Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Jeg poster dette her og håper at noen kunne tenke seg å ta en titt:

Jeg forsøker å gå ned i vekt, jeg har tidligere tatt av 8 kilo på denne måten, men nå skjer det liksom ikke noe mer - og jeg lurer på om jeg kanskje spiser for lite? Evt om det er andre feil jeg gjør? Jeg bør kunne bli kvitt 5 kilo til, er 160 cmhøy og veier 66 kilo. Det betyr at bmi er normal, men jeg har mye magefett - det er dette jeg kunne ønske meg vekk. Magefettet er jo heller ikke det sunneste...

vanlig dag for meg:

frokost: to rugsprø med ost og grønt, te

lunsj: to rugsprøv med skinke og grønt, te

middag: helst vanlig hverdagskost, det går mye i kylling, laks og slikt - med grønnsaker, fullkornspasta og ris eller liknende. Supper med brød er også ganske vanlig.

Kvelds: to rugsprø med diverse pålegg, eks ost, skinke.

mellommåltider består av grønnsaker, eple, banan eller annet i samme "familie".

I helgen spiser jeg hva jeg vil på lørdager. det betyr stort sett det samme som nevnt over, men i tillegg snop og potetgull den ene dagen.

Jeg trener cirka to gg pr uke, saltimer eller spinning.

Men vekta står bom stille. Har du noen tanker om dette?

Har du kanskje også noen tanker om hvor mett det er ok å bli etter et måltid? Noen ganger er jeg fortsatt litt sulten. Andre ganger kjenner jeg meg for mett...

Hvis du i tillegg har noen gode tips på sunne kveldssnacks, blir jeg ekstra glad :-)

Takker på forhånd for eventuellt svar!

Cava :kaffekopp:

Endret av Cava
Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytt, jeg er også nysgjerrig.

Skrevet (endret)

Det er normalt at vektnedgangen stagnerer etter en har tatt av noen kilo...det er faktisk bra, for det er kroppens måte å stabiisere seg på den nye vekten.

Det er også mulig at kroppen din ikke vil gå ned mer enn dette når det kommer til ditt aktivitetsnivå...anbefaler deg å starte med mer kardio trening, da det er fettforbrennende og vi være med på å reduserer magefettet ditt i lengden. Ikke tenk så mye på vekt, cm er viktigere.

frokost: to rugsprø med ost og grønt, te

Kalorier per knekkebrød ca. 40

Ost per skive 25 kalorier

Frokost: 105 kalorier

lunsj: to rugsprøv med skinke og grønt, te

Knekkebrød 80 kalorier

Skinke ca. 10 kalorier

Lunsj: 90 kalorier

middag: helst vanlig hverdagskost, det går mye i kylling, laks og slikt - med grønnsaker, fullkornspasta og ris eller liknende. Supper med brød er også ganske vanlig.

200 gram kyllingfilet ca. 220 kaorier

100 kalorier ris ca 100 kalorier

MASSE grønnsaker ca 80 kalorier

Middag: 400 kalorier

Kvelds: to rugsprø med diverse pålegg, eks ost, skinke.

mellommåltider består av grønnsaker, eple, banan eller annet i samme "familie".

Knekkebrød 80 kalorier

Pålegg ca. 30 kalorier

Kvelds 110 kalorier

Dette blir 705 kalorier....Noe som er ekstremt lite...selv om du sper på med litt frukt og grønnsaker så kommer du knapt opp i 900 kalorier...

Det som skjer er at kroppen din bryter ned muskler og sparer på fette for å ikke sulte...

Spe på med mer sunt fett som nøtter, avocado, oljer etc. Ville kuttet ut osten(mye tranfett) og pøst heller på med masse magert kjøttpålegg.

Hvert måltid(utenom middag) burde ligge på minst 200 kalorier. Middag burde ligge på 400 kalorier.

Øk som sagt både matinntaket og kardio(jogging er min beste anbefaling for raske resultater) så vil du merke forskjell ganske kjapt...

Edit: Skrivefeil

Endret av *Maja*
Skrevet

Tusen takk for svar, Maja - det var oppklarende :-)

Jeg var ikke klar over at jeg fikk i meg såpass lite, men ser jo utifra hva du skriver at det faktisk stemmer. Det kan antakelig forklare hvorfor jeg er mye trett og sliten, i tillegg til at vektnedgangen stopper opp. Ser forøvrig også poenget med stabilisering...

Igjen, takk for at du tok deg tid; jeg skal følge rådene mht mer kardio og mer mat!

Skrevet

Tusen takk for svar, Maja - det var oppklarende :-)

Jeg var ikke klar over at jeg fikk i meg såpass lite, men ser jo utifra hva du skriver at det faktisk stemmer. Det kan antakelig forklare hvorfor jeg er mye trett og sliten, i tillegg til at vektnedgangen stopper opp. Ser forøvrig også poenget med stabilisering...

Igjen, takk for at du tok deg tid; jeg skal følge rådene mht mer kardio og mer mat!

Anytime :takke:

Lykke til :goodbye:

Skrevet

Anytime :takke:

Lykke til :goodbye:

Takk :goodbye:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...