare en tanke... Hvis du har bestillt samme shampo flere ganger fra en nettbutikk som har "hatt feil" så kan det jo være at feks lagring er feil, partiet er såpass stort at shampoene du bestillte er fra samme parti, og ingen/få har klaget? Eller kanskje formulaen er endret?

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...