Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Heei :)

Jeg vil gjerne ha litt hvitere tenner.Jeg har liksom prøvd alle de forskjelllige tannkremene som skal gi deg hvitere tenner, men jeg ser ingen forskjell.

Så jeg lurte på om det var noen jeg kunne spise, drikke eller noe jeg kan gjøre slik at jeg kan få litt hvitere tenner? ( vil helst prøve å få det naturlig, så jeg slipper å prøve de blekproduktene som ikke er bra for tennene) ;)

Husk det er penere med et hvitt smil XD

Endret av 41issirK
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Drikk mindre te, spis jordbær og gni jordbæret med frøene mot tennene, og puss med salt (men ikke for ofte). Du kan prøve en tannbleking du får kjøpt hos tannlegen, den heter Opalescense, og er ikke så skadelig hvis du bruker den slik den skal. Fikk veldig mye hvitere tenner. Koster 300 kr for to bleikesprøyter, nok bleking til både oppe og ned tennene. Hvis du ikke har skinner, bestill billig på nett :D

Skrevet

Drikk mindre te, spis jordbær og gni jordbæret med frøene mot tennene, og puss med salt (men ikke for ofte). Du kan prøve en tannbleking du får kjøpt hos tannlegen, den heter Opalescense, og er ikke så skadelig hvis du bruker den slik den skal. Fikk veldig mye hvitere tenner. Koster 300 kr for to bleikesprøyter, nok bleking til både oppe og ned tennene. Hvis du ikke har skinner, bestill billig på nett :D

Når du sier at jeg skal prøve å pusse med salt, vil det si at jeg skal pusse med salt og tannkrem samtidig eller med saltvann uten tannkrem???

Skrevet

Tannleger kan farge dem skikkelig hvite. Men det ser egentlig litt rart ut / unaturlig ut, synes jeg. Spesielt om du er grisebrun, platinablond og har noen tenner som kan ses 5 mil ifra. Litt som den svarteste negeren som smiler midt på natten. Du ser bare tennene!

Et annet alternativ, som er en smule dyrt (vil jeg tro), er å knuse/ødlegge alle tennene dine (evt trekke dem), og få erstattet disse med "porselentenner". Tror mange hollywood rikinger har gjort det.

Men tror egentlig det du er ute etter, selges på ebay. Tok et kjapt søk på "White teeth", og det dukker masse rart opp. Jeg vet med sikkerhet at det selges produkter som gjør tennene hvite, men som ikke ødlegger "emaljen". Så det er vel egentlig bare å gjøre litt research.. Hvilke produkter som er bra, og hvilke som er bad.

Skrevet

Du strør bare vanlig salt på tannbørsten og pusser som om du har tannkrem på, men uten tannkrem da :) Ikke puss for hardt. Før tannbørsten over et par ganger lett. Dette må gjøres over en periode for å se forskjell. Anbefaler bare en saltpuss om dagen.

Skrevet

Du strør bare vanlig salt på tannbørsten og pusser som om du har tannkrem på, men uten tannkrem da :) Ikke puss for hardt. Før tannbørsten over et par ganger lett. Dette må gjøres over en periode for å se forskjell. Anbefaler bare en saltpuss om dagen.

ok, tusen takk for tipset^^

Skrevet

Tannleger kan farge dem skikkelig hvite. Men det ser egentlig litt rart ut / unaturlig ut, synes jeg. Spesielt om du er grisebrun, platinablond og har noen tenner som kan ses 5 mil ifra. Litt som den svarteste negeren som smiler midt på natten. Du ser bare tennene!

Et annet alternativ, som er en smule dyrt (vil jeg tro), er å knuse/ødlegge alle tennene dine (evt trekke dem), og få erstattet disse med "porselentenner". Tror mange hollywood rikinger har gjort det.

Men tror egentlig det du er ute etter, selges på ebay. Tok et kjapt søk på "White teeth", og det dukker masse rart opp. Jeg vet med sikkerhet at det selges produkter som gjør tennene hvite, men som ikke ødlegger "emaljen". Så det er vel egentlig bare å gjøre litt research.. Hvilke produkter som er bra, og hvilke som er bad.

Takk for tipset, men tror ikke jeg skal bytte ut tennene mine ;P

Men skal skjekke litt på nette :)

Skrevet (endret)

Unngå mat og drikke som lager missfarginger som kaffe, te, rødvin, røyk osv.

Jeg ville mye heller bleket tennene med skånsomt blekemiddel fra tannlegen framfor å pusse med salt og/eller bakepulver

salt og bakepulver slitet på tennene/emaljen. Og får å få virkning må du gjerne bruke det over lenger tid (flere uker med sliting på tennene)

Blekemiddel fra tannlege(fås også på ebay men da må du vite hva som er bra og ikke) Brukes kanskje har en blekeperiode på ca en uke og det holder lenge og ser naturlig ut også, da du kan stoppe når du syns det er nok : )

Av blekemiddel anbefaler jeg opalscence som ikke har vist å gi noen skader på tennne, på de som har brukt det vært dag i 6mnd.

På ebay koster en pakke med 4 sprøyter (som holder til hvertfall 8 behandlinger eller mer, ble litt usikker nå) ca 80 kroner.

Uansett hva du velger husk og skylle med fluor ! :)

Her er en info side om blekemiddelet og de forskjellige styrkene : )

+ bruksanvisning

http://www.norskorthoform.no/pdf/Opalescence_8s.pdf

Endret av sajk
Skrevet

Husk at fyllinger og tenner av porselen osv ikke vil blekes.

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk for alle svar :)

Får se hva jeg velger ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...