Gjest Alabama Skrevet 17. juni 2012 #1801 Del Skrevet 17. juni 2012 Har et lite problem med lillemann som jeg egentlig ikke vet om er noe problem.. -Han nekter å ligge på magen. -Klarer ikke sovne uten å bæres, trilles eller ligge på oss. -Sover med hodet bøyd 90 grader bakover når han ligger på siden. -Virker litt skjev i kroppen når vi holder han opp for å rape. -Gulper mye. -Når vi løfter han opp for å rape eller han ligger på brystet, så bender han nakken bakover. Han har vært ganske sterk i nakken hele tiden og kan holde nakken oppreist ganske lenge når han ligger på oss. Har ingen favorittside foreløpig. Bør vi sjekke ut om det f.eks kan skyldes låsninger i nakken eller er dette helt normalt? Han gråter sjelden, men er litt sutrete og virker utilpass til tider. Vi skal til lege på helsestasjonen på tirsdag så da tenkte jeg å nevne dette. Kan også høre om fysio der vil ta en sjekk. Men lurer litt på om han bør til en manuellterapeut. Hve tror dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 17. juni 2012 Forfatter #1802 Del Skrevet 17. juni 2012 Jeg ammer også "overalt", ser på det som veldig naturlig selv. Men jeg har også lest trådene her på KG, i tillegg flasher jeg jo ikke hele brystet sånn som jeg har inntrykk av at mange har sett og reagert på. Passer på å ha ammetopp på når vi er ute "blant folk". Da er det virkelig minimalt med hud som synes, altså. Her tok det et par-tre døgn helt uten melk før vi merket skikkelig endring. Vil tro at det varierer med hva slags mat det er og hvilke mengder det er snakk om når det gjelder hvor lang tid det tar før det er ute av melka? Her har ammefrekvensen begynt å roe seg litt nå, men de første 5-6 ukene har det vært amming stort sett annenhver time gjennom dagen. Litt sjeldnere ifbm med lange lurer (vekker ikke for amming, nei) og om natta - da våkner hun sånn ca hver tredje time. På dagtid er vi vel også nede i nærmere hver tredje time nå - om jeg tilbyr for ofte nå blir hun bare sinna. (Også spiser hun gladelig en halvtime etterpå, når hun har rukket å bli ordentlig sulten. Men sutter på henda konstant, det gjør hun uansett...) Alabama, jeg ville definitivt tatt en sjekk! KS er jo en av risikofaktorene for KISS... Veldig varierende hvor mye peiling fysio har på sånt, har jeg skjønt, og da kanskje særlig de som er på helsestasjonene... Vi fikk direkte feilinformasjon fra fysio med Turnerose, husker jeg, glad jeg hadde vett til å ikke stole blindt på henne og at jeg sjekket litt selv. (No offence til fysioterapeuter som sådan, altså, vi var nok litt uheldige med den dama.) Hun vi har gått til med Snorkfrøken er jo faktisk barnefysioterapeut, og har spesialisert seg på nettopp KISS/KIDD. Hun heter Ute Imhof og holder til ute på Skøyen, kjenner mange som er utrolig fornøyde med henne. Ikke gratis, da, sånn som sjekk hos manuellterapeut er. Men det var verdt pengene, utrolig flink med Snorkfrøken, og jeg så jo forskjell fra starten av timen til slutten. Hun har vært MYE bedre siden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 17. juni 2012 #1803 Del Skrevet 17. juni 2012 Jeg vil ikke si noe konkret her da jeg ikke er sikker. Men hadde det vært mitt barn, og jeg syntes han lå litt pussig med nakken, så ville jeg fått en profesjonell til å se på det. Fysio først, også manuellterapeut. Mye bedre det, enn å gå og lure daglig. Instinktene dine er ofte gode, så du bør høre på dem. Og hvis de sier alt er normalt, så vet du iallefall det og slipper lure mer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 17. juni 2012 #1804 Del Skrevet 17. juni 2012 Jeg ammet overalt sist, men det tok litt tilvenning i starten. Og utforskning av teknikk.. Jeg bruker ammetopper fra boob f.eks for da vises veldig lite av puppen. Holder barnets ansikt opp foran puppen idet jeg smetter av bh'en. Og hvis det er fortsatt litt uggent (blandt en haug mannlige kolleger f.eks) så la jeg en søt gulpeklut ned fra skuldra og foran amme-action så ingen kunne se noenting. Alt er nok lettere når barnet blir litt eldre og fastere i kroppen, og klarer å koble seg på selv uten all siktingen.. Jeg presset min egen blygsel fordi jeg nekter å føye meg for idioter som synes amming er ekkelt! Et lite spedbarn må få mat når det er sultent, da er det de voksne som skal se vekk heller enn å nekte barnet. Det er helt naturlig. Hvis noen hadde bedt meg amme på toalettet, så hadde jeg bedt dem spise på toalettet istedet, da de har mye bedre immunsystem enn en baby. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 17. juni 2012 #1805 Del Skrevet 17. juni 2012 Tror muligens kanskje kanskje det vil skje noe innen et par dager Har en følelse, litt rosa slim, dumdidum.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 17. juni 2012 #1806 Del Skrevet 17. juni 2012 Alabama: snakk med legen angående nakken til mini. En bekjent har et prematurbarn og de opplevde samme greia. Jeg skvatt litt da jeg bar ungen og den plutselig slang hodet bakover, men fikk da beskjed om at det var en prematurgreie (ungen var nesten året da). Men ja, hør med legen/helsesøster. Bedre å ta det opp enn å lure. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dorey Skrevet 18. juni 2012 #1807 Del Skrevet 18. juni 2012 Jeg ammer også hele tiden, sitter med puppen ute konstant føles det ut som. Minst hver andre time, men stort sett oftere. Helsesøster sa i allefall at jeg ikke kunne gi ham for mye mat, og at jeg bare måtte gi når han var sulten. Ang soving så lar jeg Å sove når han vil, og det varierer veldig fra dag til dag. Om kvelden legger vi ham kl 20, også er det mat ca kl 0100, 0300 og så våkner han fullstendig kl 0500. Han har visst en indre klokke for han våkner bestandig til disse tidspunktene, jeg har aldri vekket ham om natten. Skulle dog ønske at han sov noget lengre enn til kl 5... Krysser fingrene for deg ViljaH! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Glenfarclas Skrevet 18. juni 2012 #1808 Del Skrevet 18. juni 2012 Hvis noen hadde bedt meg amme på toalettet, så hadde jeg bedt dem spise på toalettet istedet, da de har mye bedre immunsystem enn en baby. Godt argument! Må lære meg noen sånne kjappe replikker, tenker jeg. Tror muligens kanskje kanskje det vil skje noe innen et par dager Har en følelse, litt rosa slim, dumdidum.. Heia, heia! Her er det Den Store Termindagen, men ingen tegn enda - tror jeg da. Natt til i går strammet det litt nederst i magen to ganger, og dett var dett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 18. juni 2012 #1809 Del Skrevet 18. juni 2012 Tror muligens kanskje kanskje det vil skje noe innen et par dager Har en følelse, litt rosa slim, dumdidum.. Heia, heia! Her er det Den Store Termindagen, men ingen tegn enda - tror jeg da. Natt til i går strammet det litt nederst i magen to ganger, og dett var dett. Spennende! Jeg har liksom stusset litt da en bekjent omtrent satt med stoppeklokka på mobilen fordi ungen skulle ha mat hver 3. time og ligge så og så lenge ved puppen, og når en annen holder ungen på 3 uker våken fordi han skal sove til kvelden begynte jeg å lure på om jeg var for slapp som annengangs :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 18. juni 2012 #1810 Del Skrevet 18. juni 2012 (endret) Her har ammefrekvensen begynt å roe seg litt nå, men de første 5-6 ukene har det vært amming stort sett annenhver time gjennom dagen. Litt sjeldnere ifbm med lange lurer (vekker ikke for amming, nei) og om natta - da våkner hun sånn ca hver tredje time. På dagtid er vi vel også nede i nærmere hver tredje time nå - om jeg tilbyr for ofte nå blir hun bare sinna. (Også spiser hun gladelig en halvtime etterpå, når hun har rukket å bli ordentlig sulten. Men sutter på henda konstant, det gjør hun uansett...) Signerer Joyce, både på amming i offentlighet, og hvordan jenta mi har det nå med ammingen. Helt likt! Eller hun blir sjelden sint om jeg tilbyr litt pupp, altså! Har ingen problemer med å amme foran familie, både menn og kvinner, eller kvinnelige venner og kollegaer. Mannlige kolleager finner jeg meg et rolig rom og ammer i. Endret 19. juni 2012 av Pasjonsblomst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selma_ Skrevet 18. juni 2012 #1811 Del Skrevet 18. juni 2012 Tror muligens kanskje kanskje det vil skje noe innen et par dager Har en følelse, litt rosa slim, dumdidum.. Så spennende! Håper noe er i gjære! --- Ja, tror nok ikke jeg kommer til å ha noe problem med å amme offentlig, altså rundt omkring foran fremmede folk der jeg ferdes (dog noe diskret selvfølgelig). Men det er mannlige bekjente jeg føler det blir litt rart ovenfor.. Er forberedt på en del besøk i sommer, og da vi har mest mannlige venner kan det bli litt rart. Men jeg finner vel en løsning! Gulpeklut foran som dekker litt var en god ide ViljaH! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alabama Skrevet 18. juni 2012 #1812 Del Skrevet 18. juni 2012 Joyce og ViljaH: Takk for svar. Vi har time på helsestasjonen i morra. Hører hva legen og fysio har å si, og så får jeg evt kontakte en manuellterapet. Skal sjekke ut hun dama på Skøyen. Jeg presset min egen blygsel fordi jeg nekter å føye meg for idioter som synes amming er ekkelt! Et lite spedbarn må få mat når det er sultent, da er det de voksne som skal se vekk heller enn å nekte barnet. Det er helt naturlig. Godt sagt det med at voksne heller får se bort. Jeg føler dessuten også at jeg måtte presse blygselen min litt til å begynne med. Føltes litt rart å blotte puppen. Nå går det helt greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 18. juni 2012 #1813 Del Skrevet 18. juni 2012 (endret) Så spennende, ViljaH!! Jeg ammer også overalt, men syntes det var litt ubehagelig på kjøpesenteret..Der finnes det ikke ammerom.. Men nok av kafeer som man kan gjemme seg litt bort på da.. Synes heller ikke at det er ubehagelig å amme foran det mannlige kjønn av noe slag.. Men kjenner jeg av en eller annen grunn kommer til å ha problemer med det foran kollegaer....Vet ikke hvorfor.. Er mye amming her i gården også, Unknown Jeg vekker ikke for å gi mat og lar han sove så lenge han vil.. Det gjelder også sovingen ellers. Har ikke innført noen rutiner på det enda. L sover når han vil hele dagen og legger seg sammen med oss rundt 23.00-00.00 pg det funker fint Endret 18. juni 2012 av ara Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 18. juni 2012 #1814 Del Skrevet 18. juni 2012 Men kjenner jeg av en eller annen grunn kommer til å ha problemer med det foran kollegaer....Vet ikke hvorfor.. En dag sitter du på jobb i jobbklær og snakker fag på profesjonelt vis. Neste gang du er i den settingen hiver du ut puppen. Såfremt du ikke jobber som glamourmodell eller stripper, blir det et aldri så lite kulturkræsj Jeg er fortsatt hjemme, men tror ikke jeg går helt til termin.. Har kommet mye rosa slim idag, hele slimproppen er nok ute nå. Forrige gang startet fødsel samme dag som slimet kom. Og det er mer ømt lavt i magen enn før. Og jeg ble idag ferdig med alt jeg gjerne ville gjøre, tror det går små signaler om sånt i kroppen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 19. juni 2012 #1815 Del Skrevet 19. juni 2012 ViljaH: Spennende! Heiagjengen er klar Jeg syns jeg venter og venter... De siste dagene har jeg hatt regelmessige kynnere hele dagen, men ser ikke ut til at det er noe mer enn bare seigpining. I dag er det i det minste litt pent vær ute. Da kan man jo snike seg ut og sitte i sola med en bok og en kaffe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 19. juni 2012 #1816 Del Skrevet 19. juni 2012 Jeg tror ikke kynnere er noe varsel om nært forestående fødsel i seg selv, slik jeg har forstått det. De blir hyppigere mot slutten, men ikke noe mer sammenheng. For meg sist var det rosa slim, kynnerne var ømme av type menssmerter (de var før helt smertefrie) og ømhet i korsryggen. Det er nok litt forskjellig for ulike kvinner. Jeg gruer meg fortsatt ikke til fødsel, blir koselig å møte babyen. Og litt bak den skjønne babyen, en uendelig rekke bleieskift linet opp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 19. juni 2012 Forfatter #1817 Del Skrevet 19. juni 2012 Jeg har inntrykk av at det med hva som er tegn på fødsel varierer veldig fra kvinne til kvinne... Lykke til, ViljaH, spennende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 19. juni 2012 #1818 Del Skrevet 19. juni 2012 Takk for alle gratulasjoner her også Vi koser oss veldig med lille frøkna vår som allerede har rukket å bli en uke og det går mye i soving og amming. Alt fra 1 time til 2/3 timer mellom hver amming på dagtid, og om natten blir det 2-3 ganger. Jeg har ammet i samme rom som brødrene mine, faren min og svigerbror, men satt da med ryggen til dem. Med mamma, svigermor, svigerinnene og venninner føles det mer naturlig å amme "åpenlyst", uten å flashe hele puppestellet, selvsagt. Og jeg vekker henne ikke for mating, eller for at hun skal være våknen på kvelden for å få sove om natta. Og masse lykke til til dere som går og kjenner på (eller ikke kjenner noe, men bare går og venter på ) at det snart nærmer seg fødsel! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 19. juni 2012 #1819 Del Skrevet 19. juni 2012 Jeg har inntrykk av at det med hva som er tegn på fødsel varierer veldig fra kvinne til kvinne... Ja, samme her. Noen merker ingenting før de plutselig har rier eller vannet går, andre går i ukesvis med nedpress, stikkinger og annet ubehag. Og alle er besatt av den hersens slimproppen Litt dumt spørsmål, men... når informerte dere familie om fødsel? Enkelte her ser ut til å mene at de må få beskjed med en gang vi kjører til sykehuset... det syns jeg blir litt i overkant slitsomt. Kan man ikke bare gi beskjed når ungen er ute, istedenfor å ha ørti mase-SMS underveis? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 19. juni 2012 #1820 Del Skrevet 19. juni 2012 Jeg såg i alle fall aldri noe til noen slimpropp noen av gangene(kanskje muligens i dusjen på føden første gangen..) Vi ga beskjed til våre foreldre om at vi dro til føden. Svigermor var også barnevakt til M. Alle de andre tekstet vi når T var ute, og ting hadde roet seg litt Med M gikk det så lang tid at ryktet rakk å spre seg, og "alle" maste om hvordan det gikk. Det var travelt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå