Gjest AB Skrevet 25. august 2011 #1 Skrevet 25. august 2011 Tre spørsmål. Er du A eller B menneske? Er samboeren din A eller B menneske? Hvordan fungerer det å leve sammen der den ene er A og den andre B?
Nevian Skrevet 25. august 2011 #2 Skrevet 25. august 2011 Er B-menneske så det holder. Snur døgnet på et blunk når jeg har fri. Har ikke samboer
Gjest Consensio Skrevet 25. august 2011 #3 Skrevet 25. august 2011 Tre spørsmål. Er du A eller B menneske? Er samboeren din A eller B menneske? Hvordan fungerer det å leve sammen der den ene er A og den andre B? A-menneske. Så lenge det funker (sliter med søvnproblemer) Mannen min er helt klart et B-menneske. Kan ikke se hvorfor det ikke skulle fungere. Vi trenger ikke være våkne sammen hele tiden. Selv om jeg står opp tidlig og han står opp sent, så er det fortsatt mange timer igjen av dagen vi kan finne på ting sammen.
AnonymBruker Skrevet 25. august 2011 #4 Skrevet 25. august 2011 Ekstremt b-menneske. Snur døgnet ved første anledning. Energien er på topp rundt midnatt og jeg er sykt trøtt hvis jeg må stå opp før kl 12-13. Alltid trøtt på forelesninger Har vel kun hatt kjærester som er a-mennesker sammenlignet med meg. De vil legge seg rundt midnatt (sovner ved tv-en i 11-tiden) og stå opp 10 uansett om det er helg. Blæh:p Ender vanligvis med at jeg sitter oppe med pc-en eller noe alene også syvsover jeg mens de står opp og gjør noe annet. At jeg er så ekstrem irriterer alle rundt meg
Gjest Solmåne Skrevet 25. august 2011 #5 Skrevet 25. august 2011 Jeg er A-menneske og han er B menneske.. Det artige er at han må stå opp kl 06 hver morgen for å rekke jobb, og jeg står opp til samme tid selv om det er 3 timer til skolen Han er alltid sur og grinete mens jeg er munter og spretten. Føler meg så mer livlig når jeg får utnyttet dagen! Hvis jeg står opp kl åtte blir jeg trøtt og daff (det er strengt tatt tidlig det og men jeg føler at det er sent på en vanlig hverdag) Får også lettere migrene om jeg står opp senere på dagen. Selv om han sover lengre enn meg i helgene så får jeg heller gjøre på andre ting. Det går helt fint
Dragonfly84 Skrevet 25. august 2011 #6 Skrevet 25. august 2011 (endret) Jeg er B, samboeren min er B Jeg har slitt med søvnproblemer, så jeg legger meg litt før og leser en stund, så jeg unngår skjermer ei stund før jeg prøver å sove. Etter en halvtimes tid kommer samboeren min etter og legger seg. Jeg påvirker nok henne litt i A-retning faktisk, selv om jeg er B, for hvis jeg har vært borte noen dager har hun vært oppe et par timer senere om kvelden enn jeg vanligvis er Endret 25. august 2011 av Dragonfly84
AnonymBruker Skrevet 25. august 2011 #7 Skrevet 25. august 2011 Jeg er B, samboeren min er B Jeg har slitt med søvnproblemer, så jeg legger meg litt før og leser en stund, så jeg unngår skjermer ei stund før jeg prøver å sove. Etter en halvtimes tid kommer samboeren min etter og legger seg. Veninnen min sin samboer lider av noe som kalles hypersensivitet. Han må være i ro alene en time uten skjermer eller andre distraksjoner før han sovner, og de sover på separate rom da han våkner lett (og får prob med å sovne igjen). Syns at det minner litt om det du beskriver, så om det kanskje hadde vært noe å sjekke opp i Men han er sensitiv litt sånn ellers også da, mot koffein f.eks.. og hvis det er for mye bråk og aktivitet rundt han må han bare trekke seg vekk og lade batteriene igjen før det er på an igjen .. Bare en tanke!
Zzyzx Skrevet 25. august 2011 #8 Skrevet 25. august 2011 Jeg er en blanding. B når jeg jobber tidligvakter og A når jeg jobber nattevakt. Jeg er nok litt mer A enn B, mens samboeren foretrekker å dra seg til langt utpå dagen i helgene. Det synes jeg bruker opp hele dagen, så jeg er ikke helt fornøyd. På den andre siden så gidder jeg ikke å dra ham opp bare for å få dekket mine egne behov når resultatet er gretten kjæreste resten av dagen.
MsQuims Skrevet 25. august 2011 #9 Skrevet 25. august 2011 Jeg er A, han er B. Hvis vi begger har fri ender det ofte opp med at jeg vekker ham når jeg synes han har sovet for lenge :gjeiper:
Selma_ Skrevet 25. august 2011 #10 Skrevet 25. august 2011 Jeg er A-menneske, han er B. Funker kjempefint! Han får litt alenetid på kvelden, jeg får alenetid på morgenen. Resten av dagen koser vi oss sammen
AnonymBruker Skrevet 25. august 2011 #11 Skrevet 25. august 2011 Jeg er hybrid, samboer er B-menneske. Det går helt ok egentlig selv om det er litt trist å ikke legge seg samtidig og ikke spise frokost sammen..
AnonymBruker Skrevet 25. august 2011 #12 Skrevet 25. august 2011 Jeg er A og samboeren er B. Denne uken har jeg hatt noen dager fri, mens han måtte stå opp kl 7 og 8. Da stod jeg sammen med ham, og han var faktisk flink til å stå opp selv. Ofte jeg har dradd ham ut av sengen for å få ham opp om morgenen. Men så har jeg også påvirket ham litt til å legge seg tidligere
Dragonfly84 Skrevet 25. august 2011 #13 Skrevet 25. august 2011 Veninnen min sin samboer lider av noe som kalles hypersensivitet. Han må være i ro alene en time uten skjermer eller andre distraksjoner før han sovner, og de sover på separate rom da han våkner lett (og får prob med å sovne igjen). Syns at det minner litt om det du beskriver, så om det kanskje hadde vært noe å sjekke opp i Men han er sensitiv litt sånn ellers også da, mot koffein f.eks.. og hvis det er for mye bråk og aktivitet rundt han må han bare trekke seg vekk og lade batteriene igjen før det er på an igjen .. Bare en tanke! Takk for tipset Men jeg sover godt når jeg først sovner, så tror ikke jeg har det. Er bare at jeg holdes våken av mye skjermer og lys. Men jeg sover best med samboeren ved min side. Og neste morgen kan samboeren min si "Det var virkelig et forferdelig tordenvær i natt!" og jeg sier "Hæ, tordenvær?" Så veldig sensitiv er jeg nok ikke!
Aerah Skrevet 25. august 2011 #14 Skrevet 25. august 2011 Er B-menneske så det holder. Snur døgnet på et blunk når jeg har fri. Har ikke samboer signerer bare denne jeg..
Gjest Linda sofie Skrevet 25. august 2011 #15 Skrevet 25. august 2011 (endret) Jeg er a og han er b. I helgene pleier jeg å stå opp rundt 9 mens han kan ligge å purke til kl 12-1. Noen ganger kan han sovwe lengre å. Litt kjedelig, men han er umulig å få opp av sengen før 12. Det nytter ikke, så har gitt opp for lengst. :gjeiper: Skal vi på jobb må han opp halv 7 og jeg står opp en time etter. Men noen ganger må jeg dra han ut av sengen for at han skal rekke jobben. Han er også super gretten om morgenen Best å ikke si så mye til han. Hehe. Endret 25. august 2011 av Linda sofie
smalls Skrevet 25. august 2011 #16 Skrevet 25. august 2011 Samboeren min er b menneske deluxe! tror jeg aldri har møtt noen som kan sove så lenge som han. Det er helt vilt! Rart han ikke får liggesår. Har han fri, så kan han lett ligge å dra seg til langt utpå ettermiddagen! Får vi besøk eller skal noe, må jeg gjøre alt for å få han opp. Også sier han "jaa kommer om 5 min" men 5 min blir som regel til en time. Det er utrolig slitsomt til tider når han sover bort hele dagen. Det er irriterende men han er fryktelig vanskelig å få opp altså. Står han opp "tidlig" så er han ofte sur og gretten. Ikke lett dette her. Hadde det vært opp til han, så ville han nok ha sovet i flere dager i strekk. Det skulle ikke forundre meg om han gjorde det å hvis han fikk sjansen. Jeg er a menneske forresten
HopelessFear Skrevet 25. august 2011 #17 Skrevet 25. august 2011 Jeg er både A og B menneske. Når sambo har fri, så våkner jeg tidlig og ender med å vekke ham. Men når han har jobb, så skal jeg bare sove, sove, sove. Han er typisk B menneske.
AnonymBruker Skrevet 25. august 2011 #18 Skrevet 25. august 2011 Jeg er en hybrid, heller kanskje mest til A. Jeg legger meg relativt tidlig til vanlig og vil gjerne sove litt lengere enn kl 8-9. (noe som selvfølgelig ikke går i hverdagen) Men jeg klarer ikke å sove lengere enn 10-11, da må jeg ha lagt meg veldig sent. Folk som skal sove til langt utpå ettermiddagen har jeg aldri skjønt. Forstår ikke at de orker å ligge så lenge i senga. Ellers så er jeg veldig enig med HopelessFeare, jeg sover best når mannen min ikke er hjemme. Da kan jeg ligge leenge. Nesten synd det ikke er oftere.
HopelessFear Skrevet 25. august 2011 #20 Skrevet 25. august 2011 Fungerer ganske greit egentlig. Bortsett fra at jeg ser ut som et lurv og jeg ikke har vasket i huset til han kommer hjem. Men, men, har da masse av tid resten av kvelden. Forhåpentligvis får jeg snudd den vanen når vi flytter inn i den nye leiligheten. (Da slipper hvert fall jeg å vekke ham når han har fri. Ergo, en blid gutt som sambo. :gjeiper: )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå