Golde Skrevet 26. august 2011 #21 Skrevet 26. august 2011 Ja, godt vi har forskjellig smak! Selv ville jeg aldri gått med noen av de frisyrene du foreslår i bryllupet mitt, TS. Når jeg pynter meg, liker jeg å sette opp håret, kanskje til å med krølle det eller rette det ut. Til hverdags kan jeg gjerne gå med noen mer naturlig, men ikke i bryllupet mitt! Jeg synes flotte håroppsatser er vakkert, og derfor kommer jeg til å velge det i bryllupet mitt. Går ut fra at alle velger det de selv synes er penest, enten det er stramt eller løst, kort eller langt. 2
Gjest Blondie65 Skrevet 26. august 2011 #22 Skrevet 26. august 2011 Jeg er blant de som synes skrekkeksemplene dine var finere enn de fleste som du selv ville anbefalt, jeg. Og med tanke på mange bruders overdrevne prinsesseambisjoner på alle mulige andre områder er det jo rart om hun ikke vil ha prinsessefrisyre også, ikke noe lykketrollaktig På bryllupsdagen synes jeg at bruden skal være velstelt og litt striglet, og de fleste oppsatsene som anbefales i hovedinnlegget ser ut som noe jeg selv kunne laget på badet en morgen etter en rangel; både rotete, ustelt og tilfeldig. Med andre ord ikke noe jeg ville hatt i mitt eget bryllup. Jeg forstår for øvrig godt de som vil ha håret i oppsats denne dagen, da oppsatser gjerne holder seg best gjennom en hel lang dag. (Men løst/utslått hår er veldig fint ) Jeg er nok på linje med deg. Jeg sier ikke dermed at alle kler alt. Jeg vet selv hvor vanskelig det kan være å få frisøren til å forstå hva en selv mener. Jeg valgte selv å skifte frisør nesten et år før bryllupet fordi jeg gjerne ville ha akkurat den frisøren fordi jeg visste hun var flink, og ville at hun skulle kjenne håret mitt og meg såpass godt at jeg visste hva jeg fikk. Jeg forstår ikke de som går til en frisør første gang i forbindelse med bryllupet - hvordan kan de da bli fornøyd. Men neimen om jeg ville hatt en frisyre som jeg fint kunne fikset selv når som helst på min bryllupsdag. Men som kjent er jeg litt rar. Ikke liker jeg stroppeløse kjoler og ikke liker jeg hals uten smykker heller. Ikke synes jeg det er pent med bare hvite blomster i brudebuketten heller.
Gjest Coarvi Skrevet 26. august 2011 #23 Skrevet 26. august 2011 Tja, tilbøyelig til å være enig, men eksemplene du ga på frisyrer du syns er fine var jo enda verre... Noen av de er litt sånn "aff, jeg forsov meg til mitt eget bryllup så jeg rakk ikke å børste det skikkelig," og bærer preg av at noen liker å tupere håret sitt. Ikke pent i min bok. Så det er jo godt vi er forskjellige, da øker sjansen for at noen synes at kjolen er fin, håret er fint, skoa er fine osv. Jeg tenker forøvrig ikke så mye på sånt når jeg ser en brudd, jeg får et helhetsinntrykk, og ferdig med det. Har med andre ord dårlig øye for detaljer. 1
sillysmoop Skrevet 26. august 2011 #24 Skrevet 26. august 2011 Er SÅ enig med trådstarter!! Èn ting er jo hvis du normalt liker og bruker frisyrer som ligner til hverdags, men du skal jo se ut som deg selv, og ikke ha en frisyre fordi det er en "brudefrisyre"...blir det samme som å nesten ikke bruke sminke til vanlig, for så å dukke opp med sota øyne, klovnekinn og rødmalt trutmunn på selve dagen
AnonymBruker Skrevet 26. august 2011 #25 Skrevet 26. august 2011 Trodde jeg var den eneste som syntes de krøllene TS ramset opp var grusomme. Min observasjon er at gjerne de litt med litt mer tacky eller harry smak synes den slags håroppsetninger er fine.
AnonymBruker Skrevet 26. august 2011 #26 Skrevet 26. august 2011 Jeg synes prinsessekrøller på den store dagen kan være pent, men helst ikke i stramme håroppsett sånn som de TS postet som "skrekkeksempler". Synes f.eks. disse prinsessekrøllene er fine: http://bios.weddingbee.com/pics/124791/hair.jpg http://www.weddinghairstyles.org.uk/wedding_hairstyles_pics/wedding_hairstyles_curls_01.jpg http://www.bride.net/wp-content/uploads/2009/06/modelbride7.jpg http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQp1VIGTVwGUiEB4_Uqj2KPWZHtwK1oMqNHgGIEiyQHwgnbDlzC http://weddinghairstylegallery.com/d/1715-1/curly+half+updo+wedding+hair+with+hairclips.jpg Men jeg skal innrømme at jeg synes en løsere stil er hakket finere og mer romantisk, sånn som de eksemplene TS listet opp som bedre alternativer. Uansett, om ei jente har hatt en slags prinsessedrøm når det kommer til bryllupet sitt hele livet, synes jeg det er fint at de får den dagen til å leve den ut. Og da er det bare morsomt om de tar det helt ut, og pynter seg litt ekstra, hvis det er det de har drømt om. Selv velger jeg en slags mellomting mellom de løse og ledige hårfrisyrene TS postet, og typisk håroppsats - nemlig noe sånn som dette. Det er en hårfrisyre som jeg føler representerer meg, på en litt finere måte enn det jeg gidde å ordne til hverdags. 2
Kristina Skrevet 26. august 2011 #27 Skrevet 26. august 2011 Helt enig med TS! Synes de stramme krøllene er litt stygge. Mange av de ville sikkert ha blitt finere om de bare hadde vaert litt løsere, det er de stramme, stive greiene som blir stygt.
Gjest Cosette Skrevet 26. august 2011 #28 Skrevet 26. august 2011 Selv kan jeg ikke fordra den danderte looken med stive korketrekkere og masse bling, og ville aldri valgt noe slikt hvis jeg skulle gifte meg. Synes det ser aldri så lite tacky ut - samt at man lett ser ut som en bortskjemt femåring fra syttenhundretallet. Neitakk. Det er min påstand at dyktige frisører aldri ville anbefalt en småkrøllet, stram og nærmest heklet oppsats til "bruden i gata". En god frisør skal ha mer teft enn som så for hva som kler 99% av befolkningen. Jeg elsker uanstrengte, lett bohemske frisyrer, bryllup eller ei. Eksempel Noe mer klassisk ala dette er også pent. Sekstitallsinspirert er også en favoritt, som dette. 2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2011 #29 Skrevet 26. august 2011 Jeg kunne ikke vært mer enig med deg. Hvorfor ligne på alt annet enn seg selv på bryllupsdagen? Selv vil jeg være diskret sminket, ikke ha smykke, ha håret løst oppsatt eller kanskje noe a la linke lenger nede. Og IALLEFALL IKKE fransk manikyr og firkanta negler.:-/ Kommer ikke til å ta sol før bryllupet heller. Jeg vil ikke se ut som DEN dolla, når jeg ikke er det til vanlig. Er sikker på jeg kommer til å skinne uansett :-D Vil heller ikke ha stroppeløs kjole eller vise kløft. Sexy brud er ikke min stil. Tror vi har mye å lære av de kongelige når det gjelder styling og kjoler som en annen skrev lenger oppe. 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2011 #30 Skrevet 26. august 2011 Meg som hadde siste innlegg, her er linken: http://www.imdb.com/media/rm3678968576/nm0001264 1
Gjest Consensio Skrevet 26. august 2011 #31 Skrevet 26. august 2011 Er så lei av bruder som skal ha langt hår (når de til vanlig ikke har det) med store bløger/krøller og halvveis oppsatt. Begynner å bli så grusomt kjedelig å se.
Kristina Skrevet 27. august 2011 #32 Skrevet 27. august 2011 Selv kan jeg ikke fordra den danderte looken med stive korketrekkere og masse bling, og ville aldri valgt noe slikt hvis jeg skulle gifte meg. Synes det ser aldri så lite tacky ut - samt at man lett ser ut som en bortskjemt femåring fra syttenhundretallet. Neitakk. Det er min påstand at dyktige frisører aldri ville anbefalt en småkrøllet, stram og nærmest heklet oppsats til "bruden i gata". En god frisør skal ha mer teft enn som så for hva som kler 99% av befolkningen. Helt enig med de du sier her - pluss at jeg maatte le veldig av det med den borskjemte femaaringen!
