Skytte Skrevet 26. august 2011 #1 Skrevet 26. august 2011 Okei, nå måtte jeg bare spørre om forslag og råd for hodet mitt er tomt for ideer..! Vi skal gifte oss aug 2012 og er forsåvidt godt igang med planleggingen av et helt ordinært kirkebryllup med påfølgende middag og kaffe/fest på et ungdomslokale/festlokale. "Problemet" er bare at vi er litt usikre på hvordan vi kan gjøre dette litt annerledes på en måte. For søsteren til mannen giftet seg på samme sted i år og jeg vil ikke gå rundt og høre om hvor likt vårt bryllup ble på ene eller andre viset... Vi har egentlig lyst til å gifte oss ute og gjerne ha en utradisjonell feiring for vi kan godt like å ikke være som alle andre:) Men vi vet bare ikke hvordan..! Det finnes ikke andre lokaler som har plass til vårt antall gjester heller... Og vi bor i NordNorge så å gifte seg ute kan bli en risikosport og nervetester:) Hvis noen har noen kjappe, kreative tanker eller evt linker de vil dele blir jeg glad:)
bobbi Skrevet 26. august 2011 #2 Skrevet 26. august 2011 Hvor i Nord Norge....hvis du vil si det.... Har bod der selv Kanskje det er samme det, og det vil gi meg noen ideer
Gjest Doh Skrevet 26. august 2011 #3 Skrevet 26. august 2011 Jeg er også opptatt av at bryllupet mitt ikke skal likne på søstra mi sitt. Vi skal ikke gifte oss i samme kirke eller ha festen på samme lokale, men når det er 8 mnd mellom er jeg opptatt av at det skal være annerledes. Vi valgte å ha det på vinteren da, så ikke så vanskelig å få det annerledes Vi har valgt å ha det sånn som VI vil, og det er ikke det samme som søstra mi hadde. Vi har andre farger, annen mat, annerledes vielse(andre tekster, annen solist, vi skal repetere ekteskapsløftene), annen type pynt osv. Det viktigste er at det får fram personligheten deres Jeg er bl.a glad i å fotografere, så vi har kjøpt et polaroidkamera som gjestene kan bruke i løpet av kvelden(film til det er forresten ganske dyrt). Skal også legge fram kompaktkameraet til samboeren min som folk kan bruke. Bryllupsvalsen vi skal ha er "You ligth up my life" siden jeg syns den er så fin. Hehe, nå ble det mye meg her men samboeren svarer jo bare ja når jeg foreslår noe så sånn blir det bare
fridr Skrevet 28. august 2011 #4 Skrevet 28. august 2011 Jeg er også ganske obs på å gjøre ting helt annerledes som det broren min og svigersøster gjorde da de giftet seg! De brukte mye penger og hadde et VELDIG standard bryllup med Mendelsson som inngangsmarsj, hvit kjole og slør, rosebukett og rosa/hvitt tema. De hadde en DJ, fri bar på et samfunnshus, kjøpt kake, "vanlige" taler, tradisjonell bryllupsvals osv... U get the picture :gjeiper: Her i gården blir det lavbudsjett, men MER for pengene om du spør meg Vi skal ha liveband som jeg vet skaper stemning, utradisjonell første dans (med et helt vennegjeng!), solist i kirken, jeg baker kaka selv, jeg blir å skrive en sang til mannen min, istede for tale. Jeg har mannlig forlover, vi ber ALLE vennene våre, litt gammeldags/brukt/retro/koselig tema med stil, fri bar med skikkelig bartender og en bruremarsj fra området vi er fra. Jeg tror det kommer til å bli en skikkelig morsom fest 1
Skytte Skrevet 29. august 2011 Forfatter #5 Skrevet 29. august 2011 Takk for innspill:) Vi har snakket litt og dersom det ikke koster skjorta å få leid et telt med plass til ca 120 gjester pluss band etc så var forslaget til mannen følgende: Å sette opp teltet på pappas camping, pynte det selvsagt med de farger vi har valgt( sort, sølv og rødt), invitere alle til hele selskapet, gjøre maten enkel( sodd, elggryte evt evt), få pappas gamle band til å spille, ha bar selvsagt og gjøre det til en stilfull utefestaktig bryllupsfest med grillmat til nattmat:) Campingen ligger ved havet og før det ble camping der var området mitt private lekeland under oppveksten:) Jeg er pappajente og har meget sterke røtter til hjemstedet mitt så at mannen faktisk foreslo dette gjør jo bare at jeg elsker han enda mer <3 Men nå er det jo litt som må tilrettelegges siden det er noen mil fra her vi bor, men guri malla som jeg håper det lar seg gjøre!!! Da vil dagen bli perfekt uansett hvilket vær det blir eller nesten hva som skjer for jeg kommer til å feire en av mine viktigste dager hjemme<3 Home is where the heart is <3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå