Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Bor på hybel og må tørke klærne jeg har vasket, inne på hybelen. (soverommet).

Men det lukter litt sterkt av skyllemiddelet.

Er det noen måte å unngå det på?

Er vel best å bruke litt skyllemiddel når man vasker klærne.

Bruker ikke tørketrommel.

Tar jo ofte et par - tre dager før de er tørre.

Noen tips eller må man bare leve med det? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bytt til parfymefritt skyllemiddel.

Gjest Applecore
Skrevet

Bruke nøytralt skyllemiddel uten parfyme? :P

Skrevet

Takk for svar. det var en god ide ;)

Skal se etter det neste gang i butikken :)

Gjest Blondie65
Skrevet

Hvis klærne dine bruker 2-3 dager på å tørke ville jeg sterkt vurdert å vaske mindre mengder av gangen samt å fått tilført luft i form av vifte eller lignende. Det er direkte usunt å bo med så mye fuktighet.

Nå ja. Skyllemiddel: Er du sånn som må ha klissete ekkel jukselukt på klærne? Hvis ikke anbefaler jeg Neutral sitt skyllemiddel - det lukter ikke.

Hvis du har plass til en tørketrommel anbefaler jeg på det sterkeste anskaffelse av det.

Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Blir det ikke veldig høy luftfuktighet hos deg da? Tenker med tanke på mugg, råte, sopp etc...?

(Eller er det kanskje bre i fuktige og våte Bergen vi har det problemet :fnise: )

Skrevet

TS her. Det er tørketrommel her, men det sliter utrolig mye på klærne!

Har vinduet åpent så fuktighet går stortsett ok. Sikkert ikke sunt, men man tåler da såpass ;)

Skrevet

Klærne bør være tørre på en dag, ellers ville jeg sjekket om vaskemaskina sentrifugerer skikkelig (eller kanskje du bruker ullprogram eller noe?). Du har ikke fellesområde ute du kan tørke klær på da?

Gjest Blondie65
Skrevet

Ja det sliter på klærne. Men å bo i et rom fullt av fuktige klær i 3 dager (og hvordan lukter klær som bruker så lang tid på å tørke ...) er ikke sunt for inneklimaet. Det er ikke sånn at du må putte alt i tørketrommelen heller - jeg henger bluser og skjorter og slikt som ikke tåler tørketrommel på badet der det er varmekabler og da er det tørt natten over. Alt av dongeribukser, undertøy og t-skjorter, sengetøy og håndklær går i tørketrommelen.

Gjest NozMonster
Skrevet (endret)

næææh! :hakeslepp: lukten av skyllemidel i leiligheten er jo så gooood! :jepp:

selv tørker jeg klær midt i leiligheten min, slik at det dufter herlig overalt :) hihiihii...

Endret av NozMonster
  • Liker 1
Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Jeg lufter også mye med åpent vindu, men bruker likevel luftavfukter fordi fuktigheten ellers blir så høy når jeg tørker mye fuktige klær.

Undertøy og håndklær etc kan du vel bruke tørketrommel på? Har du ikke tilgang på takterrasse etc heller?

Skrevet

Har ikke tilgang på uteområder å tørke på. Bor i blokk.

Tar kanskje ikke 2-3 dager, kanskje 1 dag for det meste. Men tykke collage gensere tar kanskje 2 dager. Er første gang jeg vasker klær her så :)

Men skal prøve med parfymefritt skyllemiddel :)

Skrevet

næææh! :hakeslepp: lukten av skyllemidel i leiligheten er jo så gooood! :jepp:

selv tørker jeg klær midt i leiligheten min, slik at det dufter herlig overalt :) hihiihii...

Hahah, jeg også! :ler:

Skrevet

Bruk mindre tøymykner, jeg får problemet når jeg bruker for mye.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...