AnonymBruker Skrevet 27. august 2011 #33 Skrevet 27. august 2011 Jeg kunne ikke vært mer enig med deg. Hvorfor ligne på alt annet enn seg selv på bryllupsdagen? Selv vil jeg være diskret sminket, ikke ha smykke, ha håret løst oppsatt eller kanskje noe a la linke lenger nede. Og IALLEFALL IKKE fransk manikyr og firkanta negler.:-/ Kommer ikke til å ta sol før bryllupet heller. Jeg vil ikke se ut som DEN dolla, når jeg ikke er det til vanlig. Er sikker på jeg kommer til å skinne uansett :-D Vil heller ikke ha stroppeløs kjole eller vise kløft. Sexy brud er ikke min stil. Tror vi har mye å lære av de kongelige når det gjelder styling og kjoler som en annen skrev lenger oppe. Jeg lignet meg selv, selvom jeg hadde mere sminke enn vanlig, litt smykker, falske negler og oppsatt hår. Jeg synes det var litt av morroa, og gjøre noe helt annet enn det jeg pleier å gjøre. Jeg vil si at de fleste ser ut som en finere utgave enn hva vi gjør til hverdags når de gifter seg. 1
Gjest Emera Skrevet 27. august 2011 #34 Skrevet 27. august 2011 Men tror du de skal se ekte ut da? Alle vet jo at bruden ikke har krøller, at de er kunstige. (regner med at en brud med fake krøller ikke har krøller) Jeg kan neppe tenke meg at bruder ønsker at frisyrene deres skal skrike "kunstig," nei.
Lyra Skrevet 29. august 2011 #35 Skrevet 29. august 2011 Er så lei av bruder som skal ha langt hår (når de til vanlig ikke har det) med store bløger/krøller og halvveis oppsatt. Begynner å bli så grusomt kjedelig å se. Er det jeg har lyst å ha gitt. Men nå krøller jeg håret til fest innimellom utenom også da. Men jeg sparer og sparer for å kunne ha lange fine krøller i bryllupet mitt, det er det jeg vil ha og det at mange andre bruder velger det skal ikke få ødelegge det for meg. Det viktigste er jo at jeg syns det er fint, er jo mitt hår. Så jeg skal faktisk både ha den klassiske hvite, stroppeløse kjolen og de lange krøllene, og jeg kommer til å bli kjempefin :fnise: 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2011 #36 Skrevet 29. august 2011 Jeg har inntrykk av at enkelte frisører også har låst seg litt i den typen frisyrer du beskriver først. Striblede, småkrøllete oppsetninger. Jeg er av de osm liker det litt løsere, og prøvde gjennom 4 prøvetimer hos frisøren å forklare hvordan jeg ville ha det. Men ble samme, stramme frisyren hver gang. Valgte en anne frisør, som også endte med en slik stram frisyre, fordi hun syntes det passet best til ansiktet mitt og kjolen. Så da ble det slik på meg da, selv om jeg egentlig ville ha en løsere, mer "tilfeldig" oppsetning......
Snart Frue Skrevet 29. august 2011 #37 Skrevet 29. august 2011 Da jeg giftet meg så hadde jeg alt håret satt opp (altså ingen krøller). Jeg ville i utgangspunktet ha en litt løsere variant enn det jeg endte opp med men frisøren rådet meg fra dette siden disse type frisyrer har lett for å falle ned utover dagen/kvelden.
FruN Skrevet 29. august 2011 #38 Skrevet 29. august 2011 Jeg vil ha krøller. Men så har jeg så utrolig kjedelig hår, og jeg liker å krølle det ved anledninger jeg kan/gidder Min drømmefrisyre er slik som frøkna her har.Min lenke 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2011 #39 Skrevet 31. august 2011 Jeg er helt enig med TS, er utrolig mange bruder som har "kunstige" frisyrer. Jeg skal ha en enkel knute bak, muligens litt løs knute. Enkelt og passer meg perfekt.
Samulita Skrevet 31. august 2011 #40 Skrevet 31. august 2011 Jeg ville ALDRI dukket opp i mitt eget bryllup seende ut som en slags Tiffany/Jessica/Samantha/Britney på vei til high school prom! Men hva andre velger å gjøre er meg revnende likegyldig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå