Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har naturlig mørkeblondt hår, mørke øyenvipper og bryn. Øynene mine er blå. Huden min er lys som er litt rødmusset, men huden min har en gyllen undertone i seg. Blir lett brun i huden.

Ut i fra det over har jeg blitt fortalt at jeg har kalde hudtoner og varme undertoner. Og frisøren sier jeg skal ha varme farger i håret, og makeupartisten sier jeg skal ha kalde toner i leppestiften :lete:

Kan noen vær så snill, på en klar og tydelig måte, forklare meg logikken i dette? :klo:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hiver meg medher, lurer litt på dette jeg også.

Skrevet

Mennesker med nøytral undertone i huden (varm og kald) er nærmest cameloner og kler det meste. Blåtoner på leppestiften antar jeg ble anbefalt fordi du har rød tone i ansiktet. Usikker på akkurat det med hårfargen sånn teoretisk sett. :gjeiper:

Skrevet

Hmm.. kan prøøve og forklare. Jeg er motsatt av deg, varme toner i hunden, men kalde undertoner. Det gjør at om jeg farger håret i en varm farge, ser det ut som jeg "går i ett", og om jeg bruker feks en kald foundation farge, blir jeg grå. Det er ganske få som har det sånn at de kler det der, og det der, men vi er noen :) De fleset er gyldne, eller kalde.

Med tanke på det med leppestiften kan det være at det skal kunne se helhetlig ut? (kald makeup ellers blir skjeldent fint med plommerød liksom :P)

evnt, at leppene skal fremmes i forhold til resten av det varme?

Skrevet

hvor kan jeg finne ut av hvilke fargetoner jeg har?:)

Skrevet

jeg overhørte en samtale om en gang om at kunden burde bruke en kald rødfarge på leppene, nå er ikke jeg den flinkeste innen make up. så kan noen forklare meg hvilke rødfarge tone som ansees som kald? jeg synes rød virker varm uansett hvilke nyanse den er i.

Skrevet

hvor kan jeg finne ut av hvilke fargetoner jeg har?:)

prøv og hold ett gullfarget skjal/tøystykke mot ansiktet, og deretter ett i sølv. hvilket passer du best? Om du kommer unna med begge, er du kansje som meg, som kler kaldt hår, men varme makeup produkter`?

Skrevet

jeg overhørte en samtale om en gang om at kunden burde bruke en kald rødfarge på leppene, nå er ikke jeg den flinkeste innen make up. så kan noen forklare meg hvilke rødfarge tone som ansees som kald? jeg synes rød virker varm uansett hvilke nyanse den er i.

det er vanskelig og forklare, men som regel er de varme de som heller mer mot orange/gul, mens de kalde heller mot lilla/blått...

Ofte vil kald leppestift gjøre tennene dine "gulere" (visuellt) da blått og gult fremhever hverandre.

Om du er usikker, stikk innom noen som driver med makeup veiledning :)

Skrevet

[quote name=frisørmester :)' timestamp='1314455020' post='9640514]

Ofte vil kald leppestift gjøre tennene dine "gulere" (visuellt) da blått og gult fremhever hverandre.

• Liker 2
Skrevet

Lilla har jo blå i seg, og lilla nøytraliserer gul.

Skrevet

Jeg trodde det var omvendt? At kalde leppestifter gjorde tennene hvitere (visuelt), og varme/brunlige rødtoner gjorde dem gulere.

de er komplementær farger, og det er det som gjør det. Om du bruker en helt blå leppestift feks, vil du se at tennene ser gulere ut :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...