AnonymBruker Skrevet 26. august 2011 #1 Skrevet 26. august 2011 Hei alle sammen. Lurte på om noen her har erfaring med sphynx? Hvordan med er? helse? Ect? Om noen har tips til oppdrettere evt?
AnonymBruker Skrevet 26. august 2011 #2 Skrevet 26. august 2011 Hvordan *dem er? Beklager gikk litt fort her..
Nio Skrevet 26. august 2011 #4 Skrevet 26. august 2011 (endret) Jeg har ikke hatt en sphynx før selv, men får en hårløs pus til neste år. De er mer utsatt for HCM enn andre katter, men om jeg ikke husker feil så er det alt. Det er typisk for rasen å være ganske aktive og de spiser mer enn katter med pels siden de bruker mer energi på å holde varmen. Er det noe du spesielt du lurer på eller generelt bare hvaslags efaringer folk har? Endret 26. august 2011 av Nio
AnonymBruker Skrevet 26. august 2011 #5 Skrevet 26. august 2011 HCM? kan dette sjekkes i tidlig alder? Er dem spinnville hele dagen i voksen alder å? spesielt for?
Nio Skrevet 26. august 2011 #6 Skrevet 26. august 2011 Jeg vet ikke hvor tidlig man kan sjekke for det.. Om du leser under bilde her finner du litt info om det: http://www.sphynxcatblog.com/sphynx-cat-news/sphynx-cats-hcm-and-ludwig/ Det varierer selvsagt fra katt til katt hvordan de er men de fleste jeg har snakket med som har sphynx(er) sier at de er veldig hypre, også som voksne. Om det er veldig viktig at katten er 'sånn eller sånn' burde man gå for en voksen katt. Royal Canin har eget for til sphynx, er vertfall det jeg kommer til å bruke når min pus flytter inn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå