Gå til innhold

Persona

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg vet at denne er slik at først når test streken er sterkere enn kontroll streken så er det positiv. Men, jeg lurer på hvordan den utvikler seg?

Med det mener jeg, blir test streken stadig sterkere fra nesten usynlig og frem til den er positiv? Eller er den varierende frem og tilbake i styrke før den brått er positiv en dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stekene kan variere litt, og når jeg har testet, så er det ikke alltid at jeg har sett noe "system", nei...

Mine har variert - helt til de "plutselig" har blitt positive en dag, og så har den vært positiv i to dager, før den "brått" ble borte igjen

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Kunne noen være så snill å fortelle meg litt om hva dette er?? Jeg må si jeg blir litt nyskjerrig...... Er den en type "test"for å se om man har eggløsning eller ikke?? (dumt spørsmål???? :oops: )

Håper noen gidder å svare meg.......

Lilletrollet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen spørsmål er dumme Lilletrollet :D

Persona er egentlig et hormonfritt prevansjonsmiddel som baserer seg på sikre og usikre dager. Det består av en liten monitor som viser hvilke dager man kan ha sex uten å bli gravid, og testpinner som brukes til å finne ut av eggløsning.

Det er disse testpinnene det er snakk om her, de kan nemlig brukes fint som en eggløsningstest. Man trenger ikke monitoren for å lese de av, og det er mye billigere enn vanlige eggløsningstester.

De fungerer ved at man tisser på de, som ved andre type tester, og så leser av resultatet. Det kommer uansett opp to streker, men når den ene streken (den nærmest siden man tisser på) er sterkere enn kontrollstreken, da er testen positiv

Disse testpinnene kan man kjøpe på apoteket, 8 stk koster rundt 130 tror jeg.

Du kan og lese mer om dette, pluss andre nyttige tips, på www.pernille.info

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk!!!!!

Det hørtes jo lurt ut, jeg har ikke aktivt gått inn for å finne ut akkurat når jeg har EL,har tenkt som så at jeg blir sikkert gravid allikevel. Og jeg har ikke villet stresse noe med det ovenfor mannen min helle. Men nå synes jeg det er på tide å sette inn andre giret.......så da er kanskje dette tingen :D

Lilletrollet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...