AnonymBruker Skrevet 25. august 2011 #1 Skrevet 25. august 2011 Hei! Jeg har nettopp begynt å studere, og har fått øynene opp for en gutt som studerer det samme. Jeg har lyst til å få kontakt med han, men vet ikke hvordan. Vi er over 100 i forelesningssalen så det er så lett å bare sette seg ved siden av han o.l. Dessuten er jeg litt sjenert, så jeg vet ikke om jeg tør det. Jeg tenkte å kanskje prøve å få litt øyekontakt med han, og se hvordan han reagerer, og håpe at han tar kontakt, men hva hvis han ikke tar hintet? Hva synes dere om at jeg legger han til på facebook? Vi har snakket sammen (bare litt) èn gang, så han har sett meg, men vi snakket jo ikke så mye, så jeg vet ikke om det blir rart? Hva tror dere i så fall at han tenker? Vil jo ikke at han skal skjønne at jeg er interessert, men han gjør vel ikke det bare pga det. Men vet ikke om jeg kanskje burde prøve å smile og få øyekontakt med han først? Tror liksom ikke nettet er den beste "sjekkearenaen" jeg da, men tenkte i utgangspunktet å ikke skrive til han noe på face, bare legge han til som venn, så han ser at jeg i hvert fall fikk litt godt inntrykk av han når vi snakket sammen (siden jeg ikke tror jeg ga så tydelig inntrykk av det). + at han kanskje får et litt bedre inntrykk av hvem jeg er (muligens? Vet ikke hvor godt profilen min gjenspeiler personligheten min, men ) Hvordan er det lettest å bli kjent med en gutt på? (når man er litt sjenert selv) Hva liker dere gutter best? :-) Noen erfaringer med at det er bedre å ta kontakt irl, enn på nettet feks, eller har det ikke så mye å si?
AnonymBruker Skrevet 25. august 2011 #2 Skrevet 25. august 2011 Hvis han begynte å snakke med deg, er jo det et tegn på at han er litt interessert allerede!!! Hvis dere ser hverandre ofte(som f.eks skole som du nevner), er dere sikkert begge ofte opptatt med noe eller skal et sted. I tillegg syns kanskje han at det er litt ubehagelig hvis han er omringet av masse mennesker osv Jeg mener du bør legge han til på Facebook. Gutter digger jo oppmerksomhet fra jenter og du viser litt interesse. Det kan jo gi han litt selvtillit til å snakke med deg oftere! I tillegg... hva er det verste som kan skje? At du legger han til på Facebook syns han sikkert bare er hyggelig!
AnonymBruker Skrevet 29. august 2011 #3 Skrevet 29. august 2011 Taakk :-) Jeg la han til på face, og han godtok. Jippi. Men det skjer jo ikke noe mer nå Vi har vært på samtidig flere ganger, men han har ikke skrevet på chatten til meg. Kanskje ikke så rart, men håper ikke det betyr at han sikkert ikke er interessert i det hele tatt.. Det er kanskje ikke like naturlig/vanlig for alle gutter å ta kontakt med jenter på face? Mange synes kanskje det er best å gjøre det irl? Da blir det jo også litt lettere å se an om man har kjemi osv, og ta det litt mer "forskiktig"/vennskapelig. om han hadde tatt kontakt på face virker man muligens enda mer interessert, noe han sikkert ikke er siden vi bare har sett hverandre èn gang Men jeg er jo så sjenert, og tør ikke å gjøre noe om jeg ser han på skolen. Dessuten ser jeg han ikke der så ofte heller.. Skulle visst hvor han bodde, så jeg tilfeldigvis kunne gått forbi, eller møtt han på nærbutikken. Men men.. Tror egentlig det beste er å bare vente og se om det skjer noe når vi møtes på forelesninger framover, men jeg er så utålmodig av meg :/ Vil ha litt spenning i hverdagen NÅ Hihi. Ellers kunne jo jeg sendt han en melding på face, men jeg er redd for at han synes det er rart, og at det blir skikkelig flaut å møte han på skolen igjen. Har så lyst til å snakke med han, siden det var så interessant å snakke med han sist, men er livredd for å bli avvist... Dessuten er jeg jo ganske så sjenert irl, så da blir det skummelt om han plutselig begynner å snakke med meg på skolen fordi han har skjønt at jeg er litt interessert(kanskje?). Uff, det blir så flaut, og så kommer jeg sikkert til å bli skikkelig nervøs. Ikke så veldig smart om jeg plutselig begynner å skulke forelesningene fordi jeg synes det er så flaut at jeg tok kontakt med han på face, hehe! Er jo redd for at han er heelt uinteressert, eller at jeg skal dumme meg ut om vi begynner å snakke sammen irl.. Hva synes dere gutter egentlig om jenter som tar kontakt på face?
Neket Skrevet 29. august 2011 #4 Skrevet 29. august 2011 Hva med å fortsette den interessante samtalen på FB? Om man er sjenert er det lettere å ta det der i begynnelsen, og etterhvert blir det lettere å snakke sammen face to face også.
AnonymBruker Skrevet 29. august 2011 #5 Skrevet 29. august 2011 Ja, veit, men er bare redd for at det skal bli kleint når vi sees på skolen igjen Dessuten blir jeg litt usikker når han ikke har skrevet noe til meg. Det at jeg la han til burde jo gitt han litt selvtillit til å skrive noe til meg om han er litt nysgjerrig på meg.. Men kan jo hende at det ikke er helt hans stil å bli kjent med ei jente gjennom face også da
Neket Skrevet 29. august 2011 #6 Skrevet 29. august 2011 Det er plenty tråder her om folk som har fått venneforespørsel, men vedkommende skriver aldri noe. Han kunne sikkert startet en slik Du la ham til, du burde også skrive til ham først. Man går ikke bort til noen på gaten, stiller seg opp og forventer at DE skal si noe, fordi DU kom bort til dem?
Rofl Skrevet 30. august 2011 #7 Skrevet 30. august 2011 Som en sjenert gutt hadde det vært kjekt å bli lagt til men hadde nok vært litt redd for å skrive noe til deg og spesielt om jeg likte deg. Jeg tror jeg ville anbefalt at du prøvde å si hei eller noe slikt på fb. Chatten på fb er noe stort dritt forresten Utifra meg selv så vet jeg at om du bare hadde smilt til meg så hadde ikke eg tatt hintet om at du likte meg
Geparden Skrevet 31. august 2011 #8 Skrevet 31. august 2011 La han ta deg i å smugkikke på han noen ganger. Det virker Gå tilfeldigvis ved siden av han på vei ut og kommenter ett eller annet. Å drikke en kaffe etter forelesning er bra. Være blid og smile er bra. Er det noe du trenger hjelp til som han kan? Jo. Han skal skjønne at du er interessert, nå, før han plasserer deg som bare en mulig venn. Husk: Det er ikke noe farlig. For det første tar ingen det ille opp å bli likt. For det andre, for en ung mann er det bare prestisje å ha attraktive damer hengende rundt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå