Gå til innhold

Stor mage, men ikke spesielt mye fett

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei gjengen!

Jeg driver nå og snegler meg (føles det som...) ned i vekt, men en ting jeg begynner å legge mer og mer merke til er at magen min er forferdelig stor i forhold til at der faktisk ikke er spesielt mye fett. Når jeg slapper av i magemusklene ser jeg ut som jeg er gravid, og ganske langt på vei også! Når jeg derimot strammer musklene (og dette er ikke snakk om å presse på, bare så vidt holde magen stram liksom) så ser magen min så godt som fullstendig flat ut. Dette er ikke bare snakk om når jeg har spist mye, men også når magen nærmest er tom. Men det gjelder også når jeg spiser - i dag spiste jeg feks 2 fiskekaker og to smååå poteter til middag, og etterpå så jeg nærmest høygravid ut (ok, kanskje en smule overdrevent, men you get the point). Da var det 5 timer siden sist jeg hadde spist (salat med kyllig og litt pasta, og en banan).

Hva kan problemet være?

Jeg har for øvrig kraftig egge- og nøtteallergi, og har dessuten fått påvist både allergi mot melk og mel (hva "mel" innebærer vet jeg ikke..) av legen tidligere, men har aldri brydd meg med det fordi jeg aldri egentlig har merket noe til det. Men nå begynner jeg å mistenke at dette kan være noe av årsaken. Hva tror dere? Bør jeg prøve å kutte ut melk og mel for å se? Hvor lang tid må jeg da gå uten dette for å få svar? Dessuten virker et kosthold uten både egg, mel, nøtter og melkeprodukter ganske så kjipt....

Håper noen har noen råd eller erfaringer å dele :)

Endret av Honeydew
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du :)

Ikke lenge siden jeg la ut en lignende tråd!

Jeg også mistenker at jeg har melkeintoleranse og har nå prøvd meg uten melk i to uker og merker stor forskjell på hvor oppblåst jeg er. De dagene jeg får i meg litt for mye ost eller kanskje rømme på taco; er magen dobbelt så stor igjen.

Legen min mistenker også at jeg har hvetemel-intolleranse, og produkter med hvetemel er jo kjent for å "ese" litt fra før av i magen, så er man intollerant blir det ofte enda mer. Jeg har ikke akkurat kjempepeiling på dette, men om du vet du er allergisk/intollerant mot disse produktene vil jeg nok gjette at dette har skylda :)

Skrevet

AKKURAT sånn har jeg det også! Har en del å ta i på sidene, men på selve magen har jeg ikke så himla mye fett. Men ser ut som jeg er 5 måneder på vei med tvillinger likevel.. :sukk: Når jeg står vanlig oppreist ser det ikke så ille ut, så langt jeg ikke har overspist kraftig da, men når jeg slapper helt av i magen ser det helt sjukt ut! Har ikke testet meg, eller tenkt på noe allergi greier selv, så henger meg på her og ser hva folk har å si!! :jepp:

Skrevet

Hei du :)

Ikke lenge siden jeg la ut en lignende tråd!

Jeg også mistenker at jeg har melkeintoleranse og har nå prøvd meg uten melk i to uker og merker stor forskjell på hvor oppblåst jeg er. De dagene jeg får i meg litt for mye ost eller kanskje rømme på taco; er magen dobbelt så stor igjen.

Men du ble ikke noe dårlig i magen av melken eller noe sånt?

Skrevet

Det er nok intoleranser...jeg er intolerant mot en haug av ting. Jeg ser ut som jeg er gravid i 7 mnd om jeg får i meg følgende:

Melkeprodukter

Mais(stivelser også)

Potet(potetstivelse)

Løk

Hvitløk

Gjær

Meste av grønnsaker og frukt

Holder jeg meg unna disse tingene har jeg en helt flat mage...

Du burde iallefall kutte ut det som er påvist; Altså melk og gluten. Du kan fint drikke soyaprodukter og glutenfri mat...er ikke verre enn det.

Skrevet

Tror egentlig veldig mange sliter med oppblåst mage, nesten uansett hva man får i seg. Jeg har bare valgt å leve med det nå :gjeiper:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...