Gå til innhold

Jo mer man tjener jo mer må man jo skatte.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tjener en halv million... Men skatter jo hele skiten nesten.. Håpløst..

36 %.. Blir ikke mye igjen da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tjener en halv million... Men skatter jo hele skiten nesten.. Håpløst..

36 %.. Blir ikke mye igjen da.

Da har du i så fall ikke stort med fradrag, for det er ikke vanlig med så høy skatteprosent med den inntekten.

Hvis du ser i denne artikkelen fra Minerva, så gjengis det tall fra Finansdepartementet. Gjennomsnittlig skatteprosent for inntekter rundt 500' er ca 25%.

Link: Minervanett.no: Skatt etter evne?

Sikker på at du ikke bare har gjort nybegynnertabben og lest tallet som står på skattekortet? Husk at forskuddstrekk og skatteprosent ofte kan være ganske avvikende.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skatter med glede her, synes vi får svært mye igjen for skattepengene vår her i Norge.

Kunne ikke vært mer enig :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skatter med glede her, synes vi får svært mye igjen for skattepengene vår her i Norge.

Da er vi to! :)

Mvh Yvonne :heiajente:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skatter 36 prosent, har en årslønn på 350.000, er ikke det for mye? har nesten ikke penger å leve for når alr er betalt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjener det samme som TS og betaler skatt med glede :) Fine landet!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Før jeg kjøpte bolig skattet jeg nesten 36% jeg også. Den gangen betalte jeg også min skatt med glede. Etter at jeg kjøpte bolig har jeg kommet under 30% (uten at jeg har regnet på den nøyaktige prosenten) og jeg betaler fortsatt min skatt med glede.

Det er først når skatteprosenten runder 40% jeg synes det blir drøyt.

Av alle de ting vi betaler i dette landet er skatt det som irriterer meg minst. Eiendomsskatt, arbeidsgiveravgift og mva. derimot ... Og spesielt mva. på en offentlig avgift, som f.eks. NRK avgift + mva., etc.

Jeg synes mva er greit, men ikke 25 % og heller ikke at det er avgift på offentlig avgift. Hvis prisen for differensiert mva er at vi må betale 25 % burde vi heller ha 20 % på alt, unntatt offentlige avgifter og leie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du tjener en halv million så er du uansett ikke lavtlønnet, og du har sikkert en interessant jobb med en del frihet og spennende arbeidsoppgaver. Høres ut som du er heldig!

Også får du tenke på all skatten du har betalt den dagen du får barn som trenger skole, helsesøster, skolebuss, eller den dagen foreldrene dine trenger sykehjemsplass :) Det må da være godt å føle på at man har vært med og bidratt all en tid man har ressurser og evner?! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Også får du tenke på all skatten du har betalt den dagen du får barn som trenger skole, helsesøster, skolebuss, eller den dagen foreldrene dine trenger sykehjemsplass :) Det må da være godt å føle på at man har vært med og bidratt all en tid man har ressurser og evner?! :)

Man trenger vel kanskje ikke vente så lenge. Det kan jo være at man trenger legebesøk, bruke offentlig vei, eller har studert lenge før barn og slikt kommer til verden. De fleste av oss har vel allerede gått 9/10 år på skole + eventuelt gymnas og høyskole siden? Altså har man dykket godt ned i skatten man nå betaler lenge før man har ytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du tjener en halv million så er du uansett ikke lavtlønnet, og du har sikkert en interessant jobb med en del frihet og spennende arbeidsoppgaver. Høres ut som du er heldig!

Også får du tenke på all skatten du har betalt den dagen du får barn som trenger skole, helsesøster, skolebuss, eller den dagen foreldrene dine trenger sykehjemsplass :) Det må da være godt å føle på at man har vært med og bidratt all en tid man har ressurser og evner?! :)

Sparer til boligkjøp. Derfor synes jeg det er kjipt å måtte betale såpass på skatten.. Får ikke spart så mye, så fort heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle som klager på skatten burde få et 'studieopphold' i et lavtlønnsyrke i USA samtidig som sønnen deres får (fiksjonell) kreft og de selv må (fiksjonelt) operere knærne etter en ulykke der motparten ikke er betalingsdyktig. Kjip velferdssamfunn vi har, ass.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skatter 36 prosent, har en årslønn på 350.000, er ikke det for mye? har nesten ikke penger å leve for når alr er betalt.

Med den årslønna, så betaler du ca 10000,- pr mnd i skatt.

Og sitter igjen med ca 18-19000.

Da lurer jeg på hvor dyrt du lever?

Er ikke noe problem å overleve på den lønna der - sjekk forbruket ditt!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke får spart opp fort nok, bør du kanskje vurdere å se på om det er noen utgifter du kan kutte i? Vi er to, begge to tjener mindre enn hva du gjør og klarer likevel å spare opp ganske bra hver måned, men det svinger selvfølgelig hvor mye vi klarer å spare..

Vi får så mye igjen for den skatten vi betaler, så jeg betaler skatt med glede :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skatter med glede her, synes vi får svært mye igjen for skattepengene vår her i Norge.

Kan ikke si det. Synes sykehus, skoler og eldresenter har dårlig kvalitet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Consensio

Tjener en halv million... Men skatter jo hele skiten nesten.. Håpløst..

36 %.. Blir ikke mye igjen da.

Nei, men uff da.

Du kan jo tenke deg hvordan det hadde vært om ingen hadde behøvd å betale skatt.

Da måtte man betalt fullpris for leger, sykehus osv osv.

Jeg får knappe 100.000kr pr år og betaler 35% i skatt. Syns det er mer synd på meg enn på deg om jeg først skal syns synd på noen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du vil være glad for at du bor i Norge med velferdsordningene vi har her den dagen du har behov for det.

Det oppleves nok som sure penger fordi du tror du ikke merker noe til at du bidrar til fellesskapet, men hvis du tenker på hva vi får igjen for å betale disse pengene, så kan det hende du ser saken i et annet lys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...