Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har trent siden mars fire og en halv time i uka, og ikke gått ned en kilo. Jeg spiser ikke godteri, av og til 70% sjokolade. har spist sunt, spray olje til steking, lett ost, ikke fløte ovs.. det hjalp ikke. så har jeg prøvd lav karbo i tre uker, liker det ikke, så masse fett og føler det ikke er sunt. Uansett går jeg ikke ned i vekt, med mye trening.

Jeg trener elipse i 40 min, så vekter en gang i uken. De to andre dagene trener jeg elipse 40 min så en time med zumba, eller pilates, eller sånne ting.

Treningen vil jeg fortsette, føler meg bedre fysisk og psykisk, men jeg vil så gjerne gå ned i vekt også.

Noen som har noen tanker???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke nødvendigvis det du spiser som avgjør om du går ned i vekt, men mengden. Tingen er å forbruke mer enn man inntar, teller du kalorier?

Nei, jeg anbefaler at du kutter ut lavkarbo av den ekstreme typen. Karbohydrater er kroppens energivare, og det trenger du definitivt når du trener, ellers også. Råder deg heller til og spise et normalt, sunt og variert kosthold der du teller kalorier i forhold til ditt forbruk.

For all del, fortsett med treningen;) Har du prøvd å jogge/løpe forresten? Det forbrenner mest. Gå trapper er også veldig effektivt.

Skrevet

Hvor mye veier du da? Og hvor mye skal du ned?

Skrevet

Hva spiser du typisk på en dag, ta med hva du drikker også?

Kilo kan være veldig misvisende også, jeg ville heller tatt frem målbåndet. Trener du og bygger muskler så veier dette brått mer, men kan vise seg positivt ved at cm minker.

Skrevet

Før jeg begynte på lavkarbo er jeg sikker på at jeg ikke spiste for mye. Har gått grete roede kurs tidligere, så vet jeg ikke har spist for mye.

Ja, tror jeg skal bør kutte lavkarbo, føles ikke riktig....

Veier 70 kg og er 172 høy..... :snurt:

Tusen takk for svar :)

Skrevet

Skriv ned NØYAKTIG hva du spiser(og drikker...masse skjulte kalorier) på en dag, så er det lett å regne ut om du spiser mer enn du tror...

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker at likevel spiser du enten for mye, eller så spiser du faktisk altfor lite?

Skrevet

Få kontroll over matinntak. Ikke bare anta, skriv ned ALT. Bruk gjerne mat på data, så regner den ut hva du faktisk får i deg av energi, karbo, proteiner, fett og kostfiber. Kanskje du rett og slett får en overaskelse over hva du egentlig får i deg av kalorier? Når du får oversikt er det også lettere å gjøre endringer i kosten :)

Skrevet

Sluttet med pepsi max, og har gått ned en og en halv kilo!!! Hmmm, viste det var så ille :snurt:

Har skrevet opp hva jeg har spist i vektklubb for å se inntaket, så ikke for mye hvertfall, heller for lite.

Men da vet jeg hva syndebukken var....

Takk for alle svar :)

Skrevet

Har kroppen endret seg til det bedre da? Det er ikke nødvendigvis at tallet på vekta trenger å ha så mye å si..

Skrevet

Hmm, jeg drikker pepsi max hver dag, har ikke lagt på meg et gram av dette. Men kan godt være det funker for deg å kutte den ut :)

Skrevet

Har lest at fler som ikke går ned ved å drikke pepsi max. Noen gjør det, andre ikke.

Det har tydeligvis noe å si for min kropp. Og ja, kroppen har jo endret seg, selvfølgelig gjør den det når man trener.

Og det er jo bedre å få en strammere kropp, og i tillegg gå litt ned i vekt ;)

Gjest Survival
Skrevet

Hva med muskelmasse!? Det er sant at muskler veier mer en fett så hvis du ser på bare vekta er det helt naturlig at du veier like mye som før da all denne intensive treningen har ført til økt muskelmasse og reduksjon av fett... Du må bruke målebånd og måle cm rundt mage, og få tak i redskap som kan måle fettprosent, da det er den eneste måten å vite om kroppen har forandret seg på. Vekta i seg selv er egentlig helt uviktig dersom man har fått større muskelmasse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...