Gå til innhold

Lurt av "seriøst" firma- hva gjør jeg?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Jeg ble kontaktet av et firma som leverer et totalprodukt innen arrangementer, fordi jeg forhandler (privat) et produkt som de manglet, et i den sammenheng ganske vesentlig, og veldig dyrt, produkt. De bestilte både en nettpresentasjon av disse produktene, som tok LANG tid å lage, samt x antall av disse produktene til en samlet verdi av 40 000.

Det meste av det har jeg skriftlig, og det er kun det jeg har skriftlig jeg har lagt ut for også.

Plutselig brøt dette firmaet all kontakt, og var umulige å få tak i på mail, fax, fasttlf. eller mobil. Produktet som var bestilt ankom, de ble varslet om det og da fikk jeg mail tilbake om at de skulle betale kjapt. Ingenting har skjedd, dette er flere uker siden nå.

Hva gjør jeg? Jeg sitter med ubetalt lån og har kommet helt skeivt ut fordi jeg ga disse tillit. Hvor kan jeg gå? Hva gjør jeg? Og ikke minst: hva gjør jeg i forhold til dette firmaet? Jeg vet jo av flere som bruker dem, bør jeg fortelle dem om dette? Er så utrolig skuffet, så utrolig blakk og har store problemer med å fikse dette overfor samboeren. Får litt sånn følelse av å ha hatt med en psykopat å gjøre... Synes det er så uforståelig at noen får seg til å gjøre sånt, det er mange penger det er snakk om og de VISSTE at det var en privatperson de hadde med å gjøre... Det frister veldig å fortelle her hvilket firma det gjelder men det tjener vel ingen hensikt. Huff!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Først sender du et rekomandert brev til firmaet der du henviser til den avtalen dere har, og legger ved kopi av den dokumentasjonen du har på at avtalen er inngått. Avslutt med å forlange at de betaler det de er skyldig deg øyeblikkelig (sett en frist), da de har satt deg i en meget vanskelig situasjon. Kontakt dine kreditorer og forklar situasjonen, be om utsettelse, ikke bare la det skure og gå. Om du ikke får inn pengene dine da (det kan godt hende at de skjønner alvoret, gå til advokat eller send inkasso.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...