She_Leiva Skrevet 26. august 2011 #1 Skrevet 26. august 2011 Hei alle på KG. Igår var samboeren min å hjalp en kompis og dama og flytte. Jeg har INGENTING imot denne kompisen bortsett for at jeg synes han er skikkelig snål, men dama hans derimot, hun er kjempeflørtete og jeg har sett at hun flørter litt ekstra med typen, noe som selvfølgelig ikke faller i god jord fra min side. Han har minimal kontakt med kompisen og enda mindre kontakt med dama til kompisen, så jeg har egentlig ikke sett på det som noe problem at all, siden han treffer på henne sånn ca 5 ganger i året, ikke det engang. Tilbake til saken. Da han hadde hjulpet dem med flyttingen hadde hun gitt han en gave (en kopp) fra Filippinene der hun hadde vert på ferie og hvor hun kommer ifra, og sagt at dette var en feriegave til han. Han fortalte meg dette på bussen og jeg ble mildt sagt ikke spesielt glad. I ettertid sa han at det sikkert var en gest fordi han hjalp dem og flytte, men dette sa han kun fordi han kunne se at jeg ikke likte situasjonen. Hadde det vert fra dem begge eller bare kompisen, så hadde det også vert OK, men kompisen var ikke engang med til Filippinene... Hadde han sagt fra begynnelsen av at det var fordi han hjalp dem og flytte så hadde det vert greit, men jeg fatter ikke hvorfor han skulle få en feriegave fra dama til kompisen som han så sjelden treffer og der det er helt glassklart at hun har ett godt øye til ham? Gikk hun liksom der nede i Filippinene og tenkte at hun måtte kjøpe en gave til ham? Det skal også sies at kompisen hadde bursdag for ikke så lenge siden, men ingen av de andre kompisene hans bortsett fra typen møtte opp fordi damene deres hadde sagt at de ikke ville dra når hun var der og at det var ubehagelig at hun drev og flørtet med gutta dems. JEG nektet ALDRI min type og dra og synes det var fint at han stilte opp for kompisen sin. Så Q: Er det bare jeg som reagerer om typen får en gave fra en dame han ikke kjenner og som HELE tiden prøver og fange oppmerksomheten hans? Eller dette irrasjonell tankegang? Hvordan hadde du reagert? (Takk for at du gadd og lese. )
Meadow Skrevet 26. august 2011 #2 Skrevet 26. august 2011 Nei det er lov å synes det er teit, men jeg tror ikke jeg hadde kastet bort energi på å irritere meg over dette. Det var en kopp... Hadde han flørtet med henne, og de hadde hatt masse kontakt, da hadde vi hatt en annen diskusjon. 3
She_Leiva Skrevet 26. august 2011 Forfatter #3 Skrevet 26. august 2011 Jeg irriterer meg egentlig ikke så mye over det, men det er jo klart at jeg begynner og lure på om det er noe galt med meg siden typen ser på meg som en Alien fordi jeg reagerer på det. Akkurat nå irriterer jeg meg mest over at jeg ikke får han til og innse HVORFOR jeg ikke synes det var VELDIG bra.
Meadow Skrevet 26. august 2011 #4 Skrevet 26. august 2011 (endret) Prøv å le av dette i stedet, det er jo egentlig ganske teit å flørte med å gi bort en kopp, er det det ikke?? Ikke noe vits i å lage dette til en stor greie, da virker du bare sjalu, og så ender det opp med at han blir irritert på deg... Endret 26. august 2011 av Meadow
Gjest himmel Skrevet 26. august 2011 #5 Skrevet 26. august 2011 Snakk om å lage mistenkelige forhold ut av et krus, her tolkes det som fanden leser bibelen. Det var et krus, ikke et cruise med de to. Og han fikk dette kruset fordi han hjalp dem med å flytte. Jeg hadde ikke reagert en gang, hadde blitt noe annet hvis han hadde fått lap-dance som takk. 2
She_Leiva Skrevet 26. august 2011 Forfatter #6 Skrevet 26. august 2011 Haha, belive me you, jeg har ledd så tårene har trillet, men det er noe som ligger og murrer der bak. Tror det er tanken på unødvendighet.
She_Leiva Skrevet 26. august 2011 Forfatter #7 Skrevet 26. august 2011 (endret) Snakk om å lage mistenkelige forhold ut av et krus, her tolkes det som fanden leser bibelen. Det var et krus, ikke et cruise med de to. Og han fikk dette kruset fordi han hjalp dem med å flytte. Jeg hadde ikke reagert en gang, hadde blitt noe annet hvis han hadde fått lap-dance som takk. Han fikk det i feriegave fra HENNE! ikke for at han hjalp dem og flytt (for hadde det vert derfor, hadde det vert HELT OK.) Fatter bare ikke hva godt hun, som treffer han max 5 ganger i året, får ut av og kjøpe gave til han for. Vil tro at det er mange andre personer som kommer før han i rekka av "viktige-personer-man-kjøper-feriegave-til" Edit: leif Endret 26. august 2011 av She_Leiva 1
Gjest Gjest Skrevet 26. august 2011 #8 Skrevet 26. august 2011 Først vil jeg si at jeg kjenner følelsen din! Jeg kunne nok fint kommet til å reagert akkurat som du. Men hvis jeg skal se på det litt utenfra, så var første tanken som slo meg språkproblemer. Dersom hun snakker dårlig norsk, kan det jo lett bli noen misforståelser. Kanskje hun følte at hun måtte gi en gave siden han hjalp dem, og at den koppen var det hun hadde for hånden? Så syns hun at det var litt lite, og har prøvd å forklare den der koppen på en eller annen måte? Mulig det har seg sånn.
Gjest himmel Skrevet 26. august 2011 #9 Skrevet 26. august 2011 Han fikk det i feriegave fra HENNE! ikke for at han hjalp dem og flytt (for hadde det vert derfor, hadde det vert HELT OK.) Fatter bare ikke hva godt hun, som treffer han max 5 ganger i året, får ut av og kjøpe gave til han for. Vil tro at det er mange andre personer som kommer før han i rekka av "viktige-personer-man-kjøper-feriegave-til" Edit: leif Hadde hun kjøpt det spesielt til han da, eller var det et krus hun hadde til overs og hvor hun bare sa at det var til han? Jeg syns fortsatt du overreagerer så der er jeg på nett med typen din.
She_Leiva Skrevet 26. august 2011 Forfatter #10 Skrevet 26. august 2011 (endret) Først vil jeg si at jeg kjenner følelsen din! Jeg kunne nok fint kommet til å reagert akkurat som du. Men hvis jeg skal se på det litt utenfra, så var første tanken som slo meg språkproblemer. Dersom hun snakker dårlig norsk, kan det jo lett bli noen misforståelser. Kanskje hun følte at hun måtte gi en gave siden han hjalp dem, og at den koppen var det hun hadde for hånden? Så syns hun at det var litt lite, og har prøvd å forklare den der koppen på en eller annen måte? Mulig det har seg sånn. Vil ha det til at hun snakker greit norsk. Hun har bodd her i 11 år ellerno? Meeeen, man kan jo aldri vite? Du fikk meg i det minste til og føle meg litt bedre. Takk. Edit: Nok en skrivefeil. Endret 26. august 2011 av She_Leiva
She_Leiva Skrevet 26. august 2011 Forfatter #11 Skrevet 26. august 2011 (endret) Hadde hun kjøpt det spesielt til han da, eller var det et krus hun hadde til overs og hvor hun bare sa at det var til han? Jeg syns fortsatt du overreagerer så der er jeg på nett med typen din. Vel, det kan jo godt være slik du sier Himmel? Synes uansett det er VELDIG unødvendig, men... Jeg går iallefall ikke og gir bort gaver til "fjærne" venninners kjærester. Kanskje det er jeg som har misforstått. At det er sånn man gjør det her i Norge! Overreagerer gjør jeg iallefall ikke. Kanskje på innsiden, men jeg lar MINIMALT av gugge komme ut. Endret 26. august 2011 av She_Leiva
AnonymBruker Skrevet 26. august 2011 #12 Skrevet 26. august 2011 I en del andre kulturer er det ikke uvanlig å kjøpe gaver til kreti og pleti og fanden og hans oldemor, det trenger ikke bety noe som helst. Et krus er jo ikke akkurat noen ladet symbolsk gave heller -det er vel omtrent det mest nøytrale man kan komme med. Det skal også sies at kompisen hadde bursdag for ikke så lenge siden, men ingen av de andre kompisene hans bortsett fra typen møtte opp fordi damene deres hadde sagt at de ikke ville dra når hun var der og at det var ubehagelig at hun drev og flørtet med gutta dems. JEG nektet ALDRI min type og dra og synes det var fint at han stilte opp for kompisen sin. Det høres ut som litt av en gjeng -dottete menn og usikre damer... 1
She_Leiva Skrevet 26. august 2011 Forfatter #13 Skrevet 26. august 2011 Det høres ut som litt av en gjeng -dottete menn og usikre damer... DET sier bare litt om hvor ille hun er det AB! Hun klenger og flørter. Spør om hun kan sitte på fanget og prøver og leie mennene i hånda... HAHA, blir bare enda mer latterlig når jeg ser det svart på hvitt her. At det er en tradisjon tviler jeg på, for hun har ALDRI gjort det før.
