Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei:) Klassen min skal på tur til England, og ha noe opplegg i York. En liten gruppe av oss har bestilt fly til London, og skal ta tog til York. Hvor får vi billigst togbiletter? Ser British Railways har noen biletter som heter "point to point". Da er det visstnok fleksibelt hvilken dag, tid og tog vi tar. Noen som har erfaring med dette? Det står at vi kan hoppe av og på som vi vil underveis. Må dette skje på samme dag, eller kan vi hoppe av en plass og ta toget videre dagen etter?

Hva er verd å se mellom London og York?:P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjenner ikke til de billettene du nevner, men generelt er mitt beste tips når det gjelder tog i UK National Rail. Der kan du søke på tid og strekning, og få opp forskjellige alternativer og ulike priser, og hvilke selskaper du kan bestille billetter fra.

Akkurat på hovedlinjen mellom London og York er det kanskje ikke så voldsomt mange steder det er bryet verdt å hoppe av for. (Peterborough, f.eks. er småkoselig og har en fantastisk katedral, men jeg vet ikke om det er verdt å stoppe for i seg selv.) Det er riktignok veldig bra shoppemuligheter i Leeds om det skulle være av interesse. ;)

Men om dere har mulighet til å reise litt rundt når dere er i selve York (som er fantastisk i seg selv :hjerte:) er det mange flotte steder en kort tog- eller busstur fra byen. Whitby eller Scarborough er koselige småbyer ved kysten, Harrogate er flott, og om dere vil til Leeds er det kanskje like enkelt å ta den korte togturen fra York som å stoppe underveis. Ellers er Thirsk et must for Herriot-fans, og ikke minst Haworth for Brontë-fans (min absolutte favoritt, men litt mer kronglete reisevei).

God tur! :) (York og Yorkshire er fantastisk, så jeg er litt misunnelig, kjenner jeg. :ler:)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...