Gå til innhold

Plagsomme sidesømmer i penkjole

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har plagsomme sidesømmer i penkjolen jeg har kjøpt. Det er slik at den liksom bølger seg utepå hoftene mine. Kjolen legger altså ikke glatt inntil hoftene mine- men klumper seg så det ser stygt ut + at hoftene mine jo fremheves på denne måten. :-?

Jeg vet ikke om det har noe for seg å prøve å stryke den inn - eller om det uansett vil være slik. Å sy noen sting går ikke for det vil synes på utsiden. Stoffet er sattenglingende og blankt og fint- kan sikkert ikke limes inntil heller. Noen forslag?

Har dere opplevd det samme med sidesømmer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv med Stiff, kanskje - sånn strykestivelse på boks.

Gjest Anonymous
Skrevet

Er ikke helt sikker på om jeg skjønner hva du mener, men vil det hjelpe med et underskjørt under slik at kjolen ligger mot noe glatt og dermed vil henge pent ned??

Hilsen Lille meg

Skrevet

jeg har en glatt panty under - og jeg har prøvd uten men det hjelper ikke. Sømmene vrir seg liksom i spiral nedover langs lårene mine ... :(

Gjest alexandra
Skrevet

Kanskje kjolen rett og slett er litt liten i størrelsen?

Skrevet

Nei jeg tror ikke den er liten- så jeg forstår ikke helt det med sømmen. Og de hadde bare den igjen i den størrelsen :( ...hm ...tror jeg skal ringe mamma jeg og høre om hun kan hoste opp noe - synd hun ikke er her - kunne kanskje fikset litt på den her og der og løst problemet :wink: *ler*

Skrevet

Mitt triks mot plagsomme sømmer er å bruke sånn hvit doktor teip på dem...Da holder de seg nede og de synes ikke heller...

Legger opp buksene mine med den også gitt.. :oops:

Skrevet

Jeg har ikke prøvd ennå - skal prøve å dampe ut noen bretter - og tenkte kanskje dampen ville løsne tapen - derfor tenkte jeg å vente ....men skal komme med tilbakemelding når det er prøvd :wink:

Skrevet

Jeg tror ikke kjolen er for liten, tvert imot!

Tror den er for stor til deg, og at du ikke fyller den ut skikkelig over hoftene.

Kan det se sånn ut? Hvis det er slik bør nok gå tilbake og prøve en størrelse mindre! (dersom du ikke har begynt å sy på den :lol: )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...