Nelle Skrevet 26. november 2003 #1 Skrevet 26. november 2003 Hvor får man kjøpt tofuost (naturell)? Vi har en rimelig stor Meny forretning her hvor jeg bor -de har som regel alt, men de hadde aldri hørt om tofu før. De "beskyldte" meg nesten for å stave det feil i og med de aldri hadde hørt om det før -hvor får man tak i? Nelle
Gjest Anonymous Skrevet 26. november 2003 #2 Skrevet 26. november 2003 Ser du bor i Buskerud. I Drammen på Strømsø, er det kommet en stor fin innvandrerbutikk, som har en ferskvaredisk med masse oliven, artisjokker etc. Tror de har ost der og. Husker ikke navnet på butikken, men den ligger vis à vis Næringsakademiet og er nabo til Hauk Sport.
-Fisken- Skrevet 26. november 2003 #3 Skrevet 26. november 2003 Har sett det i helsekostbutikker, de har det i et kjøleskap.. Life har det i alle fall.
BlaBla Skrevet 27. november 2003 #4 Skrevet 27. november 2003 Jeg er kanskje litt dum nå, men hva er tofu?
Gjest GreenSky Skrevet 27. november 2003 #5 Skrevet 27. november 2003 Jeg er kanskje litt dum nå' date=' men hva er tofu?[/quote'] Tofu er bønnemelasse som blir brukt til mye rart. Er vanlig i asiatisk kosthold, og blir ofte brukt av vegetarianere som kjøtterstatning. Sunt, næringsrikt, kalorifattig og fult av proteiner. Får kjøpt i de fleste helsekostbutikker og noen innvandrerforetninger.
Iset Skrevet 27. november 2003 #6 Skrevet 27. november 2003 hadde de aldri høty om tofu?? merkelig hvor lite folk vet. iallefall i en stor matvareforretning.
Gjest GreenSky Skrevet 27. november 2003 #7 Skrevet 27. november 2003 Åh? Har aldri sett det i matvarebutikk, selv ikke de med bra utvalg...
1066 Skrevet 27. november 2003 #8 Skrevet 27. november 2003 Helsekost-butikker har som regel Tofu, og det fås også i endel innvandrerbutikker.
Sandra Skrevet 27. november 2003 #9 Skrevet 27. november 2003 Det smaker jo egentlig ingenting da, men får litt smak om man marinerer den. Tofu trekker også godt til seg hvitløkssmak. Og i helsekosten får du kjøpt røkt tofu(men synes egentlig ikke den smaker noe mer...)
Gjest GreenSky Skrevet 28. november 2003 #10 Skrevet 28. november 2003 Neida, den smaker ikke mye i seg selv, men det er det jeg synes er det fine med den. Tofu er veldig "flink" til å trekke til seg smaken av krydderet oa. som blir brukt til marineringen. Og en kan variere smaken mye ved å bruke forskjellig krydder...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå