Gjest Mammaen Skrevet 26. august 2011 #1 Skrevet 26. august 2011 Sønnen min startet på storavdeling denne høsten, etter 2 år på avdeling for 0-3 åringer. Bør jeg kjøpe en gave til avdelinga, eller vente til han slutter i barnehagen og da gi en felles gave til alle? Har gitt en pose twist/konfekt i julegave, men litt usikker på om det "forventes" avslutingsgave også? Han trives godt i barnehagen og de ansatte er veldig flinke, så de fortjener oppmerksomhet, bare litt usikker på hva som er passende å gi?
Gjest Annaires Skrevet 26. august 2011 #2 Skrevet 26. august 2011 Hva med et fruktfat, eller en kurv med diverse te, kaffe, nøtter, god sjokolade osv?
Gjest Spinell Skrevet 26. august 2011 #3 Skrevet 26. august 2011 Det forventes ikke gaver, da barnehagen er en tjeneste du betaler for og de ansatte tross alt får lønn for å gjøre jobben sin. Men jeg har inntrykk av at enten en gave til hele personalet, type kaffe/te/konfekt/frukt/kake, eller en gave til selve avdelingen f.eks en bok, barneplate, spill etc, er ganske vanlige gaver, etter hva jeg forstår. Mener jeg leste et sted at en foreldregruppe en gang hadde spleiset på ett års abonnement av KK eller et annet blad til pauserommet, og at det ble tatt veldig godt imot. (Men det er dyrt, så man bør nok være flere om det...)
AnonymBruker Skrevet 26. august 2011 #4 Skrevet 26. august 2011 Jobber som ped.leder på liten avd. Har aldri mottat gave fra barn som går over på stor avd. Det er mer vanlig at man gir julegaver eller gave når man går over til skolen. Men det er langt i fra alle som gjør det. Det er en hyggelig gest, men vi ansatte i barnehagen forventer alldeles ikke å få noe som helst, så du trenger ikke å gi! Gjør det du føler for 1
Vibi Skrevet 26. august 2011 #5 Skrevet 26. august 2011 Jeg kjøpte en gave til hver av damene i barnehagen, da sønnen min byttet avdeling nå. Ca 150 kr til hver. Gutten har vært veldig glad i disse damene, så jeg syns det var hyggelig. Det virket som om de satte pris på det.
AnonymBruker Skrevet 26. august 2011 #6 Skrevet 26. august 2011 For de ansatte er jo det en helt vanlig ting at de har barn som overflyttes og mottar nye, hadde blitt mange gaver i løpet av et år om alle skulle gi de en oppmerksomhet.. 2
ferdig Skrevet 26. august 2011 #7 Skrevet 26. august 2011 noen gir gaver, noen ikke. har fått noe personlig og noe til avdelingen i løpet av årene og bli veldig glade for det. noe av det jeg personlig har fått er kopper, lysestaker, klær (far drev kles butikk), turutstyr, kort, bilder i ramme av barnet, gavekort (fra 100 til 1500kr)men det fineste jeg har fått var av en mor som hadde spurt barnet masse om meg i en periode og skrevet svarene fra barnet ned i et langdt dikt, da le jeg virkelig rørt:-) til avdeingen er det ofte blomster, bøker, musikk, turutstyr vi alle kan bruke, pynt, leker, fruktkurver, kaker osv. gi om du har lyst og gi det du har lyst til, blir takknemlige om vi får men er like blide om vi bare får et smil:-) 1
Gjest Gjest Skrevet 26. august 2011 #8 Skrevet 26. august 2011 noen gir gaver, noen ikke. har fått noe personlig og noe til avdelingen i løpet av årene og bli veldig glade for det. noe av det jeg personlig har fått er kopper, lysestaker, klær (far drev kles butikk), turutstyr, kort, bilder i ramme av barnet, gavekort (fra 100 til 1500kr)men det fineste jeg har fått var av en mor som hadde spurt barnet masse om meg i en periode og skrevet svarene fra barnet ned i et langdt dikt, da le jeg virkelig rørt:-) til avdeingen er det ofte blomster, bøker, musikk, turutstyr vi alle kan bruke, pynt, leker, fruktkurver, kaker osv. gi om du har lyst og gi det du har lyst til, blir takknemlige om vi får men er like blide om vi bare får et smil:-) Denne trykker jeg LIKER på! har ikke inntrykk av at det er vanlig her i distriktet å gi noe til de ansatte i barnehagen. Men jeg har vært ganske effektiv med rydding i det siste og har gitt fra meg en del klær, sko og vesker som kan brukes til utkledning i tillegg til en del ok leker. Dette ble de veldig glade for i barnehagen. Jeg trodde jeg hadde klart å gjøre det uten at barnet mitt merket hvor det kom fra, for det har jo stått i boden et par år. Men h*n kom stolt hjem fra barnehagen og fortalte at h*n hadde gitt leker til barnehagen og det var kjempebra. For alle var veldig glade! 2
Gjest Annanym Skrevet 26. august 2011 #9 Skrevet 26. august 2011 Jeg jobber i barnehage og hos oss får vi faktisk gaver rett som det er. Det er såklart ikke noe som forventes, men synes alltid det er hyggelig og føler meg ekstra satt pris på og at jeg gjør en god jobb når man får noe (enten det er et kort hvor det står noen ord.. eller en flaske vin:)
Leanne Skrevet 27. august 2011 #10 Skrevet 27. august 2011 For de ansatte er jo det en helt vanlig ting at de har barn som overflyttes og mottar nye, hadde blitt mange gaver i løpet av et år om alle skulle gi de en oppmerksomhet.. Vi forventer ikke noe, men selvsagt setter vi og pris på en liten oppmerksomhet. Må si jeg synes det er flott når foreldre gir tilbakemeldinger på situasjoner hvor de har sett vi gjorde en god jobb. En mor takket meg her om dagen for at jeg klarte å avlede barnet i det hun skulle gå på jobb tidligere den uken. (har vært mye tårer, men den dagen gikk det bra) det er koselig å få positive tilbakemeldinger, enten via ord eller en liten oppmerksomhet ved en passende anledning. Barna mine var forøvrig helt i ekstase en jul, da jeg kom hjem med 14!! konfektesker som jeg hadde fått fra foreldre og barn i barnehagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå