Gå til innhold

Popcorn vs potetgull

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag har jeg meg min etterlengtede kosedag :) Tenkte derfor å gå til innkjøp av enten popcorn eller potetgull. Vet at popcorn er sunnere, men er det egentlig så stor forskjell? Dersom jeg går for popcorn, kommer jeg til å kjøpe de som er ferdig poppet. Blir det potetgull, kjøper jeg sørlandschips. Hva sier dere? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Popkorn, definitivt. Jeg kjøper de mikropopkorn fra Eldorado, de er ikke så veldig salte, og ikke trenger popkorn så mye salt heller, jeg synes de er salte nok. Så lenge man ikke pøser på med smeltet smør og salt, så er popkorn det sunneste alternativet. :)

Gjest Solmåne
Skrevet

Potetgull, definitivt! :rodmer: Popcorn smaker bare luft og juks! Men sikkert greit når man tenker på hva som er "sunnest"..

• Liker 1
Skrevet

Potetgull, definitivt! :rodmer: Popcorn smaker bare luft og juks! Men sikkert greit når man tenker på hva som er "sunnest"..

Nå var det vel snakk om hva som var sunnest, ikke hva som smakte best, som forøvrig er individuelt. :)

• Liker 1
Skrevet

TS her :) Har det mye å si hva jeg velger? Er ferdig med en diett, så selv om jeg har kosedag, vil jeg jo gjerne holde vekten som jeg har klart å komme på. Har hørt at det ikke har så mye å si om jeg trykker i meg 2000 eller 3000 kcal én dag i uken, stemmer dette?

Skrevet

Det kommer helt an på hvor mye du har trent, og hva du har ligget på de andre dagene. Det er helt umulig for oss å vite hvor mye du har forbrent, spist osv. Jeg er ekstremt aktiv iløpet av hverdagene, ligger litt i minus og skeier ut med ca 13.000 iløpet av en helg, men det er ikke mange normale folk som trener like mye som meg. ;)

Hva slags diett er det snakk om?

Skrevet

Lavkalori, har ligget på rundt 1300 kcal i to mnd. Sluttet med det forrige uke, da jeg nådde idealvekten. Ligger nå på rundt 1600 kan jeg tenke meg, fordi jeg har innført brød og ost igjen i kostholdet. Snop blir det bare en gang i uken, da i begrensede mengder. Jeg trener ikke, men har en aktiv jobb samt går tur med hunden hver dag.

Skrevet

Det er 513 kalorier per 100 gram med sørlandschips...om du skal ha spisedag så spiser en jo gjerne vanlig frem til middag...så hva er middagen den dagen? Hva annet spiser og drikker du ved siden av chipsen? Hvor mye chips skal du spise?

En pose sørlandschips er ca. 300 gram; Altså over 1500 kalorier! Det er temmelig mye...

Popcorn har 412 kalorier per 100 gram...

Skrevet

Vel, dersom jeg velger popcorn, spiser jeg nok hele pakken - 75 gram i de ferdigpoppede. Skal heller klare meg meg en halv chipspose. Hehe

Skrevet

Vel, dersom jeg velger popcorn, spiser jeg nok hele pakken - 75 gram i de ferdigpoppede. Skal heller klare meg meg en halv chipspose. Hehe

Kos deg :popcorn::jepp:

Skrevet

Uhm?? Det blir uansett mindre kcal i de 75g popkornene, enn i den halve posen med potetgull. Gå for POPKORN!

• Liker 1
Skrevet

Ja, er det ikke vanligvis rundt 150g+ i en potetgullpose? Jeg spiser ikke potetgull, men jeg har en bror som er glad i det, og jeg tror aldri at jeg har sett en med under 150g i.

Skrevet

Jeg synes chips er mye bedre enn popcorn og da kjøper jeg meg en pose chips i helgen fordelt på fredda lørdag og søndag, da smaker det mye bedre når jeg bruker det som en slags kos og ikke et måltid. Lukk øynene, ta opp fire store flak, knask forsikt og nyt smaken.

Skrevet

hver til sin tid og sitt bruk :popcorn:

Skrevet

En pose sørlandschips er ca. 300 gram; Altså over 1500 kalorier! Det er temmelig mye...

Eh, nei, en vanlig pose sørlandschips inneholder 180 gram. Dette vet jeg, for jeg syns det er altfor lite hvis jeg og kjæresten skal dele! :ler:

Det har kommet større poser nå, men de vanlige er fortsatt på 180g. :)

Skrevet

Ja det er kjempestor forskjell!! Potetgull er bare karbohydrater og fett + salt.

Popcorn er poppa mais + litt salt og ikke nødvendigvis mye fett (smør/olje)

Skrevet

Og mer kalorikt enn popkorn, alt i alt så er popkorn et bedre valg. Og liker man begge deler så er det vel kanskje greit å velge det sunneste. :)

Skrevet

Ble popcorn, skal kose meg nå :popcorn: Hehe

• Liker 1
Gjest HunterLady
Skrevet

Det er ikke store forskjellene, da begge deler inneholder over 500 kcal per 100 gram. Men popcorn er bittelitt "sunnere" :)

Skrevet

Popkorn inneholder ikke så mye, ikke de popkornpakkene jeg har vært borti i hvert fall. Mikropopkorn fra eldorado inneholder røffelig 430 kcal,så jo, popkorn har mindre kalorier i seg. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...