Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Er en jente med korte bein og en forholdsvis brei rumpe som stikker rett ut.

Hva slags bukser/skjørt kan passe meg?

Har funnet ut at jeg verken kan gå med olabukse eller miniskjørt..

Hva slags klær kan gjøre meg smalere og lengre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg får mye skryt når jeg går med olabukser, og har korte bein og stor rumpe (str 42).

Bruk skjørt med matchende sko og strømper, høye hæler til bukser. Lavt liv kan få beina til å se kortere ut.

Gjest lekebøll
Skrevet

Du kan bruke vide miniskjørt. Altså, som skrår utover, - ikke trange.

Skrevet

Kjenner til det der ja.... er lita, (1,62), og alt er for langt.... Men har funnet en skjørte-modell som er dritflott, endte opp med å kjøpe fire stykker.... det er høyt i livet og sitter godt over hoftene, går deretter rett ned for så å svinge litt ut nede med " vifter" i sidesømmene....det er feminint og lekkert, og det får meg til å se adskillig høyere ut enn det jeg egentlig er--- ( joda, måtte legge opp 15 cm, men skitt au....) Lange, utskrådde skjørt er i hvertfall ikke tingen, ser ut som teskjekjerringa.... Utskrådde miniskjørt er alright, har flere av dem.... Sko med litt kraftige, høye hæler er en favoritt til....

Men er det bare meg, eller har klær blitt lengre de siste årene? Før måtte jeg legge opp ca 10 cm på buksene/skjørtene, nå er det som regel 12-15 cm.... eller kanksje jeg har krympet??? :-?

Gjest Anonymous
Skrevet

lenej- Hvor fant du de skjørtene???? Er det lenge siden?

Liker sånn stil!

Skrevet
Men er det bare meg, eller har klær blitt lengre de siste årene? Før måtte jeg legge opp ca 10 cm på buksene/skjørtene, nå er det som regel 12-15 cm.... eller kanksje jeg har krympet??? :-?

Når det gjelder bukser, så skal vi jenter vissnok være høye og sykelig tynne! :evil: Jeg skal ærlig inrømme at jeg er av den spinkle sorten. Lav er jeg også (1,60). Uansett så er alle buksene for lange i beina. Konklusjonen jeg trekker av det, er at jenter skal være minst 1,70, og ikke veie mer enn 50 kilo. :o

Dessuten er det visstnok slik at størrelse XL egentlig tilsvarer en L, L en M, M en S, S en XS osv. ( Det gjelder visst spesielt merkevarer, som selger til unge og unge voksne) Hva skjer? Unge jenter tror de har lagt på seg, får litt panikk og begynner å slanke seg! (De tenker gjerne: "Men jeg har jo alltid vært en M. Nå er jeg L. Må slanke meg") Klesindustrien har store problemer med å lage klær til kvinner! Kvinner med former! Kvinner som er helt vanlige kvinner, og ikke kvinner i barnekropper! :evil: :sinna:

Gjest Anonymous
Skrevet
*klappe vilt for siste innlegg*

:Nikke:

Så koselig. *Deler ut en STOR :klem: *

Skrevet
:klem: var fra meg altså. Jeg og den iveren. Trenger ikke logge på nei. Hun vet hvem det er. :ler:
Skrevet
Klesindustrien har store problemer med å lage klær til kvinner! Kvinner med former! Kvinner som er helt vanlige kvinner' date=' og ikke kvinner i barnekropper! :evil: :sinna:[/quote']

Helt enig med deg! En 46 har en helt annen kroppsform enn en 36!

Og Burda (mønster til å sy selv) mener at en standard strl. 46 må bruke deres strl. 52 - og gjett hvor mange lekre mønster de har i størrelse 52 da!

:sinnatagg:

Skrevet

Ja, ikke sant. Ikke skal det finnes noe særlig mye klær for kvinner som er større enn 42, og ikke skal de kunne kle seg i noe de føler seg pene i heller. :evil: :sinna:

Har en tante som ikke passer i klær under størrelse 48. Hun er så lei seg for at det hun finner er konete. Ja, hun er 60, men hun vil gjerne føle seg som noe annet enn en gammel dame. Desverre finner hun nesten bare blomstrete ting. Undertøy er en helt annen historie. Har en kvinne store bryster, så må de tydeligvis finne seg i å gå i undertøy som ikke er av den lekreste sorten. De vil vel også føle seg pen og attraktiv foran mannen sin?!? Sint blir jeg! :sinnatagg:

Skrevet

skjørtene fant jef på B-YOUNG....dette var i fjor sommer, men jeg så at de hadde dem i strechdongeri også i høst.....men det er noe feil med klesindustrien, det er jo tydeligvis ikke meningen at vi kvinner skal ha hofter som er bredere enn midjen? På omtrent alle bukser jeg kjøper må jeg lage innsnitt bak for å få dem til å sitte i midjen!Egentlig blir jeg litt irritert når jeg tenker på hvilket proskjekt det er å finne klær som passer en figur med litt sving både her og der......jeg er ikke femten lenger og har heller ikke figur som en femtenåring! Ikke vil jeg ha det heller!!Er det noen som kjenner til merker som faktisk tar hensyn til at vi har både hofter og midje????

Skrevet
Undertøy er en helt annen historie. Har en kvinne store bryster, så må de tydeligvis finne seg i å gå i undertøy som ikke er av den lekreste sorten. De vil vel også føle seg pen og attraktiv foran mannen sin?!?

Finnes mye som er litt lekkert, men på grunn av behov for brede stropper og sterkt stoff så blir de ikke lekre allikevel. Men det er jo ikke egentlig produsentenes feil, de må jo lage bh'er som skal være bra for rygg og skuldre.

Sjekk ut www.bravissimo.com

Her er det mye lekkert helt opp i cup G, H, I, J !!

Gjest Anonymous
Skrevet
Når det gjelder bukser, så skal vi jenter vissnok være høye og sykelig tynne! :evil: Jeg skal ærlig inrømme at jeg er av den spinkle sorten. Lav er jeg også (1,60). Uansett så er alle buksene for lange i beina. Konklusjonen jeg trekker av det, er at jenter skal være minst 1,70, og ikke veie mer enn 50 kilo. :o

Hmm..jeg er høy og tynn, og jeg finner aldri bukser jeg heller..de er for korte i beina hvis de passer ellers.. :evil:

Konklusjon:At motebransjen egentlig ikke lager klær til menneskekropper whatsoever.. :-?

Skrevet

Ikke så dum den konklusjonen, nei.

Rart at bransjen tjener så godt, når de ikke vet hvordan kvinner ser ut. :ler:

Skrevet

Jeg er også 1.62, og det meste er for langt i beina.

Men jeg har inntrykk av at man helst skulle vært str M eller L, for str S, det er det fint lite av rundt omkring.

Skrevet

Men jeg har inntrykk av at man helst skulle vært str M eller L, for str S, det er det fint lite av rundt omkring.

Grunnen til det er at stadig yngre jenter kjøper "moteklær". Mange begynner i 9-10 års alderen. :o De "stjeler" det som er beregnet for oss som er unge voksne, men som fremdeles (?)har en vever figur.

Skrevet

og jeg er 1,53....... :cry:

For min del hjlper det ikke med str S, for jeg veier nemlig over 40 kg.

På personlig Mote (PM) har alle bukser tre ulike benlengder (kort-medium-lang). De har litt mer damete bukser, da, men jeg har funnet en del fine. Koster 4-600 kr.

Skrevet

Grunnen til det er at stadig yngre jenter kjøper "moteklær". Mange begynner i 9-10 års alderen. :o De "stjeler" det som er beregnet for oss som er unge voksne, men som fremdeles (?)har en vever figur.

Ganske irriterende igrunn, når man står der og fant et plagg eller tre man falt for, men så er det i de fleste andre størrelser enn nettopp det jeg skulle hatt !

Skrevet

Ganske irriterende igrunn, når man står der og fant et plagg eller tre man falt for, men så er det i de fleste andre størrelser enn nettopp det jeg skulle hatt !

Ja. Irriterer meg over det, jeg også. :frustrert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...