altflyter Skrevet 26. august 2011 #1 Skrevet 26. august 2011 Ja. Hva syntes dere om dette? Jeg personlig syntes at det er helt greit at folk med spedbarn vil ut på restaurant og kose seg, men jeg syntes det går an å vise litt hensyn. Jeg syntes f.eks det er respektløst å ikke gå ut med barnet når det skriker og... Jeg blåser i hvor naturlig det er; Jeg vil ikke se en vilt fremmed kvinne amme mens jeg spiser ute!!! Det finnes stellerom/ammerom til slikt. 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2011 #2 Skrevet 26. august 2011 Totalt uenig med deg på alle punkter, untatt evt på kveldstid på en fin/dyr restaurant. Å gå ut hvor med et gråtende barn? Tror du restaurantene har egne bakrom for gråtende småbarn? Eller kanskje du mener foreldre skal gå på gata med barnet? Men av erfaring så er det gjerne slike som deg, som ikke evner å se andre enn sin egen situasjon som ender opp med å bli de mest plagsomme småbansmødre. Og bare et spørsmål, er det bare damer som ikke får ta med barnet ut, hva med mannfolk? Eller par?
altflyter Skrevet 26. august 2011 Forfatter #3 Skrevet 26. august 2011 Jeg syntes det går an å vise hensyn når jeg en kveld skal ut med samboeren min og kose meg. Vi spiser på en normal restaurant, og inn kommer to barnevogner med masse rabalder og skriking.. Jeg syntes forsåvidt også folk som er overstadig fulle på restaurant burde kastes ut... Men jeg ser virkelig ikke problemet i å gå ut på stellerommet f.eks når ungen bryter lydmuren. 1
Gjest Ruccola Skrevet 26. august 2011 #4 Skrevet 26. august 2011 Jeg syns det er helt ok med både spebarn og amming, men man gjør det så diskret man kan Skriker babyen av full hals, så må man gjøre sitt beste for å roe, går ikke det så må man gå ut. Jeg hadde selv med snuppa mi på Egons forrige uke. Hun sov seg heldigvis igjennom hele greia, men jeg var veldig nervøs for at hun skulle våkne og skrike ja. Vet ikke helt hva jeg hadde gjort da, men hadde nok sikkert roet seg om jeg ammet henne. Da hadde jeg satt meg i et hjørne, og dekket meg til så godt jeg kunne.... Jeg har full forståelse for at ikke alle ønsker en pupp i synsfeltet når de sitter å spiser. Og forventer at andre har forståelse for at jenta mi må ha mat Satt på en kafe og ammet tidligere på dagen, og da satt vi inntil en vegg. Jeg bare snudde jeg meg inn mot den og bort fra folk, så tror nok ingen så at jeg ammet en gang Gjensidig respekt for folk er vel cluet her (Klart man MÅ ikke gå ut med babyen, men når de er så små og sover i bagen, må man liksom benytte anledningen. For man får jo veldig mange år fremover der man rett og slett ikke kan gjøre sånt uten barnevakt lenger )
Timseh Skrevet 26. august 2011 #5 Skrevet 26. august 2011 (endret) Jeg bare smiler dersom barn gråter på restauranter jeg Men jeg kan ikke si at jeg gjorde det FØR jeg ble gravid. Da synes jeg det var totalt forstyrrende og irriterende. Jeg kommer selv til å prøve og roe barnet ned når han kommer ut i denne verden og dersom det ikke går tar jeg han med ut fra restauranten. Det jeg aldri har sett på som et problem er amming på offentlige steder. Jeg sitter virkelig ikke og niglor på folk som gir barnet sitt mat. Forstår ikke hvorfor folk synes dette er ekkelt. Det er ingenting seksuelt med det og de fleste kvinner har da selv en pupp De fleste menn har vel også sett en pupp Jeg bare snur meg dersom noen ammer rett foran meg eller så unngår jeg å se på brystet til vedkommende. Interessant er det heller ikke. Edit: Jeg kommer og til å amme offentlig dersom et stellerom ikke er tilgjengelig. Jeg gjør det i hvert fall ikke ute i kulden og heller ikke i en toalettbås. Har aldri spist i en toalettbås selv, så jeg lar ikke ungen min gjøre det heller. MEN når det gjelder amming så er det greit å være litt diskre. Jeg kommer ALLTID til å ta med meg et ammeteppe og dekke meg til slik at ingen kan se direkte på brystet mitt, men de forstår nok hva som foregår under teppet. Endret 26. august 2011 av HenLu
altflyter Skrevet 26. august 2011 Forfatter #6 Skrevet 26. august 2011 Jeg var ute, og da flekket hun opp brystet uten å ense noe, og ammet ungen uten noen sjenanse. Det var et ammerom rett ved siden av. Jeg syntes man kan respektere at ikke alle syntes det er ok å se på. Som sagt! klart man må få amme, men jeg syntes man kan gjøre det litt diskre
Gjest Dorey Skrevet 26. august 2011 #7 Skrevet 26. august 2011 Jeg var ute, og da flekket hun opp brystet uten å ense noe, og ammet ungen uten noen sjenanse. Det var et ammerom rett ved siden av. Jeg syntes man kan respektere at ikke alle syntes det er ok å se på. Da synes jeg man kan respektere at alle ikke synes det er ok å bli gjemt bort på et ammerom bare fordi noen har et anstrengt forhold til kropp.
Gjest Consensio Skrevet 26. august 2011 #8 Skrevet 26. august 2011 At man ammer ser jeg ikke noe galt med, så lenge brystene syns for alle og enhver. Det går an å dekke seg litt til. Dersom ungen skriker og ikke roer seg relativt fort, da tilkaller jeg betjeningen og ber dem om å si ifra at de enten får roe ned barnet eller gå ut. Jeg gidder ikke bruke masse penger på å spise ute og ikke kunne sitte å ha en normal samtale med de jeg er der sammen med, for alt jeg hører er hyl og skrik. Det samme gjelder barn som løper rundt og skriker også.
Gjest Prozac Skrevet 26. august 2011 #9 Skrevet 26. august 2011 Jeg skal starte en kafe/restaurant med absolutt 18-årsgrense, dvs ikke adgang for babyer heller. Vil dere komme dit? Den skal hete Barnefri. 1
altflyter Skrevet 26. august 2011 Forfatter #10 Skrevet 26. august 2011 Jeg skal starte en kafe/restaurant med absolutt 18-årsgrense, dvs ikke adgang for babyer heller. Vil dere komme dit? Den skal hete Barnefri. Jeg kommer^^
AnonymBruker Skrevet 26. august 2011 #11 Skrevet 26. august 2011 Hater babyer og små barn. Griningen dems er den verste lyden jeg vet om
Mr.Omg Skrevet 27. august 2011 #12 Skrevet 27. august 2011 Ammingen er jo en av de tingen ei livet som er noen av det mest naturligste som er, så jeg syns det er helt greit. Heller en ammende kvinne på restaurant enn en røykende person. Selv om røykere røyker ute så tar de allikevel med seg lukta inn. Ammende kvinner får man ingen plager av, også syns jeg det er litt urettferdig hvis alle andre skal få lov til å spise men ikke babyer
agg Skrevet 27. august 2011 #13 Skrevet 27. august 2011 Amming synes jeg er helt greit, de fleste er jo ikke interessert i å flashe alt heller og gjør det diskret.. Det jeg reagerte mer på var når ei dame skifta bleie på (!) bordet på restauranten på ikea.. En mor som tydeligvis ikke tenkte på at andre skal spise der etter henne..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå