Gjest Blanken Skrevet 25. august 2011 #1 Skrevet 25. august 2011 Hei Jeg sliter med noe som har vært der siden jeg fikk mitt første barn. Nemli store stygge hengepupper. Puppene ble større og større for hvert barn og dem henger som bare det. Selv når jeg har på bh er dem ikke faste nok og man kan rett og slett se at dem henger. Dette sliter på meg. Har prøvd all slags bh, men ingen nytte. Vurdere operasjon men tør ikke. Noen av samme erfaring hjelp meg.
Gjest Anonym Skrevet 25. august 2011 #2 Skrevet 25. august 2011 Dersom dette er et problem for deg, vil jeg virkelig anbefale brystreduksjon. Ikke skummelt i det hele tatt, og få angrer.
AnonymBruker Skrevet 25. august 2011 #3 Skrevet 25. august 2011 Hei Jeg sliter med noe som har vært der siden jeg fikk mitt første barn. Nemli store stygge hengepupper. Puppene ble større og større for hvert barn og dem henger som bare det. Selv når jeg har på bh er dem ikke faste nok og man kan rett og slett se at dem henger. Dette sliter på meg. Har prøvd all slags bh, men ingen nytte. Vurdere operasjon men tør ikke. Noen av samme erfaring hjelp meg. Det enkleste er en skikkelig bh. Da slipper du risikoen ved en operasjon. Om de henger når du bruker bh, så få en som er skikkelig tilpasset. Ellers så er jeg sikker på at mannen din elsker deg som du er. 2
Gjest Gjest Skrevet 25. august 2011 #4 Skrevet 25. august 2011 Noen har bryster som henger så mye at det blir et problem selv med perfekt tilpasset BH. Når en føler seg uvel, og kanskje til og med får ryggsmerter på grunn av tyngden, er det klart at risikoen ved en operasjon er verdt det. Sykehusene gjennomfører utrolig mange slike operasjoner per år, og kun fåtallet opplever problemer som ødelegger helhetsinntrykket. Anbefaler deg å kontakte fastlegen din for å høre va h*n mener, og du vil nok da få all den hjelpen du trenger. Heller det enn å gå rundt i flere år med smerter og plager, komplekser og slitsomme tanker. Go for it, girl! Dersom du etter å ha vært til fastlegen din mener at dette er noe du ikke vil gjøre, er det ikke verre enn å la være.
Gjest Gjest Skrevet 25. august 2011 #5 Skrevet 25. august 2011 Har prøvd mange bher. men ingen nytte. Ser på videoen fra bryllupet at det er mange med store pupper men ingen som mine. Ufff føler meg dårlig.
Gjest Gjest Skrevet 25. august 2011 #6 Skrevet 25. august 2011 Jeg vurderer virkelig brystreduksjon og brystløft, men er bare så redd. Tror jeg må gå ned en del kilo før det. Veier for mye, det er vel et krav at du først må ha gått ned visse antall kilo for å fo gokjent brystreduskjon.
Niennas Skrevet 25. august 2011 #7 Skrevet 25. august 2011 Ville nok vurdert en brystreduksjon/brystløft. Du kan jo bestille time f.eks. på et privat sykehus, kun for å prate om det. Etter timen kan du se om dette er noe du har blitt gira på, eller om det ikke er noe for deg.
Gjest Gjest Skrevet 25. august 2011 #8 Skrevet 25. august 2011 Takker for mange gode koselige svar. Takk til alle som svarer
Gjest Gjest Skrevet 25. august 2011 #9 Skrevet 25. august 2011 Har prøvd mange bher. men ingen nytte. Ser på videoen fra bryllupet at det er mange med store pupper men ingen som mine. Ufff føler meg dårlig. Slik hadde jeg det også, etter å ha født mine to skjønne gutter Heldigvis hadde fastlegen forståelse for dette, og sendte meg til konsultasjon. Kirurgen så med en gang at dette var et reelt problem, og jeg fikk raskt time til operasjon. De tok bort 1,5 kg, og jeg er nå C-cup (var G), og er kjempefornøyd. Operasjonen gikk meget bra. Hadde mange narkosesykepleiere sammen med narkoselegen som hele tiden passet på. Kirurgen var flink. Da jeg våknet merket jeg en svak dump smerte i brystene, og jeg fikk straks smertestillende. Fikk også resept på slike da jeg dro hjem, men hadde ikke bruk for dem, da det ikke var mer smertefullt enn jeg med letthet holdt ut. Angret aldri, og har aldri vært så fornøyd med egen kropp som nå. Brystene er kjempefine, og selv om jeg måtte ta det veldig med ro etter inngrepet, har jeg fort blitt "frisk". Anbefales på det sterkeste!
Gjest Gjest Skrevet 25. august 2011 #10 Skrevet 25. august 2011 Har prøvd mange bher. men ingen nytte. Ser på videoen fra bryllupet at det er mange med store pupper men ingen som mine. Ufff føler meg dårlig. Hvor mye veier du nå da, og hvor høy er du? Jeg hadde en BMI på ca 28, og fikk uten problemer godkjent operasjon. De er ikke alltid så firkantet, men ser gjerne på helheten
Gjest Gjest Skrevet 25. august 2011 #11 Skrevet 25. august 2011 Veier 97 og er 166 høy. Ja jeg tror jeg drar en tur innom fastlegen angående dette i de nærmeste dager. Jeg har også G cup. 90 G bruker jeg, Størrelse er i seg selv ikke no men unskyld meg de ser ikke ut. Ser ut som je har rullet og brette dem sammen så puttet dem oppi hver sin skål av bh. Peh er drittlei.
AnonymBruker Skrevet 25. august 2011 #12 Skrevet 25. august 2011 Jeg vurderer virkelig brystreduksjon og brystløft, men er bare så redd. Tror jeg må gå ned en del kilo før det. Veier for mye, det er vel et krav at du først må ha gått ned visse antall kilo for å fo gokjent brystreduskjon. Men om du går ned en del kilo, så er det ikke sikkert du føler behov for reduksjonen. I tillegg så er det jo sundt. Er du mulig å få vite vekt/høyde og bh-størrelse?
AnonymBruker Skrevet 25. august 2011 #13 Skrevet 25. august 2011 Veier 97 og er 166 høy. Ja jeg tror jeg drar en tur innom fastlegen angående dette i de nærmeste dager. Jeg har også G cup. 90 G bruker jeg, Størrelse er i seg selv ikke no men unskyld meg de ser ikke ut. Ser ut som je har rullet og brette dem sammen så puttet dem oppi hver sin skål av bh. Peh er drittlei. Har du veid under 70? Hvordan så de ut da? Litt vekt reduksjon er jo uansett litt sundt.
Niennas Skrevet 25. august 2011 #14 Skrevet 25. august 2011 Jeg tviler på et vekttap vil gjøre puppene dine penere, eller mindre hengete, selv om de sikkert hadde blitt mindre. Kan godt hende du må gå litt ned i vekt før en evnt. operasjon, da.
Gjest Gjest Skrevet 25. august 2011 #15 Skrevet 25. august 2011 Har veid 75 og da var de 80 c og faste fine. Helt ok. Men nå ser de ikke ut. At pupper kan forandre seg så mye visste jeg ikke no om.
AnonymBruker Skrevet 25. august 2011 #16 Skrevet 25. august 2011 Kan man få bryst-reduksjon dekket om man har vært overvektig? Jeg har vært 90+ overvektig og er 170 cm høy. Jeg vet ikke nøyaktig hvor tjukk jeg har vært, turde aldri gå på vekta. Nå veier jeg rundt 65-70 kg og puppene mine ser ikke uut. Hehe.
Gjest Gjest Skrevet 25. august 2011 #17 Skrevet 25. august 2011 Kan man få bryst-reduksjon dekket om man har vært overvektig? Jeg har vært 90+ overvektig og er 170 cm høy. Jeg vet ikke nøyaktig hvor tjukk jeg har vært, turde aldri gå på vekta. Nå veier jeg rundt 65-70 kg og puppene mine ser ikke uut. Hehe. Klart det Gjerne fremhev at du har vært stor, for da ser de på dette som din "siste utvei", istedenfor "a easy fix". Kjempeflink har du vært, og fortjener det! Ta kontakt med fastlegen, så du blir henvist. Da får du det nok også dekt av staten, hvis kirurgen mener du fortjener en reduksjon. Lykke til
Gjest Josefine Skrevet 25. august 2011 #18 Skrevet 25. august 2011 Ærlig talt. Mener du fellesskapet skal koste alt "tilovers fett" etter slanking? Mener du at puppene dine ikke er fine nok skal du jammen betale evnt. kosmetisk operasjon selv på privat klinikk. Våre leger på offentlge sykehus skal vel bruke tid og offentlige penger på å gjøre folk friske. Litt av en egoist de.. 1
Gjest Mann Skrevet 26. august 2011 #19 Skrevet 26. august 2011 Til josefine; fyyyy og pass munnen din !!! Du vet virkelig ikke hva du snakker om! Mange blir overvektige etter å ha født barn , og det kan føre til store psykiske problemer da mange blir deprimerte og nedbrutt ! Da er det faktisk kjempevanskelig å klare å få vekk kiloene! Jeg mener at fastlegen burde følgt opp etter fødsel både på vekt og psyke! Og til ts; kjøp dg en god sykkel. Start med småturer og etterhvert vil du bli fastere og kg vil etter masse tolmodighet forsvinne! Så etter hvert så ville jeg tatt en brystreduksjon! Og selvsagt på statens rekning! Lykke til!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå