Gå til innhold

Svar fra Lommelegen

Fremhevede innlegg

Gjest Mann 37
Skrevet

Hei.

Lurte på om noen her har erfaring med lommelegen.no ?

Jeg sendte inn et spørsmål der for noen dager siden og fikk et heller bekymringsfullt svar.

Svar fra lege:

Jeg synes at dette høres påfallende ut.

1. Du bør undersøkes nevrologisk.

2. Du bør ta en hukommelsestest.

3. Du bør hjerneskannes.

4. Du bør ta EEG - hjernebøheregistrering - kan også tyde på epileptisk aktivitet (mer nærliggende).

Hva ville dere gjort ut fra dette?

Jeg ble egentlig litt lattermild da jeg leste det, men begynner å nå faktisk å lure på om jeg skal ta kontakt med legen min for å høre om han har lignende tanker, og kanskje vise ham svaret jeg fikk her.

Kan godt være at han smørte supertykt på for å være på den sikre siden, men hva hvis ikke…..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fant spørsmålet og svaret ditt, og må vel egentlig helt ærlig si meg enig med legen som svarte deg. Han sier jo at det kan være noe så uskyldig som B-12-mangel, men at det kan være mange andre ting, f.eks. demens. Situasjonen du beskriver synes jeg i hvert fall er alvorlig nok til at du burde ta tak i det, og jeg hadde fulgt rådene til legen hvis jeg var deg. Eventuelt kan du begynne med å dra til fastlegen din, for å høre hva han tror.

• Liker 3
Gjest Spinell
Skrevet

Hvordan kan vi vite om svaret du fikk er helt i tåka eller ei, når vi ikke vet spørsmålet ditt?

Men med bakgrunn i det du skriver, ville jeg kontaktet fastlegen og tatt med en utskrift av ditt spørsmål til Lommelegen og svaret du fikk derfra. Et spørsmål til Lommelegen er jo ingen ordentlig konsultasjon, og svaret du får avhenger av spørsmålet du stiller. Under en legekonsultasjon vil uklarheter og nyanser kunne avklares der og da.

• Liker 1
Skrevet

Har ikke personlig erfaring, men fant dette spørsmålet og svaret fra lommelegen etter et googlesøk. Her ser det ut til at legen virkelig ikke har lest spørsmålet - der pasienten spesifiserer at det IKKE er et spørsmål om lukt - og svaret blir veldig fjernt om man først leser spørsmålet grundig.

Se her: http://www.lommelegen.no/376998/lukt-av-bryster-og-underliv

Litt avsporing, kanskje, men det viser i hvertfall en mer tvilsom side ved lommelegens seriøsitet...

Skrevet

Jeg fant også spørsmålet ditt, og jeg kan jo godt skjønne at legen mener at dette kan være alvorlige symptomer. Det kan jo også være uskyldig, men han mener altså at dette er noe som kan sjekkes opp. Om symptomene skulle skyldes starten på demens er dette noe som kan stoppes opp i en viss grad ved riktig behandling, men det kan ikke reverseres. Med andre ord er det kjempeviktig å få i gang behandling tidlig. Dette gjelder jo også om det (mot formodning) skulle være noe enda mer alvorlig, som svulst i hjernen f.eks.

Det er bedre å gå én gang (eller forsåvidt også ti ganger ;)) for mye til legen enn én gang for lite.

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg lurer på hvorfor du spør når du ikke tar svaret til legen seriøst? Hadde jeg hatt jevnlige blackouts uten forvarsel eller forutliggende årsak hadde jeg gått til legen for lenge siden. Hvorfor gjør ikke du det?

Gjest NozMonster
Skrevet (endret)

jeg kan ikke helt forstå at dette svaret fra lommelegen er noe å tvile på altså.... jeg tror nok uansett de har mere peil enn oss på kg!

Endret av NozMonster
  • Liker 1
Gjest Mann 37
Skrevet

Hei. Jeg var egentlig ikke ute etter noen bedre diagnose på KG, bare ute etter om noen hadde erfaringer med lommelegen.

Jeg tror jeg egentlig sendte inn spørsmålet for å få en bekreftelse på at dette bare var en bagatell, og ble nok litt satt ut av svaret :)

Var kanskje litt usikker på om det var et "standardsvar" dersom dere skjønner hva jeg mener. Noen leger gir deg en paracet dersom du har kreft, og andre kjører deg gjennom hele spekteret med prøver og hjernescanning bare du hoster ;)

Jeg får ta en prat med legen og høre om dette kan være noe som bør sjekkes opp. Selv om det var en post som refererte til et litt merkelig svar så virker det ikke som at lommelegen er noe mer useriøs eller mindre proff enn andre leger. Dem må jo i tillegg basere seg på symptomer uten å se pasienten noe som sikkert ikke er lett.

Min første tanke da jeg leste dette var "Jeg trenger B-12!" ;-)

Tusen takk for alle svar:)

• 1 år senere...
Skrevet

Det er ulike syn på hvor mye utredning man trenger, enkelte leger liker å sikre seg mer enn andre, slik er det. Det finnes flere slike legenett-tjenester noen skriver litt andre svar enn lommelegen http://www.doktor24.no , doktoronline, weblegen, ect. Husk mye av legevirket er basert på skjønn.

Skrevet

Jeg sendte inn et spørsmål der en gang og syns at svaret jeg fikk ble litt feil, det virket som at legen hadde misforstått hva jeg spurte om. Men misforståelser kan jo skje, selv om det ikke burde skje på en slik side.

Var jeg deg TS så hadde jeg dratt til legen, det er ikke normalt å ha det slik som deg, så du bør bli undersøkt. Lykke til!

Anonym poster: 5aa9124e629edeee1afc75abc5066509

Skrevet

Har ikke personlig erfaring, men fant dette spørsmålet og svaret fra lommelegen etter et googlesøk. Her ser det ut til at legen virkelig ikke har lest spørsmålet - der pasienten spesifiserer at det IKKE er et spørsmål om lukt - og svaret blir veldig fjernt om man først leser spørsmålet grundig.

Se her: http://www.lommelege...ter-og-underliv

Litt avsporing, kanskje, men det viser i hvertfall en mer tvilsom side ved lommelegens seriøsitet...

Jeg synes tvertimot legen forsøkte å gi et seriøst svar på noe som for meg fremstod som et tullespørsmål.

Ærlig talt, løklukt av bryster og underliv? Tror dama burde få sjekket ut typen før hun drar mer til legen og spør om sin egen kropp.

Anonym poster: 4b64e4203bea82f37c45011a14427462

Skrevet

Kjære Trådstarter. Du ber om hjelp til å vurdere Lommelegens svar, og jeg mener det er lite forsvarlig at du skal orientere deg om dette på KG, siden vi ikke vet hvilke kompetanse som ligger til grunn for de svarene du får. Tråden stenges derfor, og jeg ber deg om å oppsøke legen din og drøfte dette videre der.

Kosemose, mod

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...