Bachata Skrevet 26. august 2011 #14 Skrevet 26. august 2011 En ting som er grei å huske på, er at i mange kulturer er det faktisk HELT vanlig å kjøpe med masse ting og tang når de er ute og reiser som gis bort som "reisegaver" til folk de treffer og får lyst til å gi noe. Min stefar er også slik, han kjøper alltid med masse greier om han er ute og reiser, det er ikke slik at han tenker på noen spesielle (bortsett fra oss i nær familie da) når han kjøper alt dette, men han kjøper ting han liker, som er rimelig og som han synes kan være koselig å gi bort senere. Han kan fint gi "reisegave" til ei venninne av mamma som er på besøk, bare fordi. Det er da en reisegave til henne fra ham, uten at det betyr noe mer en at han kommer fra en kultur som er mye mer vant til å gi smågaver om man kan og har en hva vi er. De er ikke like opptatt av alle bursdagene og gaver i forhold til det som det vi er, de er rett og slett annerledes. flørtinge, hun er dama til kompissen til kjærsten din, og kompissen/typen hennes VAR jo der, tror du seriøst hun mener det som å legge an på ham? igjen så kan det faktisk ha mer med forskjellig personlighet å gjøre, noen flørter mer en andre, og er man slik (jeg er det), så flørter man gjerne mer med noen man liker men som man VET er trygg (som hun kan gjøre med din kjære, siden han er kompis til hennes kjærste og har dame).
She_Leiva Skrevet 26. august 2011 Forfatter #15 Skrevet 26. august 2011 Men det er ikke OK for MEG at hun skal sitte på fanget hans eller holde ham i hånden. Det er ikke OK for MEG at hun står og masserer han eller smekker han på rompa. Iallefall ikke når JEG er der.
Gjest Gjest Skrevet 26. august 2011 #16 Skrevet 26. august 2011 oh lord..er det koppen som er porblemet elle er det flørtinga? utrolig liten ting å lage en sak ut av
Gjest Prozac Skrevet 26. august 2011 #17 Skrevet 26. august 2011 Kan ikke typen din be henne om å slutte å ta på ham?
She_Leiva Skrevet 26. august 2011 Forfatter #18 Skrevet 26. august 2011 Typen er en pinglete-fjomp uten noen som helst uttak for sosiale antenner. Han klarer ikke å se problemet. Men jeg har vært vitne til at TYPEN HENNES har sagt ifra til henne. Det hjalp ikke... Koppen er ett problem fordi det bare statuerer at det er NOE som ligger der. At jeg ikke bare er "innbilsk" lengre.
AnonymBruker Skrevet 26. august 2011 #19 Skrevet 26. august 2011 Typen er en pinglete-fjomp uten noen som helst uttak for sosiale antenner. Han klarer ikke å se problemet. Men jeg har vært vitne til at TYPEN HENNES har sagt ifra til henne. Det hjalp ikke... Koppen er ett problem fordi det bare statuerer at det er NOE som ligger der. At jeg ikke bare er "innbilsk" lengre. Seriøst?? Jeg tror du overreagerer og lager en stor sak utav noe som ikke er en greie overhode - har du tenkt at hun kommer fra en annen kultur? En hvor de er mye mer imøtegående enn vi her hjemme og at hun garantert ikke flørter med typen din men at du oppfatter det slik fordi du er usikker i forhold til denne damen av uvisse grunner?? Jeg sier som typen din; jeg ser overhode ikke problemet...
Carrot Skrevet 26. august 2011 #20 Skrevet 26. august 2011 *ler litt for meg selv* typen din er garantert ikke en pinglete-fjomp uten noen som helst uttak for sosiale antenner i så fall tror jeg det er veldig mange IRL som faller innunder den kategorien... Meg selv inkludert - for jeg ser heller ikke problemet, ut over det at du virker sjalu??
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå