ara Skrevet 19. juni 2012 #1821 Del Skrevet 19. juni 2012 Jeg så heller aldri noe slimpropp... De eneste som fikk vite at min fødsel var igang var naboene og mor og far. Naboene fordi vi satt der og spilte ludo der mens riene startet.. Mor og far fordi jeg hadde lovet å sende melding uansett når på døgnet! Ellers fikk ingen andre vite noe før lillemann var ute Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selma_ Skrevet 20. juni 2012 #1822 Del Skrevet 20. juni 2012 Litt dumt spørsmål, men... når informerte dere familie om fødsel? Enkelte her ser ut til å mene at de må få beskjed med en gang vi kjører til sykehuset... det syns jeg blir litt i overkant slitsomt. Kan man ikke bare gi beskjed når ungen er ute, istedenfor å ha ørti mase-SMS underveis? Dette lurer jeg også på. Har nære venner som har gjort alt for å holde fødselen skjult, mens andre har vært veldig åpne og omtrent fortalt om fremgangen underveis. Jeg har egentlig lyst til å føde i fred og ro, og heller gi beskjed når lille er ute. Men svigermor har bedt oss gi beskjed når det starter, slik at hun rekker å glede seg og være spent en stund før gledesbudskapet kommer! Men da føler jeg at mamma og andre i familien også bør få beskjed om at vi drar på sykehuset... Vel, vi får se da. Skal i hvertfall skru av mobilen under fødselen, og ikke skru den på igjen før vi har hatt litt kvalitetstid med lille i ro og mak, og vi er klare til å sende ut meldinger om vidunderet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alabama Skrevet 20. juni 2012 #1823 Del Skrevet 20. juni 2012 (endret) Litt dumt spørsmål, men... når informerte dere familie om fødsel? Lillesøster fikk vite at lillemann var på vei, men det var bare fordi vi måtte få tak i et kamera. Ingen andre fikk vite noe før etterpå. Edit: Ang. spørsmålet jeg hadde om lillemann.. Legen mente at han ikke var stiv i nakken eller skjev på noe måte, og siden han sjelden gråt så var det nok ingenting galt. Lillemann lå faktisk litt lenger på magen i går før han begynte å gråte, så tror vi bare ser det an litt til. Han virker jo stort sett veldig fornøyd. Endret 20. juni 2012 av Alabama Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 20. juni 2012 #1824 Del Skrevet 20. juni 2012 Vi dro på sykehuset bare for en sjekk og ga ingen beskjed om det, men når det viste seg at det var 5cm åpning ga Mannen beskjed til foreldrene mine og sine (for de ville gjerne ha beskjed når det var noe på gang). Og så ringte han dem en stund etter at frøkna var født og vi hadde fått summet oss litt. De ga beskjed videre til våre søsken og andre slektninger mens vi koste oss med lille nurket i fred og ro. Synes det var en grei ordning. Uansett er det dere som bestemmer hvordan dere vil gjøre det. Ingen kan kreve å få beskjed så snart man kjenner en liten rie :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 20. juni 2012 #1825 Del Skrevet 20. juni 2012 Lillegutt ble født i formiddag, en nydelig velskapt baby Nå koser vi oss sammen. Fødsel gikk helt fint. Mer senere. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 20. juni 2012 #1826 Del Skrevet 20. juni 2012 ViljaH: Gratulerer så mye! Håper alt står bra til med mor og barn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mahareth Skrevet 20. juni 2012 #1827 Del Skrevet 20. juni 2012 Gratulerer,ViljaH! Vi skulle egentlig i familieselskap den dagen lillegutt kom, og hadde ordnet med at søsteren min skulle komme og hente oss siden jeg ikke klarte å kjøre bil mer (mannen min har ikke lappen). Vi måtte nesten si ifra til foreldre og søsteren min da, og resten skjønte jo tegninga da vi ikke kom i familieselskapet uansett. Egentlig hadde vi ingen planer om å si noe før alt var over, men det gikk ikke helt etter planen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
evil eve Skrevet 20. juni 2012 #1828 Del Skrevet 20. juni 2012 Gratulerer så mye Viljah Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 20. juni 2012 #1829 Del Skrevet 20. juni 2012 Gratulerer, Viljah I dag har lillebror overgått seg selv! Har sikkert ikke vært våken mer enn 2-3 timer på hele dagen, til vanlig er det antall timer han har sovet Det verste er igrunn at jeg har ikke gjort noe som helst, bare ventet på at han skulle våkne når som helst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 20. juni 2012 #1830 Del Skrevet 20. juni 2012 Gratulerer med lillegutt, ViljaH! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alabama Skrevet 20. juni 2012 #1831 Del Skrevet 20. juni 2012 Gratulerer Vilja! Ble det på termin? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 20. juni 2012 #1832 Del Skrevet 20. juni 2012 (endret) Takk for gratulasjoner Baby kom 2 dager før termin. Jeg tilbragte hele fødselen i karbad, synes varmt vann lindret godt. Våknet rundt halv åtte imorges med øm korsrygg, og litt spenninger av og på foran. Var på sykehuset halv ti, da var riene 4 min imellom. Jeg ville dra litt tidligere denne gangen fordi det var så ubehagelig med sterke rier i bilen sist. Jordmor målte meg til å være 5-6 cm ved ankomst, jeg var ikke klar over at det var kommet så langt selv. Rett i badet, ca 2 timer med åpningsrier som ble gradvis sterkere, før hele kroppen plutselig eksploderte i utdrivingsrie som presset seg ut alle åpninger, fostervannet skjøt ut, jeg brølte fra magen og opp , hehe. Da kronet hodet. I neste rie holdt jordmor igjen så vevet fikk strekke seg. Neste rie der igjen var sterk og jeg holdt ikke igjen; første press kom hodet, neste press i samme rie kroppen. Da var jeg helt utladet og lå og skalv og bare peste Så var jeg ferdig. Jeg pustet meg gjennom alle riene, og føler jeg hadde mer å gå på ift hvor vonde åpningsriene var. Det handler kanskje også om å forvente og akseptere at det gjør vondt? Alt i alt var det ganske vondt i underkant av 2 timer og det var håndterlig Endret 20. juni 2012 av ViljaH Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 21. juni 2012 #1833 Del Skrevet 21. juni 2012 Gratulerer ViljaH!!! Og for en kjapp fødsel. Hørtes ut som at du taklet det fint! Håper alt er bra med dere. Kos dere masse!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 21. juni 2012 #1834 Del Skrevet 21. juni 2012 Gratulerer så mye ViljaH!! Lykke til videre, kos dere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selma_ Skrevet 21. juni 2012 #1835 Del Skrevet 21. juni 2012 Gratulerer så mye ViljaH!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 22. juni 2012 Forfatter #1836 Del Skrevet 22. juni 2012 Hurra for lillebror! Gratulerer, ViljaH! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Glenfarclas Skrevet 22. juni 2012 #1837 Del Skrevet 22. juni 2012 Hurra for ViljaH sin lille! Den lille jenta vår somlet seg ut på tirsdag, en dag over termin, men har allerede fått sjansen til å sjarmere besteforeldre fra både inn- og utland. Kjekt at svigers fikk kastet seg på et fly så fort! Nå er vi hjemme og prøver å få hverdagen på plass (med litt feiring innimellom). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 22. juni 2012 #1838 Del Skrevet 22. juni 2012 Gratulerer Glenfarclas! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mahareth Skrevet 22. juni 2012 #1839 Del Skrevet 22. juni 2012 Gratulerer til Glenfarclas! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 22. juni 2012 #1840 Del Skrevet 22. juni 2012 Gratulerer Glenfarclas Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå