AnonymBruker Skrevet 26. august 2011 #1 Skrevet 26. august 2011 Fikk vite i går at neste helg er det jobbfest med jobben. Vi skal være hos en fra jobben. Jobber i en klesbutikk med bare jenter. Har jobbet der i kun 2 uker da. Føler ikke jeg kommer så godt overens med noen av dem egentlig. Eller ho ene som jobber der, synes jeg er veldig hyggelig og snill. Hun kommer dessverre ikke på festen pga hun drar til syden til mandag. De andre jentene på jobben er vanskelig å snakke med og de virker bare ikke intressert da. Eneste vi snakker om er jobbprat. Når vi først snakker sammen, Ellers er det tyst. Dette er en veldig sammensveisa gjeng og komme inn i en sammesveisa gjeng syens jeg er veldig vanskelig. Det har jeg erfart før å. Føler meg overhode ikke en del av gjengen. Jeg er bare på jobb liksom. Snakker ikke så mye med de akkurat. Ho ene er faktisk litt frekk synes jeg. Når jeg prøver å snakke med henne, så bare glefser hun og tror hun er så mye bedre enn meg pga jeg er så ny og hun har jobbet her i 3 år. Spurte om hun var fornøyd med å jobbe her da jeg først begynte. da glefset hun til meg "ehh tror du virkelig jeg hadde giddet å jobbe her i 3 år hvis jeg ikke var fornøyd eller!?" mens hun himler med øynene. Okey sorry for at jeg spurte liksom. Dette er en jobbfest og alle skal komme. Jeg har ikke lyst altså. Har ikke noe å snakke med de om. Det blir kanskje litt lettere når det er alkohol med i bildet, men allikavel. Jeg har bare problemer med å komme overens med jenter. Det er en grunn til at jeg nesten har gutte venner. Huff vet ikke hva jeg skal gjøre. Hadde sagt ja til å komme for kom ikke på noen unnskyldning der og da. Burde jeg dra selv om jeg ikke vil?
AnonymBruker Skrevet 26. august 2011 #2 Skrevet 26. august 2011 Det kan jo være løsningen på å bli en del av gjengen. Om du ser det ikke funker, så kan du jo bare dra hjem.
Glynis Skrevet 26. august 2011 #3 Skrevet 26. august 2011 Jeg har bare problemer med å komme overens med jenter. Det er en grunn til at jeg nesten har gutte venner. Akkurat det sier mer om deg enn et helt kjønn, for å si det sånn. Uansett, gå og se an stemningen. Det er lov til å dra igjen. Glefseren kan ha hatt en dårlig dag.
AnonymBruker Skrevet 26. august 2011 #4 Skrevet 26. august 2011 Akkurat det sier mer om deg enn et helt kjønn, for å si det sånn. Uansett, gå og se an stemningen. Det er lov til å dra igjen. Glefseren kan ha hatt en dårlig dag. Jaha. Å hva skal det bety liksom? Da må glefseren ha dårlig dag hver dag da Å det går ann å være høfflig selv om man har en dårlig dag.
Sissan9 Skrevet 26. august 2011 #5 Skrevet 26. august 2011 Generelt er jeg enig med Glynis. Folk som ikke har venner av samme kjønn blir jeg alltid litt skeptisk til. Å svare som hun gjorde er ikke greit, men det kan være mange grunner til det. Det kan f.eks. være at en er sagt opp, og du kom i stedet, og de forbinder deg med oppsigelsen. Trenger ikke ha noe å gjøre med deg i det hele tatt. Hvor mange ansatte er dere som skal på festen da? Er det fler enn 4-5 stykker, ville jeg nok gått. Om ikke annet, så for å ikke virke sur og avvisende. Du dømmer ganske fort når du bare har jobbet der i to uker, og du virker litt forutinntatt i forhold til jenter generelt. Give it a try.
AnonymBruker Skrevet 26. august 2011 #6 Skrevet 26. august 2011 Generelt er jeg enig med Glynis. Folk som ikke har venner av samme kjønn blir jeg alltid litt skeptisk til. Å svare som hun gjorde er ikke greit, men det kan være mange grunner til det. Det kan f.eks. være at en er sagt opp, og du kom i stedet, og de forbinder deg med oppsigelsen. Trenger ikke ha noe å gjøre med deg i det hele tatt. Hvor mange ansatte er dere som skal på festen da? Er det fler enn 4-5 stykker, ville jeg nok gått. Om ikke annet, så for å ikke virke sur og avvisende. Du dømmer ganske fort når du bare har jobbet der i to uker, og du virker litt forutinntatt i forhold til jenter generelt. Give it a try. Har ikke sagt jeg KUN har guttevenner heller. Har faktisk jentevenner å, men har mest guttevenner ja. Pga jeg trives best med gutter og ikke jenter. Er det så galt? Uansett om noen sluttet før meg eller hva det er, så er det ingen unnskyldning for å være krass. Jeg sier bare hva jeg har opplevd så langt og at jeg ikke har sånn kjempe lyst til å dra på festen.
smalls Skrevet 26. august 2011 #7 Skrevet 26. august 2011 Dra på festen og se om det er gøy. Er det kjedelig og du føler deg utafor, så er det bare dra hjem igjen Gi det en sjanse. Lykke til. Kan hende du får det artig.
AnonymBruker Skrevet 26. august 2011 #8 Skrevet 26. august 2011 Så ikke dra da vel. Høres ut som det er vår jobb å overtale deg til å dra på festen.. 1
Sissan9 Skrevet 26. august 2011 #9 Skrevet 26. august 2011 Har ikke sagt jeg KUN har guttevenner heller. Har faktisk jentevenner å, men har mest guttevenner ja. Pga jeg trives best med gutter og ikke jenter. Er det så galt? Uansett om noen sluttet før meg eller hva det er, så er det ingen unnskyldning for å være krass. Jeg sier bare hva jeg har opplevd så langt og at jeg ikke har sånn kjempe lyst til å dra på festen. Jeg verken vet eller bryr meg om hvilke venner du har. Du skrev selv Jeg har bare problemer med å komme overens med jenter. Det er en grunn til at jeg nesten har gutte venner og det var det jeg svarte på. Er det så galt å trives best med gutter? Neida - men om du ikke har NOEN jentevenner - dvs ingen jenter du kommer overens med nok til å kalle venn - da syns jeg det er mindre rart at du blir ubekvem på jobbfronten (også). Du kan godt gå livet gjennom og mene at andre må ha unnskyldninger du godtar for hvordan de oppfører seg. Men du kommer ikke til å komme særlig langt på den måten. Situasjonen rundt din ansettelse påvirker hvordan du møtes, sånn er det. Hvis du ønsker deg bedre arbeidsmiljø og har tenkt å bli en stund i denne jobben, går du på festen - om bare en liten stund. Om du har det greit med situasjonen som den er, og ikke bryr deg om at du kan virke avvisende/uinteressert i dine nye kolleger, lar du det være.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå