Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2012

*Joyce*

Anbefalte innlegg

Ser du, du forstår jo hva han prøver å fortelle deg. Da er du ikke udugelig mor :)

Det kan hjelpe å tenke på at kommentarene ikke kommer fra et slemt sted, men fra et ønske om å hjelpe. Ikke veldig godt utført, men iallefall uttrykk for omsorg.

Du trenger ikke å være hormonell og bitchy, du kan bare være litt mer bestemt. Hormonell og bitchy blir man hvis man venter så lenge med å si fra at begeret renner fullstendig over, og man blåser ut. Hvis du sier ting som "jeg kjenner gutten min, jeg vet hva han trenger" og "vi skal ikke trille nå, han er fortsatt sulten, må bare rape litt først" i en vennlig men bestemt tone, så vil det ikke bli dårlig stemning. Men du vil fremstå som mindre usikker, og da vil de få mindre behov for å "fikse". Spesielt menn har en tendens til å tolke en lufting av frustrasjon som at det er behov for at de finner løsning. Når man bare vil at noen skal lytte. Derfor kan det være lurt å bare si det rett ut "jeg er ikke ute etter løsning, nå skal jeg bare klage litt til deg:..ammetrøbbel bla bla... Nå er jeg ferdig med å klage. Hvordan går det med deg?"

Mye bedre her inne, jeg kan ventilere og få gode forslag til forbedring! :)

Vanskelig å være bastant når man holder på å bli kjent med nurket, men det kommer seg. Skal jammen bli flinkere til å si fra etterhvert :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jammen ligger livmora i hardtrening til fødsel om dagen! Får kynnere med jevne mellomrom om dagen, magen kjennes ut som en vannmelon... Får et bilde i hodet av en livmor som sitter på treningsstudio med en håndvekt og pumper jern :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dorey

Får et bilde i hodet av en livmor som sitter på treningsstudio med en håndvekt og pumper jern :gjeiper:

:fnise:

Å smilte i dag! Lille fine gutten min :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er tydelig at underbevisstheten har fått med seg at det nærmer seg tid for å få en baby i hus. Men det hadde vært fint om underbevisstheten min ikke var fullstendig dust! :sukk:

I natt drømte jeg nemlig at ungen var her, men jeg så ut til å glemme vesentligheter som det å MATE den. Etter en dag, hvor ungen var merkelig stille (med tanke på at den må ha vært utsultet), kom jeg endelig på at den kanskje ville ha noe og spise... og ga den yoghurt som var gått ut på dato for flere dager siden. :popcorn:

Men skal jo sies at jeg også drømte at jeg måtte betale for ungen i en rimi-lignende kasse på vei ut fra sykehuset her i høst. Tror ikke underbevisstheten min er helt i vater om dagen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drømmer også mye fælt om ungen, i natt la jeg han igjen ute hos hestene og lot han ligge der å skrike. Rart at man drømmer om slik som man aldri ville gjort? Eller har underbevisstheten behov for å være uansvarlig og slem, siden vi er så ansvarlige og snille ellers? :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

I natt drømte jeg nemlig at ungen var her, men jeg så ut til å glemme vesentligheter som det å MATE den. Etter en dag, hvor ungen var merkelig stille (med tanke på at den må ha vært utsultet), kom jeg endelig på at den kanskje ville ha noe og spise... og ga den yoghurt som var gått ut på dato for flere dager siden. :popcorn:

:ler:

Vi hadde vår første skikkelige bæsjeeksplosjon i går, mens lillemann satt tettpakket inntil meg i et 5 meter langt elastisk sjal.. :haar::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hadde vår første skikkelige bæsjeeksplosjon i går, mens lillemann satt tettpakket inntil meg i et 5 meter langt elastisk sjal.. :haar::ler:

Husker vi var på venterommet på helsestasjonen med førstemann da han var par-tre måneder gammel. De andre mødrene som ventet diskuterte hard mage, og hva de gjorde med det, og hvor mange dager det gikk imellom osv. Så setter min lille engel igang med avfallsdumping, han blåste ut det han hadde lenge og vel, til lyden av torden (gjorde det ca 8 ganger om dagen til han var halvåret). Mer og mer torden kom.. Til slutt snur ene mammaen seg, som jeg ikke kjente, og spør "er det virkelig mer igjen??!"

Flinke gutten min :kgbaby:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drømmer også mye fælt om ungen, i natt la jeg han igjen ute hos hestene og lot han ligge der å skrike. Rart at man drømmer om slik som man aldri ville gjort? Eller har underbevisstheten behov for å være uansvarlig og slem, siden vi er så ansvarlige og snille ellers? :gjeiper:

Underbevisstheten spiller ut situasjoner relatert til hva som foregår i livet ditt, prosesserer opplevelser fra bevisstheten. Ofte kalles det "fight or flight" når underbevisstheten tørrtrener, altså man gjennomgår forskjellige situasjoner og reflekterer hva som bør gjøres. Så er man forberedt om situasjonen skulle oppstå. Hvis et monster kommer etter deg, skal du bli og kjempe, eller flykte? Hvis du legger igjen ungen hos hestene, og han begynner å skrike, hva gjør du da?

Noe av grunnen til at man blir så snål av å sove for lite, er at underbevisstheten ikke får nok tid til å ta unna det som ramler inn fra bevisstheten. Underbevisstheten jobber fulltid når vi sover ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det et eget felt for "Min første bæsjeeksplosjon" i disse "Da jeg var liten"-bøkene? :fnise: Burde det ha vært...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Er det et eget felt for "Min første bæsjeeksplosjon" i disse "Da jeg var liten"-bøkene? :fnise: Burde det ha vært...

Burde vært det! Var i allefall en stor happening! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten oppdatering fra sykehuset: Vår nydelige lille skatt kom til verden i går kveld etter en flott og ganske rask fødsel :rodmer: Alt er vel med mor og barn

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse
Gjest Unknown

Gratulerer til Haley her også :blomst:

Nå sitter jeg og venter på at mannen skal komme hjem, for vi skal til sykehuset og sjekke hoftene til lillebror. Krysser fingrene for at alt er bra, vil virkelig ikke ha på pute :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, gratulerer Haley, så hyggelig!

Jeg har enda stor mage Glenfarclas (og blir nok igjen til slutt av mai/junijentene :fnise:) Hehe.

Men dere som har født, jeg trenger et par tips: Jeg har endelig pakket sykehusbagen, og fått et par tanker ang denne.

- Trenger man morgenkåpe? (Jeg bruker ikke det til vanlig, men har en behagelig en.) I såfall til hvilke "situasjoner" er det kjekt å ha det?

- Man må vel ha med bind av noe slag til når man skal reise hjem og sånn. Holder det med always nattbind, eller må man ha Tena lady eller noe slikt?

- Trenger alle ammeinnlegg? Hvor ofte bytter man i såfall dette? (har pakket med meg 3 par engangsinnlegg som jeg har fått i diverse gratispakker..)

- Pleier folk på barsel å være "pent kledd"? Altså, blir jeg sett rart på om jeg går med svær joggebukse, singlet og collegegenser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...