Kitsune Skrevet 25. august 2011 #1 Skrevet 25. august 2011 Jeg skal bake. I oppskriften trenger jeg ca 1,5 dl. kaffelikør. Men er Tia Maria kaffelikør? Kan jeg bruke Baileys i stedet, eller mener de at det skal være likær med kaffesmak? Hva smaker Tia Maria?
Nuffen Skrevet 25. august 2011 #2 Skrevet 25. august 2011 Hei! Tia Maria er kaffelikør, ja . Og den smaker rett og slett kaffe. Baileys har jo litt sjokoladesmak i seg, og er mye søtere, så hvis det står i oppskriften at du skal bruke kaffelikør, så gå for Tia Maria, du . Lykke til!
Kitsune Skrevet 25. august 2011 Forfatter #3 Skrevet 25. august 2011 Takk for oppklarende svar. Men enn Kaluha da? Det var også nevnt i oppskriften. Hva smaker kaluha?
Gjest Spinell Skrevet 25. august 2011 #4 Skrevet 25. august 2011 Kahlua er også kaffelikør. Ingen av dem har melk eller fløte i seg og kan derfor ikke sammenliknes med Baileys. Står det kaffelikør i oppskriften, må man regne med at det er likør med kaffesmak de mener, ikke en hvilken som helst likør som kan drikkes sammen med kaffe.
Kitsune Skrevet 25. august 2011 Forfatter #5 Skrevet 25. august 2011 Supert, da er innholdet i barskapet tilfredsstillende;) Og så får jeg brukt opp rare ting som bare står der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå