AnonymBruker Skrevet 25. august 2011 #1 Skrevet 25. august 2011 Enkelt å greit, hva tenker dere om deres barn sexliv? Da enten om der 20+ eller tenåringer, eller hvordan dere tror dere vil tenke. Foreksempel: Hva tenker dere på om onani ogsånn? Er du redd for at h*n skal ha sex med den heite kjæresten sin eller når h*n går ut på byen? Eller prøver dere ikke å tenke så mye over det? Hvordan ville du reagert hvis foreksempel du tok din 13 gamle datter eller sønn i å onanere eller at du finner kondomer, og åpne kondompakninger i din 15år gamle sønn sitt rom?
Gjest Purple Haze Skrevet 25. august 2011 #2 Skrevet 25. august 2011 Jeg har to voksne sønner, og for å være helt ærlig så vil jeg helst ikke tenke på sexlivet deres. Jeg har opplyst dem om det jeg mener de trenger å vite, og så får de klare seg på egen hånd. Hvis jeg fant kondomer på rommet til ungene mine, ville jeg tenke at det er flott at de bruker prevensjon. Hadde aldri tatt noen av dem i onani, da jeg alltid banket på døra til rommet deres før jeg gikk inn. 3
billcat Skrevet 25. august 2011 #3 Skrevet 25. august 2011 Aldri bekymret meg noe større over greia. Eldstepoden har nå vært sammen med samme jenta siden han var 16, to år nå. Fikk nå relativt tidlig vite at de holdt på, og det er nå flere år siden han kom å spurte om jeg hadde glidemiddel han kunne få, så han stresser vel ikke allverdens han heller. Greit å ha et godt forhold til ungene sine. 2
vinterspeil Skrevet 25. august 2011 #4 Skrevet 25. august 2011 Jeg tenker at det er noe jeg ikke har noe med. 2
AnonymBruker Skrevet 25. august 2011 #5 Skrevet 25. august 2011 Jeg vil helst ikke at de skal ha sex før de er godt gift! Men jeg innser jo at det bestemmer dem selv. Jeg mener jeg har et ansvar mens de er tenåringer til å veilede og opplyse dem om viktige ting ift sex.
Gjest Corto Maltese Skrevet 25. august 2011 #6 Skrevet 25. august 2011 jeg tror at foreldre tenker like lite over barnas sexliv som barna tenker over foreldrens sexliv
AnonymBruker Skrevet 26. august 2011 #7 Skrevet 26. august 2011 Synes dere at det er "ekkelt" eller noe sånt å tenke over det? Vil dere helst at de skal holde seg til blir modne eller gift? Snakker dere i det hele tatt om seksualitet?
tuva92 Skrevet 27. august 2011 #8 Skrevet 27. august 2011 Tror de fleste foreldre ikke tenker så mye på barnas sexliv - Det er noe som er helt naturlig
Gjest Gorgonzola Skrevet 27. august 2011 #9 Skrevet 27. august 2011 Minst mulig egentlig. Jeg har hatt flere man-to-man talks med poden, han har kondomer, slikkelapper, wank wipes og div remedier på rommet sitt og da tenker jeg "bra du ansvar gutten min" og ikke så mye mer ut over det.
AnonymBruker Skrevet 27. august 2011 #10 Skrevet 27. august 2011 Minst mulig egentlig. Jeg har hatt flere man-to-man talks med poden, han har kondomer, slikkelapper, wank wipes og div remedier på rommet sitt og da tenker jeg "bra du ansvar gutten min" og ikke så mye mer ut over det. Alltid lurt på; er dette noe man lager selv av gladpack, eller får man kjøpt slikt?
Kosemose Skrevet 27. august 2011 #11 Skrevet 27. august 2011 Jeg prøver å få til at vi har en fhv åpen tone om sex her hjemme, innen rimelige grenser selvsagt, men jeg syns det er viktig at vi f.eks kan snakke om viktigheten av å bruke kondom, både i fht uønsket graviditet men ikke minst også med tanke på kjønnssykdommer. Å snakke om det, samt om hvor viktig det er å selv sette grenser for seg selv og kroppen sin, i tillegg til at man heller ikek må presse andre, er viktig syns jeg. Utover det vil jeg helst ikke vite noe særlig om onani og sex hos barna mine, og tenker at dette ikke er noe noen av oss vil ha behov for å snakke om med hverandre.
Chiyo Skrevet 27. august 2011 #12 Skrevet 27. august 2011 (endret) Alltid lurt på; er dette noe man lager selv av gladpack, eller får man kjøpt slikt? Man kan lage selv. Ta en kondom (gjerne med smak )og klipp av tuppen og så på langs. Fiks ferdig slikkelapp. Endret 27. august 2011 av Chiyo
Gjest Gorgonzola Skrevet 27. august 2011 #13 Skrevet 27. august 2011 Alltid lurt på; er dette noe man lager selv av gladpack, eller får man kjøpt slikt? Kjøpes..........tipper Kondomeriet er et godt tips.
Rainbow Skrevet 27. august 2011 #14 Skrevet 27. august 2011 Alltid lurt på; er dette noe man lager selv av gladpack, eller får man kjøpt slikt? Det finnes også i latex, store flak. Vet ikke helt hvem som selger, men. Helseutvalget (for bedre homohelse)sendte ut gratis til folk før, men slutta fordi det ble for dyrt. Ellers får dere ta en tur innom skeive dager om sommeren, da deles det ut gratis. Personlig syns jeg det virker veldig merkelig. Men jeg har fast partner og trenger ikke tenke på sykdommer.
Havbris Skrevet 27. august 2011 #15 Skrevet 27. august 2011 Tenker egentlig ikke så mye på sexlivet til sønnene mine. Vi har snakket om det som er nødvendig å snakke om, og jeg vet de tar ansvar. Utover det har jeg lite behov for å vite noe. Jeg tror det er helt gjensidig.
Kosemose Skrevet 28. august 2011 #16 Skrevet 28. august 2011 Man kan lage selv. Ta en kondom (gjerne med smak )og klipp av tuppen og så på langs. Fiks ferdig slikkelapp. Slikkelapp som lages av kondom? For mann eller kvinne? Og er dette noe som er vanlig å bruke? Hvis jeg måtte bruke noe sånt ville jeg heller latt det være, men det er kanskje naivt?
Rainbow Skrevet 28. august 2011 #17 Skrevet 28. august 2011 Slikkelapp som lages av kondom? For mann eller kvinne? Og er dette noe som er vanlig å bruke? Hvis jeg måtte bruke noe sånt ville jeg heller latt det være, men det er kanskje naivt? Det er meninga at man skal bruke det for å legge over kvinnens kjønnsorganer under oralsex. Altså for heterofile menn og lesbiske/bifile kvinner. Jeg syns det virker veldig unødvendig. Det er dessuten markedsført mest mot skeive, noe som får meg til å tenke at det er litt sånn "se her, dere! Vi har noe dere kan bruke også, for å ikke få sykdommer, helt sant! Dere må ikke føle dere utafor når alle andre får kondomer". Er jo svært få heteroer som i det hele tatt har hørt om det. Har aldri prøvd slikkelapp sjøl, men det virker veldig rart. Sykdomsrisikoen er lissom så lav at jeg ser for meg det ikke blir noen stor hit. Til temaet (for ikke å bli sensurert for OT), så håper jeg de fleste foreldre ikke tenker på barnas sexliv. Det er jo noe man helst vil ha for seg selv. 1
Kosemose Skrevet 28. august 2011 #18 Skrevet 28. august 2011 Det er meninga at man skal bruke det for å legge over kvinnens kjønnsorganer under oralsex. Til temaet (for ikke å bli sensurert for OT), så håper jeg de fleste foreldre ikke tenker på barnas sexliv. Det er jo noe man helst vil ha for seg selv. Ok, takk for svar... Syns det høres veldig merkelig ut, og den må vel holdes stramt da? for man kan jo ikke feste noe der, som man kan med en kondom? Hm, jaja... så lærte jeg noe i dag og Syns foreldre må ta ansvar for at barn lærer om grenser for seg selv, respekt for andres grenser, samt nødvendighet av beskyttelse/viktigheten av kondombruk (men jeg kommer aldri til å informere mine barn om slikkelapp! Der går grensen!!)
Suzy Skrevet 28. august 2011 #19 Skrevet 28. august 2011 Synes dere at det er "ekkelt" eller noe sånt å tenke over det? Vil dere helst at de skal holde seg til blir modne eller gift? Snakker dere i det hele tatt om seksualitet? Det er jo ikke ekkelt - jeg håper for all del at datteren vil få et godt og givende sexliv, men det er privat og det er definitivt noe jeg ikke vil vite så mye om. Jeg vet hun gjør det, jeg oppfordrer til kondombruk og jeg vil helst ikke høre noe særlig om det
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå