Gå til innhold

Tett do

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det ble kanskje brukt noe mye dopapir, men jeg kan ikke se noen blokkeringer, og doskålen er heller ikke full av vann. Vannet renner langsomt ned og den pumpe-funksjonen når man trekker ned funker ikke noe særlig. Jeg har nettopp flyttet inn så har ikke så mye i hus, men prøvde bøtte-trikset. Tok først en gang etter å ha skyllt ned, så en gang uten å skylle ned og en siste gang med nedskylling- men det gjorde bare saken værre! Slamvann (med papirbiter og greier) fløt opp i dusjen rett ved siden av og titter jeg ned i avløpet der, så ligger det masse papirrester osv.

Så nå trenger jeg HJELP og jeg har ikke råd til rørlegger!

Noen som har noen tips? Desperat!!

Videoannonse
Annonse
Gjest Blondie65
Skrevet

Salmiakk - gjerne en hel flaske. Hell det i do. Siden det flyter opp i dusjen kan du helle det i der også. Bruk dusjen til å skylle varmt vann ned i sluket. Stikk av og la det virke en stund (15-20 minutter). Pleier å hjelpe på det meste her.

Gjest Solmåne
Skrevet (endret)

Det ble kanskje brukt noe mye dopapir, men jeg kan ikke se noen blokkeringer, og doskålen er heller ikke full av vann. Vannet renner langsomt ned og den pumpe-funksjonen når man trekker ned funker ikke noe særlig. Jeg har nettopp flyttet inn så har ikke så mye i hus, men prøvde bøtte-trikset. Tok først en gang etter å ha skyllt ned, så en gang uten å skylle ned og en siste gang med nedskylling- men det gjorde bare saken værre! Slamvann (med papirbiter og greier) fløt opp i dusjen rett ved siden av og titter jeg ned i avløpet der, så ligger det masse papirrester osv.

Så nå trenger jeg HJELP og jeg har ikke råd til rørlegger!

Noen som har noen tips? Desperat!!

Har du prøvd å dytte med dokosten nedi? Det har pleid å funke hos meg!

Og om det er problemer med selve knappen når du skal skylle ned (kommer an på hva slags do du har) så hadde jeg det problemet en gang også.. Måtte løfte av "knappen" (som er stor og rektangulær hos meg) og feste den på på nytt.. - denne gangen med hjelp av husvert :P

Endret av Solmåne
Skrevet

Salmiakk - gjerne en hel flaske. Hell det i do. Siden det flyter opp i dusjen kan du helle det i der også. Bruk dusjen til å skylle varmt vann ned i sluket. Stikk av og la det virke en stund (15-20 minutter). Pleier å hjelpe på det meste her.

Takk for tips, da drar jeg på butikken en tur og kjøper salmiakk!:) Håper virkelig det hjelper!

Solmåne, det er liksom ikke noe å dytte ned, ingen blokkeringer eller noe, bare tregt vann og muligens tette avløpsrør. Tror ikke det er knappen heller som er problemet, er sånt gammel klosett med trekkopp-ting eller hva det nå heter.

Skrevet

Flere som har tips? Går det forresten greit å helle salmiakk ned i avløp i dusj, do og vask, skylle med vann, og så vaske med klorin? Eller blir det fremdeles en skadelig blanding?

Skrevet

Om du leier er det bare å si fra til husverten, da er det hans problem. Om ikke, så ville jeg nok prøvd salmiakk ja, bruk for all del IKKE Plumbo!

Gjest Blondie65
Skrevet

Man kan godt bruke plumbo - men da må det være flytende. Jeg har større tro på salmiakk.

Hva skal du med klor? Hva trenger å renses og steriliseres? Hell på med salmiakk - det er fettløsende og hjelper dermed på "proppen" der nede.

Gjest Spinell
Skrevet

Hva med en god, gammeldags klosettpumpe?

I og med at du sier at det slår opp igjen i dusjen, bør du også tenke på om avløpet fra dusjen kan være tett, slik at du muligens bør grave litt nedi dusjsluket og deretter helle flytende avløpsåpner i dusjen.

Skrevet

Hei igjen!

Salmiakk hjalp desverre ikke, skal vente noen minutter til og så prøve med en avløpsrenser jeg kjøpte på butikken. Heller hele i avløpet i dusjen siden det er der det er værst. Skal vurdere klosettpumpe også, men mulig jeg trenger hjelp med å få til det!

Gjest Blondie65
Skrevet

Men du må nok stauke også - med dokosten. Hvis du synes det er ekkelt - på med plasthansker og stauk i vei - selv om det ikke er tett.

Skrevet

Plant litt c4 nedi doen, så får du nok ordnings.

Neida, sugekopp?

Skrevet

Får du det ikke til med avløpsåpner så er det bare å kontakte huseier. Det er hans ansvar siden du akkurat har flyttet inn og dermed ikke kan være årsaken til at det har gått tett.

Skrevet

Og husk: man må aldri kaste "ting" i doen, hvis det ikke skal dit i følge ob-tråden her inne et sted.

Skrevet

Ring sugebil.

Skrevet

Prøv å helle en bøtte med varmtvann ned i doen. Trykket pleier å fungere for å løsne ting nedi der. Hvis ikke dette eller de andre tipsene hjelper, må du høre med huseier. Dersom du nettopp har flyttet inn er det jo heller ikke sikkert det er din skyld at rørene er tette.

Skrevet

Det måtte forresten rørlegger til (med høytrykksspyler). Mente det kunne være noe galt med rørene (gamle/rustne) siden det sjedde med forige leietaker også for ikke lenge siden. Men nå er det i allefall i orden, så takk for tips!:)

Skrevet (endret)

Vaktmester her på huset sa at plumbo ødelegger rørene, så ikke bruk det.. Salmiakk bør virke i 24 timer for å fungere skikkelig..

Ellers vet jeg ikke:(

Edit: SÅ nå at det var fikset:)

Endret av forum88

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...