Gjest Anonymous Skrevet 13. desember 2004 #21 Skrevet 13. desember 2004 Bakte disse i går og de var ordentlig gode!!!! Hadde bare 1 gram safran(sånne røde tråder) som jeg knuste. Spedde på meg litt gurkemeie for fargens skyld. Også hadde jeg bare 1 egg, så jeg måtte bruke 1/4 av egget til pensling. de ble veldig gode likevel!!!! :-) Laget dobbel porsjon. Hadde ikke safran denne gangen (bare 0.3 gram og da fikk det være), men egg hadde jeg iallefall. Og gode ble de. Jeg brukte 200 g smør og 6.5 dl lettmelk. Til dette var det nødvendig med litt mer mel. Jeg hadde i ca 3/4 ts gurkemeie Uansett: Alle ble revet vekk i dag tidlig
MiniMjau Skrevet 13. desember 2004 #22 Skrevet 13. desember 2004 ang. oppskriften over: Det er kanskje lurt å blande knust safran i melken? Mine lussekatter ble rødprikkete(men veldig gode...)
Arkana Skrevet 13. desember 2004 #23 Skrevet 13. desember 2004 Så hyggelig at alle likte den! Det er en oppskrift fra en av Mammas gamle kokebøker. Min favoritt! Angående røde prikker: hvis du knuser safranen godt med litt sukker får du ikke røde prikker. Blande med melk er også en god idé.
Nella Skrevet 6. desember 2005 #24 Skrevet 6. desember 2005 Tror jeg dytter opp denne Snart på tide å lage en posjon nå.
Arkana Skrevet 6. desember 2005 #25 Skrevet 6. desember 2005 Snart på tide å lage en posjon nå. ← Gleder meg.
Dødspingvinen Skrevet 7. desember 2005 #26 Skrevet 7. desember 2005 Jeg kjøpte 1 gram safran i går, og betalte 85 kroner. :o Glad det bare er lucia en dag i året (men så er det bursdagen min også ). ← Det er min bursdag og Skal bake lussekatter som bursdagskake
Lassie Skrevet 7. desember 2005 #27 Skrevet 7. desember 2005 Folk er veldig glade i lussekatter ser det ut som. Personlig synes jeg det er bedre å bare lage vanlig bolledeig og tilsette litt safran eller gurkemeie oppi der... Men det er jo ikke riktig, da - men jeg synes de blir mindre tørre og smaker bedre.
Gjest Tristessa Skrevet 10. desember 2005 #28 Skrevet 10. desember 2005 Det MÅ være safran i lussekatter, ellers blir det jo ikke jul! For å unngå rødprikkete lussekatter, lærte mamma meg at man kan støte safranen i morter sammen med en sukkerbit til det blir et pulver, for så å løse det opp i melken. And yellow it is!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå